رسمی: سهمیه بازیکنان خارجی 1+6 شد

خبری که با اعلام مهدی تاج طی روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته بود، به صورت رسمی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که مهدی تاج در برنامه ورزشگاه حاضر شد و به صورت غیر رسمی از افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در تیم‌های باشگاهی صحبت کرد.

تاج دلیل این افزایش سهمیه که در طول فصل توسط زنوزی هم درخواست شده بود را تعادل در عرضه و تقاضای لیگ برتر عنوان کرده بود و حالا به صورت رسمی این تغییر مهم با تصویب اعضای هیئت رئیسه در فوتبال ایران رسمیت کرد.

اصولی این موضوع را پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون که صبح امروز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، اینطور اطلاع رسانی کرد: «براساس پیشنهادات دوستان در سازمان لیگ، تعداد بازیکنان خارجی که باشگاه‌ها می‌توانند عقد قرارداد داشته باشند، افزایش پیدا کرد و ۱+۶ شد. افزایش بازیکنان خارجی هم برای بهینه سازی لیگ بود و هم به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در لیگ برتر.»

تا پیش از لیگ بیست و دوم باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانستند ۴ بازیکن خارجی ( یک سهمیه حتما باید آسیایی باشد) جذب کنند، اما حالا با مصوبه جدید فدراسیون این عدد به ۷ افزایش پیدا کرده و براین اساس باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانند از این پس یک بازیکن خارجی با ملیت آسیایی و ۶ بازیکن دیگر از هر ملیتی را در اختیار بگیرند.

باید دید این تغییر بزرگ چه تاثیری در کیفیت لیگ برتر و از همه مهم‌تر کاهش قیمت بازیکنان داخلی خواهد گذاشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس