اقدامات نهاجا برای طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در اجرای فرمان حضرت آقا در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر انجام شده است.

به گزارش مشرق، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) در همایش تبیین فرمایشات رهبر انقلاب که به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: نوزدهم بهمن ماه و شرفیابی‌هایی که از سال ۵۷ تا کنون به صورت مداوم انجام شده، برای ما صرفا یک حرکت نمادین و بازآفرینی یک واقعه تاریخی نیست بلکه هر یک از دیدارها یک بیعت نو، تجدد، آرمان، یک حیات جدید و تزریق خون تازه‌ای در رگ‌های نیروی هوایی است.

وی ادامه داد: رهنمودها، تدابیر، اشارات و فرماندهی معظم کل قوا در این دیدارها با اشراف عمیق، نگاه تیزبین و دوراندیشی که دارند، راهبردهای ما تلقی می‌شوند. در واقع، این بیانات مشخص کننده مسیر حرکت ما هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اعتقاد فرماندهان و مدیران و کارکنان سخت‌کوش نهاجا این است که سال کاری ما از ۱۹ بهمن هر سال آغاز می شود، تصریح کرد: توجه به فرمایشات معظم له در طول سال‌های متمادی در شرفیابی‌های ۱۹ بهمن ماه، منشور کاملی از بایسته‌ها را پیش روی ما قرار می‌دهد.

وی افزود: ایمان، ولایت مداری، مدیریت جهادی، رصد محیطی و تهدید شناسی و دیده بانی تهدیدات، توجه به فناوری‌های برترساز در حوزه‌های فاوا، سایبر و جنگال توجه به دو حوزه پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین جزو مولفه‌های ارزشمند مدیریتی مورد تاکید حضرت آقا هستند.

امیر واحدی گفت: بهینه سازی و بهسازی، غنا بخشی به آموزش‌ها، مهارت ورزی و آموزش حین خدمت کارکنان فنی و پروازی، آینده پژوهی، استعدادیابی، شایسته گزینی و توجه به سرمایه انسانی به‌عنوان موتور پیشران توسعه و رشد نیز جزو سایر مولفه‌های مدیریتی ارزشمندی هستند که مورد تاکید و توجه حضرت آقا قرار گرفته اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: در سال‌های اخیر ضمن استمرار مسیر حرکت فرماندهان سختکوش سابق نهاجا در راستای مطالبات فرماندهی معظم کل قوا علاوه بر تشکیل قرارگاه‌های دانش بنیان به نشان‌یابی نخبگان برای جذب و استخدام ایشان توجه جدی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای فرمان حضرت آقا در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی، تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر، ارتقای ناوگان پهپادی، طراحی و ساخت انواع شبیه سازها، انواع اخلالگرهای راداری و رادیویی هواپایه و زمین پایه، باز آماد و تعمیر انواع هواپیماها، مهارت محور نمودن آموزش‌ها و اشراف اطلاعاتی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اقدامات اثر بخشی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد خودم به عنوان سرباز و امانت دار اعتماد ولی امر در نیروی هوایی، مهمترین توجه و تاکید ایشان، عدم قناعت به وضعیت موجود و حرکت جهادی در همه حوزه هاست که در این راستا همه همکارانم در حوزه‌های مختلف هم قسم شده و با عزمی جزم برای سپردن نیروی هوایی جهش یافته و در تراز نظام و انقلاب اسلامی، به نسل با انگیزه و انقلابی پس از خود تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 0
    ساخت موتور توربوفن سنگین و رادار آرایه فازی فعال و بدنه رادارگریز باید اولویت اول نظامی نیروهای مسلح کشور باشه نه فقط نبروی هوایی ارتش
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 6
      منتظر فرمایشات مزخرف شما بودن
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      ۱۳:۰۸ بیمارستانا پرن، تیمارستانا که جا دارن
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    مگه قبلا وزارت دفاع این کار رو نکرده؟ برای چی دوباره کاری؟ یا نکنه وزارت خونه انقدر گرون میفروشه که نیروها ترجیه میدن خودشون بسازن؟ چرا موازی کاری؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    اگه مثل موتور اوج مال هشتاد سال پیشه. لطفاً منابع کشور هدر ندید.مثلا هزاران فروند ازکوثر داشته باشیم درروز جنگ بچه درد میخورند.توبوفن بزرگ و پیشرفته نظامی و تجاری بسازید اگر میتونید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس