یک منبع عبری در گزارشی مدعی شد که در شرایط فعلی مذاکراتی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در راستای عادی‌سازی روابط در جریان است.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مذاکرات در زمینه عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو به میانجی‌گری بحرین در جریان است و طی آن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگوهایی را با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی داشته است.

ولیعهد عربستان سعودی نیز در همین راستا سفری به منامه داشته و در آنجا با «عبداللطیف الزیانی» وزیرخارجه بحرین در ارتباط با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، دیدار و گفتگو داشته است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرده که نتانیاهو در راستای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی، گفتگوهایی را هم با «ایلی کوهن» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی داشته است.

این منبع صهیونیستی در ادامه به دو شرط مطرح شده از سوی ریاض در جریان این مذاکرات اشاره و اعلام کرد: شرط نخست عربستان ارائه تسهیلات به کرانه‌‎باختری است که طی آن ارتش رژیم صهیونیستی باید کنترل امنیتی و نظامی مناطق کرانه‌باختری را به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان واگذار کند. شرط دوم عربستان سعودی نیز ارائه اختیارات امنیتی به ابومازن و دیگر مقامات تشکیلات خودگردان در قدس اشغالی به ویژه مسجدالاقصی و کلیسای قیامت است.

در همین رابطه یک مقام صهیونیست عنوان کرد: ما باید منتظر بمانیم و ببینیم در هفته‌های آتی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، البته ما به بحرینی‌ها به عنوان میانجی نیازی نداریم، چون آمریکایی‌ها را داریم!

این در حالی است که هفته گذشته وزارت خارجه بحرین از گفتگوی وزیرخارجه این کشور با ایلی کوهن همتای اسرائیلی وی خبر داده بود. اخیرا نیز برخی منابع از ازسرگیری تلاش‌های واشنگتن برای عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خبر داده بودند.

انتشار این گزارش در شرایطی است که عربستان سعودی همواره تاکید کرده تا زمان عدم تشکیل کشور مستقل فلسطینی، وارد روند عادی‌‎سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    ایران تنها ماند کسی معنی انزوا رو میدونه ؟
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    جدي؟ بد شد كه تازه با ابو اره سعودي داداشي شده بوديد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس