شرایط مساعد پرسپولیس و دردسر بازیکن سابق برای استقلالی‌ها

بررسی آخرین شرایط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد، برخلاف آبی‌ها وضعیت پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه ای چندان دشوار نیست.

به گزارش مشرق، امروز یکشنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای کمیته بدوی پس از بررسی مدارک باشگاه‌های لیگ برتری، مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران را صادر کردند و استقلال نیز به دلیل اینکه تکلیف بدهی‌هایش مشخص نیست، مجوز نگرفت و پنج روز فرصت دارد تا اعتراض کند.

اما اصل ماجرا چیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قطعی است زیرا وضعیت بدهی های این تیم هنوز مشخص نیست. البته این باشگاه می تواند به کمیته تجدید نظر شکایت کند چرا که شنیده ها حاکی از رای منفی کمیته بدوی است.

با وجود پرداخت بدهی استراماچونی اما شرایط احمد موسوی برخلاف تصور وضعیت را برای استقلالی ها دشوار کرده است و با وجود ادعای مدیران آبی ها مدارک پرداخت بدهی این بازیکن بارگذاری نشده است.

آرا کمیته بدوی کاملا محرمانه و باید ۳ نفر برای رد درخواست یک باشگاه رای موافق دهند. باشگاهی که درخواستش در کمیته بدوی رد شود می تواند از طریق کمیته تجدید نظر با تکمیل مدارک و پرداخت بدهی تا تاریخ مشخص شانس خود را مجددا امتحان کند.

در سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس مشکل بدهی ندارد و چنانچه فرآیند خصوصی‌سازی و تغییر مالکیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته شود، دیگر مانعی سد راه این باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد اما اگر این موضوع مورد تایید AFC قرار نگیرد سرخ ها باز هم شانس دارند تا با تغییر مالکیت مجوز لازم را کسب کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس