دریادار ایرانی: ساختاربندی 3 فرماندهی اقیانوسی نداجا انجام شده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از منظر نیروی دریایی ارتش، فرماندهی‌ سه‌گانه اقیانوسی تشکیل شده و برای آن‌ها ساختاربندی هم انجام گرفته است.

به گزارش مشرق، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فرماندهی‌ اقیانوسی نیروی دریایی ارتش تشکیل شده است، گفت: از منظر نیروی دریایی ارتش این فرماندهی‌ها تشکیل شده و برای آن‌ها ساختاربندی نیز انجام گرفته است. البته به دلیل اینکه باید به فراخور مأموریت هر کدام تجهیزات مناسب نیز به آن‌ها الحاق شود کار آن‌ها در مراحل نهایی قرار دارد.

وی افزود: بیشتر هدف نیروی دریایی ارتش از تاسیس سه فرماندهی اقیانوسی این بود که تجهیزاتی که در آینده تولید می‌شود با محیط‌های اقیانوسی متناسب باشند. مضافاً بر اینکه حضور باید دائمی باشد و صرفاً این نیست که ما فقط عبور یا گشت‌زنی محدود داشته باشیم. یعنی یک حضور دائمی و گشت‌زنی دائمی که نیاز به سازوکارهای خود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور برخی کشورهای متخاصم در محدوده فرماندهی‌های اقیانوسی نداجا و عدم اتکای ناوگان این نیرو به خشکی در این محدوده، نحوه فعالیت این فرماندهی‌ها چگونه خواهد بود، گفت: این موضوع نیز در دستور کار ما قرار دارد و برای آن پیش‌بینی لازم را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: یک نکته در باب تعویض کارکنان هست که این اتفاق می‌افتد چراکه قرار نیست افراد و کارکنان ما به صورت طولانی‌مدت در یکی از فرماندهی‌های اقیانوس حضور داشته باشند. البته تجهیزات ما در آن مناطق باقی خواهد ماند ولی تجهیزات در زمانی که باید اورهال شوند با وسیله جدید جایگزین می‌شوند.

دریادار ایرانی در پایان درباره فرماندهی سه گانه اقیانوسی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این در واقع یک افق برای آینده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

گفتنی است؛ نیروی دریایی ارتش سه فرماندهی اقیانوسی در اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند تاسیس کرده است.

ساختاربندی ۳ فرماندهی اقیانوسی نداجا انجام شده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دانشجو IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    3 0
    ماشاءالله ، ارتش ملی و انقلابی و حزب اللهی
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    لامصب یه جوری میگی 3 فرماندهی اقیانوسی انگار که توانمندی صنعتی و بودجه آمریکایی ها رو داری! اعتماد به نفس خوبه ولی دیگه نه انقدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس