اقدام نیروی دریایی اقتدار ایران را در عرصه بین المللی افزایش داد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اقدام ارزشمند و افتخار آفرین نیروی دریایی و عملیات بی نظیر صورت گرفته از سوی آنها باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملی شده است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در حاشیه آئین استقبال از ناوگروه ۸۶ نداجا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بسیار خرسندم که امروز توفیق حضور در جمع بسیاری از مسئولان برجسته لشکری و کشوری در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موسوم به ناوگروه ۸۶ متشکل از ناوشکن دنا و ناو بندر مکران دارم.

وی ادامه داد: این عزیزان سفر موفقیت آمیز دور ۳۶۰ درجه را به دور دنیا از طریق آب‌های بین المللی انجام دادند و در بندرعباس، بندر پر افتخار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اقدام ارزشمند و افتخار آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عملیات بی نظیر صورت گرفته از سوی آنها باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی شده است.

وی گفت: اقدام صورت گرفته از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حتماً موازنه بین المللی را در حوزه‌های راهبردی از جمله در عرصه قدرت دریایی به نفع ایران افزایش داده است و دشمنان حتماً این موضوع را در محاسبات خود منظور خواهند کرد.

کنعانی با بیان اینکه بی تردید این اقدام به سطح اقتدار ایران در عرصه بین المللی بیش از گذشته افزوده است، تصریح کرد: قدرت دریایی مؤلفه‌ای از قدرتهای مهم هر کشوری است و کشورهای دارای قدرت دریایی حتماً می‌توانند در حوزه بین المللی و در حوزه راهبردی بین المللی حرف‌های جدی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: ایران با پیشرفتهای ارزنده‌ای که در فناوری‌های دریایی به نمایش گذاشته، برگ اقتدار دیگری بر اوراق اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این سفر نه یک سفر عادی بلکه اقتدار دریایی و اقتدار علمی، صنعتی و فناوری نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

کنعانی با تاکید بر اینکه ایران در این عملیات بزرگ نشان داد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا کاملاً شکستنی است، اظهار داشت: این اقدام امید را در دل ملت‌های مستقل دنیا افزایش داد و نشان داد که ایران در پرتو اراده ملی، توانایی عبور از سیاست‌های تحمیلی نظام سلطه را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران امید را نزد ملت‌ها و دولت‌های دوست ارتقا داد و همچنین به عزت ملی ایران بیش از گذشته افزود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس