کد خبر 1491972
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!

ظاهراً تهیه‌کنندگان محترم این لایحه نمی‌دانند که دشمن از پدیده بی‌حجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و... استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی تحت عنوان «لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!» نوشت:

۱- می‌گویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت‌ بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری روبه‌رو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برف‌ها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل‌(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی!

۲- اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!

۳- به عنوان نمونه -‌و فقط یک نمونه از ده‌ها نمونه دیگر- در ماده یک لایحه آمده است:

«‌فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده‌(۲) این قانون می‌شوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک‌دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد»!

لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد.

مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.

حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد.

در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!

۴- و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... بایدگریست!

۵- در تبصره یک از ماده یک آمده است «چنانچه رفتار موضوع ماده ۲ در وسیله نقلیه توسط راننده ارتکاب یابد در مرتبه سوم علاوه‌بر اعمال مقررات مذکور در این ماده وسیله نقلیه به مدت یک هفته توقیف الکترونیکی می‌شود و در مرتبه چهارم به موجب حکم دادگاه تا مدت یک ماه توقیف می‌شود». سؤال این است که آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان خودرو مسئولیتی ندارد؟! اگر سرنشینان کشف‌حجاب کرده نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چرا در تبصره مزبور به آن ‌اشاره‌ای نشده است؟ و اگر پاسخ منفی باشد! به مفهوم آن است که خانم‌های بی‌حجاب در صورتی که راننده خودرو نباشند، می‌توانند به کشف حجاب خود ادامه دهند! در این حالت تبصره یاد شده چه فایده و کاربردی دارد؟!... هیچ!

۶- در جای جای این لایحه، مجازات‌هایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیش‌بینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار ‌اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بی‌اثر است و بازدارنده نیست‌! چرا؟!

ظاهراً تهیه‌کنندگان محترم این لایحه نمی‌دانند که دشمن از پدیده بی‌حجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و هویت اسلامی مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند. به بیان دیگر، بی‌حجابی زنان و پوشش‌های زننده مردان بخشی از یک جنگ ترکیبی است و بدیهی است که دشمن برای پرداخت هزینه آن، حتی در مقیاس کلان نیز کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیرشدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفندهای دشمن نیز چیزی نمی‌دانند!

۷- همین جا باید اذعان کرد که بیشتر زنان و دختران کشف حجاب‌کننده افراد پاکدلی هستند که از عمق ماجرا بی‌خبرند.

به قول حکیمانه حضرت آقا: «‌کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف‌حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل‌گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند».

نجات این طیف از زنان و دختران که بازهم به قول رهبر معظم انقلاب «‌دختران خود ما هستند» وظیفه قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین لایحه‌ای که به جای پیشگیری از کشف‌حجاب، انجام این اقدام ناپسند و زیانبار را تسهیل کرده و آسان می‌سازد، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق این طیف از فرزندان فریب‌خورده خودمان است. وقتی دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کند بدیهی است که پیشگیری از سوءاستفاده دشمن وظیفه بی‌چون و چرای نظام و همه مردم است.

۸- درباره خسارت‌بار بودن لایحه یاد شده، گفتنی‌های دیگری نیز هست، که برای پیشگیری از اطاله کلام، می‌گذاریم و به فرصت دیگری موکول می‌کنیم. اما در این میان دو نکته حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز را نمی‌توان و نباید ناگفته گذاشت؛

اول: این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است و با شناختی که از شخصیت برجسته، متقی، انقلابی و هوشمند جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و فداکار قوه قضائیه در دست است و کارنامه سراسر افتخار ایشان نیز بهترین گواه آن است، بسیار بعید می‌دانیم که از متن لایحه مورد ‌اشاره با خبر باشند. از این روی استدعا داریم لایحه را به دقت مطالعه فرمایند و -با عرض پوزش- به نظر مشاوران بسنده نکنند.

دوم: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه سیاسی که برخوردار باشند، به یقین در پایبندی به اسلام عزیز و حفظ عفت و سلامت جامعه و خانواده ‌اشتراک نظر دارند. مطالعه لایحه یادشده به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌تواند طرد قطعی آن از سوی نمایندگان ملت را به دنبال داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    10 2
    این لایحه آب دروغ خیاری قطعا رد میشود. عجیبه که برای کشف حجاب کننده بیشتر مصونیت قائل شد تا تذکر دهنده!؟ آزمون مجلس انقلابی
  • هادی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    7 0
    نفوذ تا مغز استخوان نظام پیش رفته لایحه مضحکی که هدفش عادی سازی کشف حجابه. البته که دولت انقلابی چه سریع تصویبش کرد!!! مفاهیم معناشونو از دست دادن دولت انقلابی!!!
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 6
    خانواده ها را فقر وتورم از هم می پاشد چرا یکبار در مورد این مسائل گریبان چاک نمی دهید بله حجاب هم باید باشد اما انگار شما جای دیگری سیر می کنید مسئله مهم در حال حاضر کشور اتحاد ملی است که این گفتار ورفتار شما تند رو ها داره آن را نابود می کند ما آنقدر دشمن خارجی داریم که.....
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    4 0
    این هم سندی دیگر بر نفوذی بودن مشاوران در قوه ی قضائیه و قوه‌ ی مجریه است.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    8 0
    عصر به سرکوچه مون رسیدم دو دختر جوان با شومیز آستین کوتاه و بدون شال با طنازی در حال گذر بودن انکار رسالتی داشتن
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 3
    اصل لایحه درست بود ولی تو زمان غلطی آوردن
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    6 2
    فوری فضای مجازی را فیلتر کردن بدون توجه به بیکارکردن خیلی ها ، فوری بی حجابی را تصویب کردن بدون توجه به خون شهداء ، چرا؟چون هر دو به نفع خودشان و اطرافیان و رئیس ومعاونین ادارات است دست همشون تو یک کاسه هست و ما مردم سیاهی لشکر آراء هستیم👎
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 2
    اصلا تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت معصوم بین فقها مناقشه برانگیز است و عده ای آنرا مکروه می دانند. قدر متیقن هیچ نظام و رژیمی تا ظهور حضرت مهدی، مقدس نیست.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 4
      اولا مقدس به معنای کامل بودن نیست و ثانیا تلاشهای مسیر استقرار حکومت الهی کامل یه وسیله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همگی مقدسند.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 1
      مقدس به معنای کامل بودن نیست !!!!!!!! اتفاقاً معنی مقدس یعنی کاملاً بی عیب و نقص و منزه از هرگونه خطا و اشتباهی.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 1
    احسنت اجرت باشهدا و امام زمان خداوند عمر باعزت و طولانی به شما سردار قلم عطا کند
  • S.m DE ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 1
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته هم زمان با فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی مبتنی بر برخورد محبت آمیز و تبیینی و مستمر و در ضمن با توجه به شرایط و حساسیت ها و وجود فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور ، پیشنهادات به شرح موارد زیر می باشد : حتما میبایست : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و .... ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب در ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین ها و همچنین تهیه فیلم و عکس توسط دوربین های ثابت یا توسط و دوربین انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده  و ارسال و پردازش در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه. ۳- اعلام شدن تخلف قطعی و محرز انجام شده ، به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف .  همچنین در مراحل بعدی  در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف احضار شود ، به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز قانونی میبایست محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی به صورت هوشمند و دقیق و سیستمی و یکپارچه اعمال شود. ۵- در موارد تخلف شدید و یا پر تکرار ، معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین حتما باید تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی تا تکمیل دوره ها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف بد حجابی( تخلف شدید و پرتکرار ) به صورت قانونی و هوشمند و جامع و سیستمی و پلکانی و موقت به شکل محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی و تجاری و صنفی و اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، مانند :جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ ماه تا ۲ سال ، عدم صدور بلیط
  • سیاوُش IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 1
    اقای شریعتمداری عزیز کم خون خودت و بجوش بیار ، چند وقت دندون روی جیگر بزاری عادت می کنی مث ما مردوم که به ناکارمدی و گرونی واختلاس عادت کردیمه
  • دائو IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    6 0
    من دفعه اول که لایحه رو دیدم فک کردم متن طنزیه که اپوزیسیون تنظیم کرده
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    2 0
    درودبرحاج حسین شریعتمداری عزیز ،برخائنین لعنت!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 0
    40 سال حاکمیت لیبرالها و مسامحه نهادها
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    5 0
    مسامحه و تساهل کنندگان در دسیسه دشمن شریکند.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    1 1
    این مقاله به نظر منطقی میاد راه حل اصلی جهادتبیین در همه ارکان هست خصوصا در صدا و سیما، اماکن، کتب درسی ورفتار عملی،...
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    4 0
    اژه‌ای انقلابی‌تون این بود!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    16 26
    بخدا با تانک و توپ هم نمی توانید جلوی این دخترهای سلیطه رو بگیرید
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      14 13
      مثل آب خوردن می توان جمع کرد حتی بدون درگیری ولی مماشات می شود
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      11 11
      وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ أَمْلَيْتُ لَهَا وَهِيَ ظَالِمَةٌ ثُمَّ أَخَذْتُهَا وَإِلَيَّ الْمَصِيرُ... و چه بسا شهرى كه مهلتش دادم در حالى كه ستمكار بود سپس [گريبان] آن را گرفتم و فرجام به سوى من است. اهل گناه و عیاشی، تا زمان عذاب، مهلت داده شده‌اند. هرچی فکر میکنم، نمیبینم که ایشان، بیخبر از دستور خداوند هستند...توی ایران، از در و دیوار داره گفته میشه بهشون که بابا حجاب اقلا قانونه، اگر دین ندارید. ولی اکثرهم گوش نمیکنن.
    • مهرداد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      11 11
      بهتره اون دهن کثیفتو ببندی
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      8 2
      اگر حجت شرعی تمام شود کافیست دو یا سه نفر از میان صدها هزار فدایی اسلام رهرو نواب یکی دو تا پاساژ کلینیک مطب مترو دفتر کار پارتی شبانه و........الله اکبر شهادت طلبانه خودی نشان دهند تا قضیه چند سال جمع و جور شود
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      13 0
      ۱۲۱۲ خانواده و اطرافیانشون بی حجابن بخاطر همین ندید میگیرن
  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    29 35
    پیشنهاد شما چيه آقای شريعتمداری؟ لابد گیس و گیس کشی وسط خیابان یا شاید هم اسید پاشی، وقتی چهل ساله هم آموزش و پرورش و هم صدا سیما دست شماست و به معنی واقعی کلمه شکست خوردید بهتره با رفتار اشتباهتون مملکت رو دچار بحران نکنید،
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      21 17
      چهل ساله آموزش و پرورش و صدا و سیما دست شماست؟ منظورت دست حزب الهی هاست؟ واقعا این طور فکر می کنی؟ ۸ سال تدبیر و امید، آموزش و پرورش دست حزب الهی ها بود؟ ۸ سال دولت خاتمی چی؟ آموزش و پرورش دست حزب الهی ها بود؟ ۸ سال رفسنجانی که آقای نجفی شهردار، وزیر آموزش و پرورش بود چی؟ یا ۸ سال میر حسین موسوی؟ صدا و سیما هم که کسانی مثل محمد هاشمی و علی لاریجانی رییس بودند، دست حزب الهی ها بود؟ شما واقعا نمی دونید یا خودتون رو به ندونستن می زنید؟ بجز این دو سال اخیر، و دو سه سال اول دوره احمدی نژاد، کی مسئولین حزب الهی امور اجرایی این کشور و به دست داشتند؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      4 0
      جنگ نکنید مشکل بر می‌گردد به 30 سال پیش که زن باید متل یک مرد بیاید در جامعه و هم دوش مرد نامحرم کار کند و اینگونه اول غیرت مرد گرفته می شود تا زن اینگونه بیرون بیاید و به دنبال ان....!
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      6 0
      شاید چهارتا بچه دبیرستانی این حرفت رو باور کنن خخخخ چهل ساله دست حزب اللهیاس خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    30 14
    با روشی که دستگاه قضایی و مجلس در این چند سال پیش گرفته اند صدور چنین لایحه ای بدور از ذهن نبود
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      27 0
      از قوه قضائیه بابت عدم اجرای قانون حجاب در سالیان قبل که باعث شد در سال قبل آشوب راه انداخته شود و به کشور ضربه زده شود به کجا باید شکایت شود؟!!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    38 4
    فرضا که حاج آقا اژه ای نخونده، جناب رییسی هم نخونده فرستاده مجلس؟ عجب مملکتی
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      21 14
      شک نکنید که همشون خوندند حالا دوحالت دارد یا با ظاهری اسلامی در حال بازی در زمین دشمن هستند یا لایحه را با دقت مطالعه نکرده اند و تایید کرده اند
  • مطلع IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    26 18
    خدا رحم کنه بزودی جنگ خبابونی راه میفته. مردم خیلی از ولنگاری ها عصبانی هستند
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    24 17
    مشرق من طرفدار نظام بودم و در تمام انتخابات ها و ... همیشه شرکت کرده ام و ... ولی با این لایحه احمقانه بدانید طرفداران نظام را هم از دست خواهید داد چرا یارانه شان قطع نشود؟ باور کنید خیلی کمتر خواهد شد کارت سوخت و بیمه و پاسپورت و.... چرا وارد میدان نمی شوید؟ والله قسم عواقب کشف حجاب مثل طوفان طلاق و تجاوز و .... خیلی خطرناکتر و بدتر از برخورد با بیحجابی است و آبرو و وجهه کشور را از بین می برد
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      13 15
      از دهها نفر همین حرف شما را مبنی بر عدم حمایت از نظام شنیده ام. نظام دارد طرفداران با ارزش و پایه ای خود را بخاطر یک مشت هرزه و بازیهای انتخاباتی از دست میدهد
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      11 0
      دقیقا امسال بخاطر این کارشون رای نمیدم
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 5
      تا اقا هست غمی نیست ما دلمون به اقا خوشه نه ی مشت ترسو اینا رو بیخیال ایشالله خدا عمرهمشونو برداره به اقا اضافه کنه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    23 15
    الله اکبر الله اکبر پاینده رهبر مرگ بر نفوذی های درون قوه قضائیه
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    34 20
    درود بر آقای شریعتمداری که کوبنده از اسلام دفاع نموده اند و دست انگلیسی ها را از قوه قضائیه خواسته اند قطع نمایند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    23 19
    این لایحه فساد اکبر و باعث سرنگونی نظام و انقلاب می شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      6 10
      دقیقاً
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    21 14
    امریکا و اسرائیل که در جنگ غزه و لبنان و سوریه شکست خورده اند امیدشان به قوه قضائیه است
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      4 0
      دلیل همه فسادهای موجود در کشور قوه قضاییه فاسد است.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    17 13
    منشا فساد در ایران دستگاه قضایی است باید انگلیس و اسرائیل را در دستگاه قضایی خفه کنید
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 3
    در کشوری که تلویزیون مراسم اعدام 4 قاضی متخلف را نمی تواند نشان بدهد چطور می توانیم جلوی مریم رجوی با 10 هزار نیرو یا ربع پهلوی با چند میلیارد ثروت بگیریم خودمان مسخره نکنیم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 3
    وقتی مشاور بانوان رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و وزیر صمت یک دولت به این شکل رفتار می کند معلوم است چه کسی وزیران را در دولت رئیسی نصب نموده است این همه گاف چرا دولت اصلا این لایحه را پیشنهاد داده است نباید به رد این لایحه امید بست بلکه باید آقای رئیسی نیز استیضاح شود
  • DE ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    13 0
    باز ....
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    31 14
    باید پیشنهاد دهندگان این لایحه عفاف و حجاب عزل شوند چه در قوه قضائیه چه در دولت رئیسی
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    16 0
    منظور از لایحه عفاف و حجاب سوریزاسیون ایران است دستهایی در قوه قضائیه مثل البوطی در قوه قضائیه سوریه عمل می کنند دارالقران لحافظ اسد اما جهت سرنگونی خاندان اسد و علویان - شیوخی مثل البوطی ها را در قوه قضائیه باید قلع و قمع کرد که می خواهند ایران را سوریه کنند
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 3
    زنده باد دکتر
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    23 5
    باید شخص بی حجاب به صورت الکترونیک و آنلاین از خدمات اجتماعی و بانکی و سیمکارت و.. محروم بشه
  • کاظم IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 16
    حرفای ایشون ممکنه درست باشه ولی بدون در نظر گرفتن فضای فرهنگی فعلی جامعه نوشته شده. جامعه ای که رفاه دست نیافتنی و فشار اجتماعی مدام در حال افزایش باشه، سر به نافرمانی مدنی می‌ذاره.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    28 9
    اتفاقا همه اینهایی که کشف حجاب می کنند نه به دین اعتقاد دارند ونه به ایران یک مشت زن هرزه و فاسد هستند .
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 12
      به زنان ایران نصبت نده
    • عطا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      4 13
      شما اگردین دارید چطور به خودتان اجازه میدهید به ناموس مردم تهمت بزنید. خداوند در آیه قرآن می فرماید:” یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ”[۱۵] اى گروه مؤمنین، اجتناب کنید از بسیارى از بدگمانی ها، به درستى که بعضى از گمان ها گناه است.
    • اشنا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 5
      درمورد زنان بدحرف میزنین اگرکشورمون اسلامیه باید طبق حکم خدا زنان دررفاهی شانشونه باشن
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    17 2
    با این آم ها در قوه قضاببه به جایی نمی رسیم
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    15 1
    اگه می خوای وارد محدوده طرح ترافیک آلودگی هوا بشی و به آلودگی هوا کمک کنی ، اشکال نداره ، فقط هزینه ی پولی مربوطه رو پرداخت کن و وارد طرح شو و هوا رو آلوده کن ؛ اگه می خوای جامعه رو با بی حجابی آلوده کنی اشکال نداره، فقط جریمه ی پولی رو پرداخت کن و جامعه رو آلوده کن!؛ اگه می خوای نقاره بزنی باید پول ...
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      14 1
      مملکت به قول امام خمینی نباید به دست نا اهل و اشرافزدگان می افتاد مثل اینکه این اتفاق افتاده
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 15
    نظر شریعتمداری درباره ربا و سود بانک های ربوی در کشور چیست چرا به بانک ها را نهی از منکر نمی‌کند مگر نه آنکه خدا فرموده ربا جنگ با خداست
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      4 3
      معلوم شد کیهان نمیخونی که ببینی اکثر فسادهای مالی رو کیهان افشا کرده . حرف مفت چقد می زنید تا کی ؟
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    13 2
    نفوذ دشمن از طریق مشاوران تصمیم گیرنگان مملکت ! دستگاه های اطلاعاتی اینا رو رصد میکنن؟!
  • کریم2 IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    20 4
    برادر حسین الان وقت انتخابات برخی نمایندگان برا رای پا روی خیلی چیزا می گذارند. خدا همه رو عاقبت بخیر کنه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      6 0
      من خانم های بی حجابیو و شاغل رو دیدم که برای نماینده ی شهرشون تبلیغ میکرد اتفاقا رای هم آورد
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    15 2
    یک عده از خدا بی خبر این لایحه را تدوین کرده‌اند
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    15 2
    در قوه قضاییه چه میگذرد؟!
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 13
    آقای شریعتمداری! این کارهایی شما میگی میشه همون گشت ارشاد! که اون فجایع و صحنه ها رو به وجود آورد! نظارت هوشمند و استفاده از سایبر پلیس بهترین گزینه پیش روی دولته. همون کاری که در راهنمایی و رانندگی انجام میگیره
    • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      37 2
      الان راهنمایی رانددگی خیلی خوبه وضعش؟ عبور چراغ قرمز و. حرکت خلاف جهت و لایی کشیدن جلو پلیس رخ میده....موتورسوار تک چرخ زن مثل نقل و نبات فراوونن.... جدیدا موتوری ها پلاک هاشون رو با صفحه سیاه مخدوش هم کردن!! این چه نظارت سایبری! هست که می فرمایید و خوب جواب داده؟
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      15 3
      تفکر غربگرایی متاسفانه در همه ما ملت و مسئولان ایران رخنه کرده است از جمله مسئولان دولتی و قضایی بنظر میرسد نفوذی ها حتی در قوه قضاییه هم دست به کار شده اند اما عجیب است که آقای اژه ای هم تایید کرده است اگر هنوز هم جمهوری اسلامی هستیم باید سریعاً تهیه کنندگان این لایحه را بازخواست کنند تا نفوذی ها هم شناسایی شوند
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    عین حرف صادق کوشکی
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 11
    قانون حجاب خواست عموم مردمه ولی حذف گشت ارشاد و برخورد های قهری و بد منظره هم خواست مردم بود.
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 16
    اتفاقا بهترین کارشون این بود که تنها مرجع رسمی رو نیروی انتظامی کردن وپای سپاه و بسیج رو از این موضوع کنار گذاشتن
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 3
    با کلیات لایحه موافقم ولی قبول دارم که جریمه ها باز دارنده نیست. جریمه نقدی کارساز نیست باید محرومیت های اجتماعی رو در نظر گرفت که به صورت پلکانی افزایش پیدا میکنه
  • ابراهیم IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 0
    مطلب بخوبی واکاوی شده بود. خیلی واضح. جالب است. جالا می فهمم این قاون مثال گوشت وگربه است که صاحب گوشت انرا در ارتفاع نگه میدارد وهرچه گربه می پرد شخصی که تکه گوشت را در هوا نگه داشته انرا نالاتر میگیرد وبدین ترتیت گربه بیچاره هیچ وقت به گوشت دسترسی نخواهد داشت .
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    23 0
    احتمالا لایحه بعدی هم درباره مجازات کیفری افراد باحجابه!
  • رحیم IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 0
    کاری به نظرات ندارم ولی خداییش یکی این اسوه و مرد تقوا اژه ای رو بگیره
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 16
    از انصاف و حق عبور نکنیم چون خط مشی بایستی قرآن باشد. در قرآن و یا هیچ حدیث نبوی تنبیهی برای نپوشیدن حجاب در نظر گرفته نشده. کار افراطی در خط مشی قرآن راه پیامبر نیست
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    9 0
    خوب حاج آقا وقتی کارمندان و مجریانی مثل صداوسیما در ظاهر پروتکل و فرم رعایت حجاب و قوانین کشور را امضا و مشغول به کار می شن بعد از چند سال با رانت و ثروت بادآورده مهاجرت و در عمل کشف حجاب می کنند و به ریش امثال نظام و شماها می خندند دیگر چه انتظاری است؟ در این چند ماه هم مسئولین و... الکی قمپز در می کنند و تهدید الکی و اعمال جریمه الکی می کنند که حجاب رعایت نکنید توی مترو و اتوبوس و... خدمات بهتون نمیدیم خوب نتیجه اش نافرمانی مدنی از حکومت و گسترش بی حجابی هست که نمونه های بی شمارش را این روزها در معابر و خیابان و مترو و اتوبوس و بیمارستان و... می بینیم. فقط یه فکری کنید که این بی حجابی لااقل به حسینیه ها و مساجد و مراکز رای گیری اسفند نرسد
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    16 0
    احسنت ،دقيقأ همینطوره!! خدا به جناب شریعتمداری سلامتی و عمر طولانی و با عزت عطا بفرماید.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 3
    تاسف که پس از ۴۵ سال با اجرای هزاران برنامه تلویزیونی و صوتی دینی و مدهبی و صرف بودجه کلان و اعزام صدها مبلغ و آخوند به مدارس و دانشگاه ها و.. به این روز افتادیم و به چنان مدارکی از کمال و ترقی رسیدید که به فکر اعمال جریمه و پیامک برخورد با بی حجابی و... بیفتیم.
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 3
    این بی حجابی هم در حقیقت یک نوع نافرمانی مدنی
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 0
      اره از اونور عنترنشنال میگه شما هم فک میکنید واقعیه نافرمانی مدنی همین کارا رو کردین به اراذل و اوباشم میگین فعال سیاسی دیگه
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    18 1
    معابر و خیابان‌ها و مراکز عمومی دل مومنین را به درد آورده است
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 23
    زن زندگی آزادی مرد میهن آبادی🤌🤌✌️✌️✌️
    • میثم IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      8 1
      آزادی نیست ، هرزگیه
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 0
    همین یک لایحه خیلی خیلی غیر قابل اجرایی ،نشان دهنده شوت بودن ق ق نیست ؟
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    12 0
    اقای اژه ای نه هوشمند است نه انقلابی نه برجسته .همین آقای اژه ای بود که سال 88 با بی تدبیری اجازه بروز اون فتنه رو داد.همین آقای اژه ای ست که برای سلبریتی بی حجاب جریمه 1/5 میلیون تومان می برد تا به ریش همه بخنند.و سوابقشون روسفید می کنه.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 0
      اون القاب رو با سیاست بهش اطلاق کرده تا در آمپاس قرارش بده
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 0
    اصل قضیه اینه که ضابطین و نهادها عرضه کنترل و جرات برخورد درمعابر و جنم انجام وظیفه ندارند میخواهند با وجهه قانونی پشت بقال و راننده و کارمند سنگر بگیرند با تهدید وادارشون کنند بجای اونها برخورد کنند
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 0
    این لایحه،باطن مسئولین ماست
  • حسین IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 11
    داش حسین احیانا راجع به حق ابه مردم سیستان از رود هیرمند نظری نداری؟
  • امیر IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 15
    با سلام به این آقا بفرمایبد اینقدر در زندگی مردم دخالت نکنید
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    مقصر ولرمهای دوگانه سوزی هستند که برای نگه داشتن مقام خود ،نه سیخ بسوزه ونه کباب ! بازی میکنند!
  • مجید IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 1
    هر کاری که دشمنان در کشور خودش ضد پوشش و حجاب انجام میده تو برای کشف حجاب تو ایران انجام بده. دیگه نیازی به اضافه کاری و جلسات مکرر و و وقت کشی مسیولین نیست. امام زمان بیا ما رو از دست غضنفرهای امت نجات بده.
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 0
    با این قانون اگر یک بار دیگر دولتی اصلاح طلب سرکار بیاید مطمئناً چادری ها وزنان با حجاب را گرفته وبه اشد مجازات خواهند رساند علی برکت الله
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    در جهان آنچه تغییر نمیکند این است که ، تغییر میکند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 7
    تو چه فتنه ای هستی!
  • علی افصحی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 10
    تهیه لایحه به روز شده و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی از جانب دولت به معنای مصوب بودن آن نیست قانونی شدن آن منوط به ابتدا بررسی و تصویب نمایندگان محترم و در مرحلهٔ بعد بررسی و نظر شورای محترم نگهبان است. از قوهٔ قضائیه تا شورای نگهبان مجموعا نسبت به حجاب و عفاف حساسیت ویژه ای وجود دارد و این همه می تواند قانونی با دقت بالا را پدید آورد. در لایحهٔ اولیه بین بی حجابی شخصی و بی حجابی تشکیلاتی و نیز بین کشف حجاب سلبریتی ها و چهره ها با افراد گمنام ، تفاوت قائل شده که نشان از دقت تنظیم کنندگان لایحه است اما به هر حال با چکش کاری دلسوزان جامعه قانون عفاف ، هم به روز شده و هم اجرایی می شود و به گفتهٔ دادستان محترم خلأ های قانون برخورد با پدیدهٔ کریه بی حجابی اقلیت بسیار معدود زنان از بین خواهد رفت . داشتن برنامهٔ قانونی برای برخورد با بی حجابان معدود نیز ضروروتی غیر قابل انکار است. اصلی ترین موضوع در شرایط فعلی داشتن یک شیوه نامهٔ قانونی و دقیق در مبارزه با بی حجابی است. آن هم فوری. نه با تأنی.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 16
    وقتی مردم دارن زیر بار اجاره خانه ها می میرند این دنبال موی زنان است
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      5 2
      یعنی بی حجابی باعث ارزان شدن اجاره ها می شود؟
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      2 20
      خیر باعث ارزان شدن خونه نمیشه ولی مسئله حجاب برای سرگرم کردن ذهن امثال تو گزینه خوبی است
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 0
    برخی با بازی کردن در خط دشمن بیشتر باعث تشویش اذهان عمومی میشن .
  • محمد رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 2
    سلام خدا خیرت بده که حرف دل ما رو میزنی
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 1
    کارت ملی جدیدی ثبت نام کنید که قابلیت کشف هویت بر اساس چهره را داشته باشد. بی حجابان را به کمپ تگزاس در کویر تبعید کنید.
  • امیر IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 1
    پولشو میدن! ، خیلی هم خوب
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 0
    تنهابرداشتی که میتوان از تهیه کنندگان این لایحه داشت این است که در تهیه این لایحه به شدت از طرف خانواده وبستگان در فشار بودند
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    18 2
    شکی در این نیست که می‌خواهند حجاب را بردارند و همان بلای بی غیرتی که بر سر دیگران آمده و بی غیرت شده اند را بر سر مردم ایران بیاورند . این طرحها شیطانی است و هر کدام از مسئولین از بالا تا پائین مقابله نکنند با شیطان همراهند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    18 3
    به این مرد بصیر انقلابی که در لحظات سکوت دیگران مردانه وارد میدان می شود باید احسنت گفت. انشاالله بقیه نیروهای انقلابی نیز به تکلیف خود عمل کنند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 0
    دقیقا
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 19
    به دور از جریان سیاسی و صف بندی واقعا باید قبول کرد نمی شه دیگه کاری کرد حتی با زور هم نمی شه نظام باید از الان به فکر مرحله بعد خواسته ها باشد این مرحله تمام شد
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      5 0
      شما از رهبری بیشتر میدونید؟ ایشون شخص اول مملکت و کسیه که از تمام جوانب خبر داره و میگه نباید باشه و جمع خواهد شد.. شما چی میگی دیگه؟ مرحله بعدی میخوان بگن همجنسگرایی اینم بزاریم؟ نمه نمه بره بگن حق ندارید دین داشته باشید
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    11 1
    اگر دنبال نفوذي هاي اسراييل مي گرديد زياد خودتان را خسته نكنيد!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 6
      اونا که بازداشت شدن
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 14
    اصل حجاب اجباری غلط و نادرسته حجاب امر اخلاقی ست که ارزشش به اختیاری بودنست
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      4 0
      واکسن اجباری هم غلط بود
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 0
      فردا روزی اگه بچت گفت نمیخام شب بیام خونه یا میخام مواد بکشم یا هر غلط دیگه بگو تربیت اجباری اشتباهه خودش باید بفهمه
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 1
    آقای شریعتمداری خیلی به موقع اعلام مواضع می کند الحق موفق باشد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 0
    150 هزار اخوند از مرجع تا طلبه صدا از هیچکس در نمیاد البته یادتون هست شیخ حسن روزی در سخنرانی گفت میشه به صاحب زمان هم انتقاد کرد تو جلسه یکی هم صداش در نیومد دست هم زدند اینا نواب صفوی رو میخوان
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      6 0
      منم موافق جریان نواب صفوی در این شرایط هستم. مسئولین فاسد نظام مقدس جمهوری اسلامی را آلوده می کنند
  • حسن IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    9 0
    تا کجا مسامحه باید کرد .در پدیده بی حجابی هم قوه قضائیه وهم نیروی انتظامی مسئولین اصلی هستند که باید فردای قیامت جواب گو باشند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 2
    سال گذشته وقتی پلیس اعلام کرد از دوربین های هوشمند سازمان جهانی بهداشت رانندگان کنترل میشوند گفتم چه ربطی دارد؟ و حالا کشف حجاب بخصوص در خودرو رانندگان از طریق دوربین های هوشمند ! معلومه که هدف کشف حجاب نیست این برنامه همان برنامه سیستم اعتبار سنجی مردم چین با دوربین های هوشمند است و حالا به بهانه کشف حجاب دولت درصدد کنترل مردم است احتمالاً مردم باید یک اپلیکیشن هم روی موبایل های خود داشته باشند
  • سعید IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    ایران اسلامی پیشرفته ، اصلی ترین ابزار برای مقابله با رفتار های ضد ارزش در جامعه است . نسل جدید بعد از 4 دهه انتظار این چنین کشوری دارد . آری قانون شکنان می بایست مجازات گردند اما ، مسئولان قانون گریز چه ؟ یک سوزن به خود و ...
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    9 1
    از اول هم معلوم بود کارشون خدایی نیست چون بیشتر مسئولان ما بخصوص اونایی که درآمدهای بالایی دارند تفکرات شان غربگرایی و خانواده های شان مذهبی نیستند یکی از اهداف شان خالی کردن جیب مردم بیچاره است اما مهمترین هدفشون اجرای برنامه سیستم اعتبار سنجی مثل چین و کنترل مردم است
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 11
    نتیچه تند روی ها ، پونز چسبوندنها ، یا روسری یا تو سری گفتن ها ، تیغ کشیدنها این شده
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    12 1
    اینم بگو چطور میتونن بهشون پیامک بدن؟ مثلا پلیس به خانم بد حجاب بگه ببخشید میشه شمارتو بدی تا بهت پیامک بدیم؟ اونم میگه نه نمیدم خخ واقعا به نویسنده های این لایحه باید جایزه ی نوبل بدن
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      8 0
      حالا فک کن طرف سیمکارت نداشته باشه یا به اسم خودش نباشه :)
  • حامد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    9 0
    چهل سال اما کدام عملکردش اسلامی بوده؟ آموزش و پرورش و دانشگاه چه تربیت اسلامی داشتند؟
  • کارشناس IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 1
    روز حساب باید پاسخگو باشی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 2
    پشت پرده همه این مصیبت ها و اختلافاتی در جامعه پیش خواهد آمد فریدون ها و اصلاح طلبان غربزده و جاسوس هستند که متاسفانه در کمال آسایش در حال زندگی کردن در ایران هستند قوه قضاییه هم کاری به کارشان ندارد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 0
    شاید خیلی تلخ باشه خواندن یا شنیدن این حرف اما حقیقتی هست که باید فکری اساسی برای اون کرد. رییس محترم جمهور ما جناب رییسی و رییس محترم قوه قضائیه ما جناب اژه ای ترسیده اند!!! بله، به همین سادگی. ترسیده اند و می ترسند اقدامی بکنند که جار و جنجال و شورشی به پا بشه مجدد. شما فقط عملکرد قوه قضائیه نسبت به این لجن پراکنی ها و اهانت ها و دروغ ها و هزار خباثت دیگه سلبریتی ها رو مشاهده کنید. هر آنچه دلشون می خواد می نویسند، هر توهینی بخوان انجام میدن و به ارکان نظام از صدر تا ذیل هر اهانتی که بخوان می کنند درعوض قوه قضائیه ما و مدعی العموم چه برخوردی میکنه؟ یکی دو نفرشون رو می خواد و در شدیدترین برخورد دیدیم که یک و نیم میلیون تومان جریمه شون کردند!!! می ترسند مطابق با قانون سفت و محکم با این پتیاره ها برخورد کنند و چون دنبال کننده زیاد در شبکه های اجتماعی دارند هوچی گری دربیارن! واقعاً جای شگفتی درست اینحاست که دقیقا دارن مخالف فرمایشات رهبری نظام رفتار می کنند رؤسای دو قوه فوق الذکر. رهبری فرمودند در اجرای حدود الهی نباید از هوچی بازی و هوچی گری و شلوغ کاری عده ای در شبکه مجازی واهمه داشت! بی حجابی افزایش خواهد یافت و این لایحه با موادش هرگز راهگشا نیست.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      6 0
      متاسفانه اکثریت مجلس هم همینطورن: نون به روز
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 0
    تف به این دنیا که دیگه هیچی توش ارزش نداره... حجاب رو هم بزودی از ما میگیرن و در پیشگاه پروردگار آبرومون رو میبرن
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 6
      چرت نگو .حجاب میخوای برو افغانستان پیش برادران طالبانت
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 0
    عملکرد و اقتدار قوه قضائیه از انتخاب سخنگوی آن مشخص است! ظاهر آقای ستایشی!! بیشتر شبیه دیپلمات های غربزده است تا سخنگوی قوه عدلیه!
  • پرشیا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 16
    دیگه چی شده آقای شریعتمداری🤔شما نسل اولی ها بهتره تا دیر نشده صاحبان اصلی بانک‌های خصولتی را به ملت غیور و امت نه چندان در صحنه معرفی کنید، خدائیش الان مشکل کشور ما اینه!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 1
    خخخخخ کوتاه اومدن بالاخره
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    13 0
    واقعا جای تاسف داره این بی حجابا با نهایت وقاحت کشف حجاب میکنن هیچکی هم جلودارشون نیست باید گشت امنیت اخلاقی دوباره فعال بشه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    چندین ساله مومنین ومحجبه ها فریاد زدن در دادگاهها چادری که یادگار حضرت زهراس رو سر هر دزد وجنایتکار وفاحشه ای نکنین کسی توجه ای نکرد ولی امروز چه زود از این ولنگاران حمایت شد ..
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جناب حسین اقا هر دم از این باغ میرسد ثمری یک نگاه کوچک هم به اصلاح قانون کار که پیش نویس ان تهیه شده است بزنید
  • یاس IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    ما امید داشتیم حالا که سران سه قوه به اصطلاح انقلابی ان، پیاده شدن اسلام رو در جامعه بهتر متوجه میشیم امیدوارم آقای رییسی متوجه ای لایحه ی مسخره و دشمن شاد کن بشن و برای اصلاحش تذکر بدن. ما دلمون نمیخواد بچه هامون با دیدن بی بند و باری، روحشون آزرده بشه، انقلاب شد که اسلام رو پیاده کنیم نه از دشمن و نفوذی بترسیم و مماشات کنیم
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 0
    سیستم آموزشیمون تولید کننده بی حجابیه، تولیدکنندگان پوشاک و لوازم التحریرمون مولد بی حجابین، سینما و تاتر و صدا و سیما و نشریاتمون مولد بی حجابین، نوع معماری و شهرسازیمون مولد بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتیه، پارکها و مراکز تفریحیمون همینطور، نوع خوراک بچه هامون که عاشق غذاهای غربی و متنفر از غذاهای سنتی شدن همینطور، آب از سرچشمه گل آلوده جانم
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 0
    پس در این کشور های عربی مثل قطر یا عمان چطور بانوان و آقایان به شکل مناسب خودش ، حجاب و پوشش اسلامی را رعایت می کنند. طبق تصاویر منتشر شده آن جا هم تذکر بود. غربی ها با انواع رسانه هایی که در اختیار دارند ، حیوانی ترین رفتار ها را در جاموامع مختلف رواج می دهند ولی رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور منفعلانه.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    زنان و دختران ایرانی بیش از ۹۰ درصد وقتشونو تو فضای مجازی و اینستا مچرخن برگرفتن فضای مجازی از زنان هم مشکلات فرهنگی و هم امنیتی و هم مشکل پیری جمعیت و ... همه حل میشه
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    زنان و دختران ایرانی بیش از ۹۰ درصد وقتشونو تو فضای مجازی و اینستا مچرخن برگرفتن فضای مجازی از زنان هم مشکلات فرهنگی و هم امنیتی و هم مشکل پیری جمعیت و ... همه حل میشه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    به نظر من حداقل بهتر بود در مرحله اول لغو پاسپورت و لغو کارت سوخت و قطع سیم کارت و شرکت در کلاسهای توجیهی اجباری در مرحله دوم قطع یارانه و کارتهای بانکی و در مرحله سوم مجازات سنگین کیفری شامل زندان و جریمه نقدی.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 0
    کار نوجونا مخصوصا دختر شده ول گشتن توگوشی هیچ کار دیگه هیچ کار دیگه ندارن خدا میدونه دروغ نمیگم کلا اینترنت قطع کنید فایدش بشتر از ضررشه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 0
    اینترنت از دخترا بگیرید نصف مشکلات اجتماعی و فرهنگی وامنیتی ... حل میشه گوشی تبدیل به خدایی دخترا شده
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    5 0
    به نظرتان شهید الداغی طبق" قانون جدید حجاب و عفاف" و ممنوعیت هرنوع برخوردی به جز قربون صدقه رفتن ، چطور باید برخورد می کرد؟ به چاقوکش می گفت "خواهش می کنم دختر را ندزد بر شهوتت غلبه کن و بیا گفتگو کنیم. دختردزدی کار بدی است افرین گل پسر؟" اونم میگفت چشم متنبه شدم ممنون از تذکرت !!!!!!" نمی دونم اونا که لایحه را نوشته اند وضع زن و دخترشان به چه شکل است که علیه امرین به معروف موضع گرفته اند؟
  • ارش IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    همین تلوزیون هر چی نشون میده مانتویی بد حجاب تبلیغات سرای ایرانی و شهر فرش مشتی زن بی حجاب مانتویی بایدد صدا وسیما خودش شروع کند مانتو ممنوع و مجری و بازیگر با شلوار جین میاد حزف میزننه خودش شروع فساد هست لباس اینها امریکایی و نجس هست شلوار ججین نجس و حرام هست چون امریکایی هست هر کالای ساخت امریکا بایدد معدوم شود حتی هواپینا که ساخت ان باشد چون نجس و ناپاک هست بی حجاب یعنی نجس و کفر باید مجازلت شود باید بهش بگیم فقط چادر مرد چقدر بی غیرت باشد زن را با پوشش مانتو ببره خیابان واقعا که فردا زن موهاشو میندازه بیرون ولی وقتی چادر هست همه یکی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس