«من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر»

در غفلت مدیران سینمایی در ایران مانده تا فیلمی را ــ هرچند بدون مجوز ساخت و در تولیدی مخفیانه ــ به‌عنوان کارگردان جلوی دوربین ببرد.

به گزارش مشرق، جشنواره سینمایی کن در هفتادوششمین دوره خود، با همکاری از چهره‌های خودفروخته داخلی در اقدامی هماهنگ‌شده در پی نشان‌دادن چهره غیرواقعی از ایران امروز است و به‌عنوان کارگردان ناآرامی‌هایی که با عنوان «زن، زندگی، آزادی» در کشور رقم زدند، حال سعی دارند این نوع تفکر مجهول را با تصویری غیرواقعی به جهانیان نشان دهند.

این تصویر که هفتادوششمین جشنواره فیلم کن که این روزها در فرانسه برگزار می‌شود، تنها محل نمایش پرزرق‌وبرق ستاره‌های سینمای جهان، از جانی دپ و لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو، کیت بلانشت، جنیفر لاورنس و ناتالی پورتمن و دیگران و شوخی‌های هریسون فورد و حضور کارگردان‌هایی چون مارتین اسکورسیزی، ویم وندرس، نوری بیلگه جیلان، آکی کوریسماکی، وس اندرسون، نانی مورتی، تاد هینز و ... با فیلم‌های تازه‌شان است و از سینمای ایران و حاشیه‌هایش در این رویداد خبری نیست، اشتباه است، چون نمایش فیلم سینمایی «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» در روز یکشنبه در بازار جشنواره کن و در غرفه «کانون فیلمسازان مستقل ایران!» نشان‌داد حاشیه‌ها دست از سر سینمای ایران برنمی‌دارد و قرار است امسال هم مثل سال گذشته با شیطنت‌هایی از جنس «عنکبوت‌مقدس» و «برادران لیلا» روبه‌رو باشیم اما چه چیزهایی این حاشیه را جهت‌دار و هدفمند می‌کند؟ این‌که فیلم فارغ از تولید غیررسمی و حضور بدون مجوز در جشنواره کن، بدون رعایت قوانین رسمی کشور و در داخل ایران ساخته شده و بازیگران زن بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر شده‌اند.

«مریم و ۲۶ نفر از بچه‌ها» اولین فیلم بدون حجاب را تولید کردند


درباره فیلم و عوامل آن چه می‌دانیم؟


جز تیزر دو دقیقه‌ای که از فیلم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده، عکس و اطلاعات زیادی در دست نیست. فعلا تا این حد می‌دانیم که این فیلم سینمایی ۱۰۱دقیقه‌ای به کارگردانی سیدفرشاد هاشمی ساخته شده و قصه‌اش درباره زن جوانی است که تصمیم می‌گیرد خانه‌اش را در اختیار یک گروه فیلمسازی قرار دهد که قصد تولید فیلم کوتاهی درباره پایان رابطه‌ یک زن و مرد را دارند. آن‌طور که از تیزر منتشرشده مشخص است، زنان بازیگر در بسیاری از صحنه‌ها حجاب ندارند و روابط زنان و مردان هم خارج از عرف است.


سیدفرشاد هاشمی، کارگردان فیلم پیش از این، در فیلم «بمب یک عاشقانه» دستیار سوم پیمان معادی در کارگردانی بود در فیلم «پسر ــ مادر» ساخته مهناز محمدی هم دستیار دوم کارگردان اما مهم‌ترین عقبه هاشمی برای ساخت فیلم «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» به حضور او به‌عنوان دستیار کارگردان فیلم ضدایرانی عنکبوت‌مقدس، ساخته علی عباسی برمی‌گردد که سال گذشته حضوری جنجالی و حاشیه‌ای در جشنواره فیلم کن داشت!

درواقع آن حضور و پشتوانه ضدایرانی در سال قبل، موقعیتی را برای هاشمی ایجاد کرد که این‌بار خودش به‌عنوان کارگردان یک اثر ضدایرانی راهی کن شود. هرچند این ارتقای مسئولیت از دستیار کارگردان به کارگردانی، در بخش اصلی و مسابقه و حتی بخش جنبی اتفاق نیفتاده و این فیلم تنها یکی از فیلم‌های انبوه بازار کن است که آن هم با توجه به کیفیت و حال و روز فیلم و تیزر منتشرشده، بعید به نظر نمی‌رسد پخش‌کننده و خریدار جهانی با رویکرد سیاسی حاضر شوند برای خرید و حق پخش یک فیلم شعاری و سیاسی بدون ظرافت‌های هنری هزینه کنند.

«مریم و ۲۶ نفر از بچه‌ها» اولین فیلم بدون حجاب را تولید کردند



رصدگران کجایند؟


اتفاقا با توجه به کارنامه هاشمی مبنی بر حضور جدی در تولید فیلم عنکبوت‌مقدس و حواشی فراوان آن، چگونه است در غفلت مدیران سینمایی در ایران مانده تا فیلمی را ــ هرچند بدون مجوز ساخت و در تولیدی مخفیانه ــ به‌عنوان کارگردان جلوی دوربین ببرد. بنابراین می‌توان با این فرضیه و متکی بر بحث جوسازی رسانه‌ای و ترفندهای تبلیغاتی برای آلوده‌کردن فضای سینمای ایران، ساخت فیلم در داخل کشور را به‌طور جدی زیر سؤال برد. البته با نگاهی به نیمه خالی لیوان و با توجه به انفعال و اهمال سازمان سینمایی و وزارت ارشاد، شاید هم واقعا هاشمی بعد از همکاری با گروه عنکبوت‌مقدس همچنان به ایران رفت‌وآمد داشته و اولین فیلم سینمایی‌اش را در داخل ساخته باشد.


تهیه‌کنندگان من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر هم خود هاشمی و فرزاد پاک هستند. پاک پیش از این در تهیه‌کنندگی فیلم «شیطان وجود ندارد» با محمد رسول‌اف و کاوه فرنام مشارکت داشت. کاوه فرنام کیست؟ همراه محمد رسول‌اف یکی از دو تهیه‌کننده پسر ــ مادر و یکی از اعضای کانون فیلمسازان مستقل ایران. محمد رسول‌اف هم که نیازی به معرفی ندارد. با این خط و ربط، می‌توانید به‌راحتی مسیر حرکت خزنده و ضدایرانی کارگردان فیلم من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر را دنبال کنید و به ماهیت چنین باند و مافیایی برای فعالیت سینمایی در سطح بین‌المللی و خدشه‌دار کردن چهره ایران در جهان همزمان با حضور فعال در اغتشاشات پی ببرید.


در میان بازیگران فیلم - دست‌کم در تیزر انتشاریافته - هیچ بازیگر نام‌آشنایی وجود ندارد. نکته‌ای که نشان می‌دهد با وجود برخی اقدامات هنجارشکنانه بعضی از بازیگران زن در این چند وقت اخیر، هیچ بازیگری خطر حضور در چنین پروژه‌هایی که بدون مجوز ساخت و در خفا فیلمبرداری می‌شود، را نمی‌پذیرد. برای همین گروه‌های تولید چنین فیلم‌هایی سراغ بازیگران ناشناخته و هنرجویان می‌روند. نکته دیگر این‌که سازندگان و عوامل این فیلم‌ها به‌خوبی آگاهند که پس از احکام فیلم برادران لیلا به محض انتشار فیلم و رسانه‌ای شدن آن، باید منتظر جریمه و عواقب قانونی چنین هنجارشکنی‌ها و قانون‌گریزی‌هایی باشند. بنابراین احتمال مهاجرت و خروج این سینماگران بلافاصله پس از مشارکت در تولید اثر وجود دارد. به عنوان مثال بعید است هیچ‌کدام از عوامل این فیلم این روزها در ایران باشند.

باوجود این‌که یکی از عوامل این فیلم پس از نمایش آن در بازار جشنواره کن به دشواری تولید چنین فیلمی در شرایط امروز ایران از جمله فیلمبرداری بی‌حجاب در صحنه‌ای از فیلم که در خیابان می‌گذرد، اشاره کرد اما می‌توان فارغ از صحت ماجرا که غیرقابل انکار نیست، بخشی از این سازوکار را تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای دانست و چه‌بسا با ترفندهای سینمایی و پیشرفت جلوه‌های ویژه، بخشی از فیلم حتی بخش زیادی از آن به‌ویژه صحنه‌های داخلی در خارج از کشور فیلمبرداری شده باشد اما برای ایجاد چالش و بحران در فضای سینمای ایران، به دروغ وانمود کنند کل فیلم با چنین وضعیتی در داخل کشور فیلمبرداری شده است.

«مریم و ۲۶ نفر از بچه‌ها» اولین فیلم بدون حجاب را تولید کردند



ماهیت کانون فیلمسازان مستقل ایران


اما ماهیت کانون فیلمسازان مستقل ایران که با فیلم بلند «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» و ۱۳ فیلم دیگر از جمله ۹ فیلم کوتاه و یک فیلم انیمیشین که همگی آنها بدون رعایت حجاب و قوانین کشور ساخته شده و در بازار جشنواره فیلم کن حضور دارد، چیست، از چه زمانی تشکیل شد و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ آذرماه سال گذشته و همزمان با آشوب‌های کشور، گروهی از سینماگران خارج‌نشین در حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران، تشکل جدیدی با نام کانون فیلمسازان مستقل ایران را تشکیل دادند و در این ارتباط هم بیانیه‌ای را منتشر کردند.
در آن بیانیه، جلب‌نظر سینماگران دنیا به وقایع ایران و حذف سینمای ایران در رویدادهای بین‌المللی از اهداف اصلی این کانون ذکر شد.

همان‌گونه که عادله چراغی، یکی از سخنگویان این کانون در گفت‌وگویی که آن زمان با بی‌بی‌سی فارسی داشت، اشاره کرد که بیش از ۵۰ سینماگر ایرانی به عضویت این کانون درآمده‌اند. شیرین نشاط، مصطفی عزیزی، عبدالرضا کاهانی، نیما سروستانی، کاوه فرنام و علی عباسی از جمله اعضایی بودند که نام آنها رسانه‌ای شد و به گفته چراغی، اسامی برخی از اعضای مقیم داخل و خارج ایران به دلیل آنچه او «شرایط امنیتی» خواند، در آینده منتشر خواهد شد. فارغ از این‌که واقعا تنها چهره سرشناس این جماعت ناشناخته عبدالرضا کاهانی بود، در ادامه هم نام چندان زیادی از اعضای کانون رسانه‌ای نشد به‌جز محمدعلی طالبی که اسم او چند روز بعد اعلام شد و پگاه آهنگرانی که یک بار در مصاحبه بدون حجاب با بی‌بی‌سی فارسی از ایجاد کانون فیلمسازان مستقل ایران به عنوان اتفاق بسیار خوب یاد کرد و از این رو می‌توان آن را یکی از اعضای این کانون دانست.

تروریست‌های فرهنگی


این کانون از همان بدو تاسیس، ذات و ماهیت ضدایرانی خود را نشان داد و سعی کرد به بهانه‌های مختلف وجهه معتبر سینمای ایران را در مجامع جهانی خدشه‌دار کند. بیانیه‌هایی که درباره تحریم جشنواره سال گذشته فیلم فجر منتشر شد، بخشی از اقدامات آنها در این زمینه بود. نکته مهم و قابل اشاره این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان همچون رادیو فردا، ایران‌اینترنشنال، صدای آمریکا و... همراه با بازوهایی چون شبکه‌های مجازی هم به یاری این کانون ضدایرانی و ضدانقلابی آمدند و نقش مهمی در پروپاگاندای رسانه‌ای برای مهم جلوه دادن آن بازی کردند. طوری که انگار این کانون با اعضایی ناشناخته و معلوم‌الحال، واقعا نماینده سینمای ایران است.

این هیاهوی رسانه‌ای در ادامه با مشارکت سیاستمداران اروپا و مواضع ضدایرانی سران آنها شکل جدی‌تری به خود گرفت و کار را به آنجا رساند که جشنواره‌های برلین و کن در اقدامی تاسف‌بار و کاملا جهت‌دار و سیاسی، متاثر از حکومت‌های آلمان و فرانسه و تحت فرامین فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که به سهم خود آتش‌بیار معرکه اغتشاشات بودند، از حضور سینمای رسمی ایران در بازارهای این دو رویداد ممانعت به‌عمل آوردند.

با غیبت سینمای ایران در این دوره - ایران در دوره‌های قبلی حضور پررنگ و موثری در بازار کن داشت- این فضا به شکل غیرموجه در اختیار کانون فیلمسازان مستقل فیلم ایران قرار گرفت تا آنها با غرفه‌ای منقش به چهره برخی اغتشاشگران و شعار زن زندگی آزادی، ماهیت ضدایرانی خود را عریان‌تر کنند. فارغ از این‌که این اقدامات جشنواره‌هایی چون کن و برلین، ذات سیاسی آنها را کاملا برملا کرده، موضع کانون به اصطلاح فیلمسازان مستقل ایران را هم نشان می‌دهد که اتفاقا با سری که در آخور غرب و دشمنان ملت ایران دارند، باید آنها کانون فیلمسازان وابسته به غرب دانست.

نهادی که مدعی است فیلم‌هایی عرضه می‌کند که «تصویر حقیقی وضعیت موجود جامعه امروزی ایران را با نگاهی نو و با عبور از مرزهای سانسور ارائه می‌دهند.» از کارنامه اعضای کانون و اهداف و متن بیانیه‌ها و همین تیزر و احوالات «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» به خوبی برمی‌آید که معادل واقعی «تصویر حقیقی» سیاه‌نمایی‌هایی هدفمند و براندازانه است.

فلاش بک به هشدار

حوالی همان اغتشاشات و تشکیل گروه کانون فیلمسازان مستقل ایران در آذر سال گذشته بود که یکی دو مطلب در شبکه‌های اجتماعی از جمله اظهارنظر محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون خبرساز شد و حاشیه‌هایی را همراه داشت؛ این‌که «امروز متوجه شدم برخی فیلم‌های سینمایی در حال فیلمبرداری پلان‌های خود را با دو وضعیت باحجاب و بی‌حجاب برداشت می‌کنن! جنگ ترکیبی دشمن با ایجاد محاسبات غلط برای برخی سینماگران، با بصیرت آنها چه کرده است!؟» بلافاصله روزنامه جام‌جم دست به کندوکار این ماجرا زد و طی گزارشی با عنوان «محاسبات غلط سینماگران یا جوک یک تهیه‌کننده؟» منتشر کرد.


اگرچه شفیعی در تماس خبرنگار ما حاضر به گفت‌وگو و توضیح بیشتر در این زمینه نشد و به گفتن این‌که «من نمی‌توانم راجع به این موضوع صحبت کنم، از سازمان سینمایی درباره این موضوع بپرسید.» بسنده کرد اما در مصاحبه با برخی سینماگران از جمله انسیه شاه‌حسینی، محسن علی‌اکبری، هوشنگ توکلی و مقامی آگاه در سازمان سینمایی به چند و چون این شائبه و شایعه پرداختیم. باوجود برخی گمانه‌زنی‌ها و رد نکردن احتمال این مسأله، نظر کلی این سینماگران این بود که وجود چنین اتفاقاتی را متصور نمی‌دانستند.

حالا اما خبر نمایش فیلم «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» و نحوه تولید آن در داخل کشور، هم شایعه سال قبل را پررنگ‌تر و حتی کفه واقعیت آن را سنگین‌تر کرده و هم توپ را مستقیم به زمین سازمان سینمایی و وزارت ارشاد شوت کرده‌است.

هرچند احوالات فیلم نشان می‌دهد آن مورد فیلمبرداری بدون حجاب شامل هیچ فیلمی دارای مجوز ساخت از ارشاد نبوده و در صورت وقوع چنین جرایمی، جایی برای توجیه و برخورد سریع و قاطعانه با متخلفان نمی‌ماند، اما کماکان رصد و نظارت سازمان سینمایی و ارشاد می‌لنگد و توقع می‌رود حتی تولید مخفیانه چنین فیلم‌های بی‌ارزشی هم از نظارت دور نماند تا راه برای فعالیت‌ها، ادعاها و خوش‌رقصی‌های کانون فیلمسازان مستقل (وابسته) ایران در آن‌سوی آب‌ها بسته شود. درباره ماجرای کشف حجاب هایده صفی‌یاری روی فرش قرمز جشنواره کن، وقت دیگری از سازمان سینمایی سؤال می‌پرسیم؛ این‌که چطور او بعد از تدوین فیلم عنکبوت مقدس در سال قبل و انفعال ارشاد، حالا پا را در هنجارشکنی فراتر می‌گذارد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    19 5
    با عرض معذرت بیشتر مدیران میانی و کارمندان دولتی در فضای های دیگه ای هستن و تغییرات دولتها، تاثیر کمی در (شدت و حدت) رفتارشون داشته، کمی کار در این فضاها سخته
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 11
      بسوزید کاره خوبی کردن دوره اراجیفتون سر امده
  • کارگردان IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    34 10
    مثل کسی که اعتیاد را از سیگار شروع کرده و به کراک و شیشه میرسد این فیلمسازان گرام هم از فروشنده و عنکبوت مقدس و ... شروع کرده تا به فیلم فارسی های مبتذل و ضدفرهنگ زمان طاغوت برسند. این وسط سازمان های بودجه بگیر کجا هستند؟ خدا میداند!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    20 47
    دمش گرم .آفرین به شجاعت این کارگردان .
    • محمد قزل IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      14 8
      این کثافت ها اگر داخل ایران باشن باید همگی دستگیر وتا آخر عمر نکبت بارشان داخل زندان باشن تا یک ملت از دستشون راحت بشن
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      9 4
      با کله رفتن تو کثافت که شجاعت نمیخاد فقط احتیاج به بی شعوری داره پیشنهاد میکنم کتاب بیشعوری بخونی
    • هادی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 4
      هرچقدر سیاه تر بهتر و هرچقدر عبور از مرزهای هنجاری ملت، شجاع تر؟!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 1
      خوبه که خودتو شریک جرم این احمق ها قرار دادی
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 0
      شجاعت تعریف دارد این کارگردان و امثال شمایی که طرفدار لختی هستن عیاش و شهوانی هستین نه شجاع
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    18 11
    شرایط عمومی کشور رو باید حاکمیت بهتر کنه که یه همچین موجودات کثیف فرهنگی اجازه بروز نداشته باشن
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 2
    سیدفرشاد هاشمی .چرا این روزا بعضی دارن گند میزنن
  • GB ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    23 75
    من موافق فیلم بدون حجاب هستم باعث افزایش کیفیت فیلم ها میشود
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      39 16
      واقعا ؟؟ خواهر ما در خودتون هم توش بازی کنن دیگه چی میشه ...
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      38 16
      تبریک میگم، چون تو یه بی ناموس هرزه ای!
    • شهروند IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      33 10
      بستگی داره کیفیت رو چی و توی کجای فیلم ببینی !! کلا واست متاسفم ،
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      2 0
      ۱۸:۳۲ بهتره بگی ملا با لباس مشکل داری یعنی تو یک....
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      17 7
      چرا پس خواهر مادر خودت توش بازی نمیکنه🤔
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      شما جناب احمق با کیفیت نیستید؟ شما کجا این جا کجا؟
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      خود صنعت فیلم سازی و عواملش بیشتر... هست دیگر این چیزها عادی هست و الان رو شده چه با مجوز و چه بدون محوز
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    35 5
    اگر ازچند سال پیش شبکه های مجازی مخصوصا بررسی میکردید معلوم بود کاملا هدفمند درحال کار روی دختران و زنان هستن
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    28 3
    وقتی اجازه میدیم بچه های زیر ۵ سال دارای گوشی باشن و حتی سیم کارت بگیرن دیگه فاتحه باید خوند
  • s IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    16 1
    آقا چه خبره؟
  • آرش IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 1
    کاش به اندازه یک هزارم مسئله حجاب به فکر معیشت و ازدواج دختر پسرامون می بودید .حالا دغدغه تون گل کرده!!! نوش دارو پس از مرگ سهراب!
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    39 1
    وزارت ارشاد که سالهاست به رحمت ایزدی رفته . اطلاعات هم !
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    20 0
    خارج هستن
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    21 6
    یواش یواش داریم پوست اندازی می کنیم ... اسلام سوریه و ترکیه ای
    • محمد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      13 1
      نعوذ بالله.. هیهات من الذله
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    32 1
    خاااک بر سر متولیان فیلم در ایران
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 1
      خااااک بر سر خودت
  • وطن پرست IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    16 2
    مقصر خودتون هستید. زحمت یک مصاحبه گرفتن از مدیران فرهنگی رو به خودتون نمی دید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    22 0
    از افراد فاسد معلوم الحال انتظار رعایت ادب و اداب و رسوم عبث و بیهوده است اینها غرق در فساد و هرزگی هستند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 2
    درست مثل بشار اسد
  • FI ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 1
    شما یادتون نمیاد زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی هم وضع قیمتها و دلار و سکه بهتر از الان بود هم این همه شل حجاب در خیابان نداشتیم و هم در داخل مملکت فیلم بی حجاب نمیساختن. شرمش بمونه برای بدخواهان دکتر و اصلاحطلبان دلسوز نظام
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    به هر دری میزنن تا این جنبش بی ارزش رو سر پا نگه دارن. تنها مسیر موفقیتشون هم بی عملی و بی خیالی مسئولینه. مملکتی که آقای رحمان رضایی بیاد هر حرفی بزنه و با گفتن صفحه ام حک شده بیاد بشه کادر تیم ملی و مثالهای مشابه که کم نیستن، بهتر از این نمیشه
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    9 0
    آخرزمان است و از این چیزا زیاد حواهیم دید و اینجاست که ایمانها امتحان می شوند .نباید ما امید شد و پشت نظام اسلامی و ولایت را رها کرد
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 10
    آفرین به این فیلمساز
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 1
    اعدامن
  • ناشناس IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    8 0
    ای بابا یه جریمه یک و نیم میلیونی کنید بعد آقای وزیر ارشاد وساطت کنه بازیگرها و کارگردان‌ها ول ول بگردند لگد اندازی کنند خودتون رو اذیت نکنید بی خیال
  • حسین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 1
    خدا لعنتشون کنه. والله ذوانتقام
  • مهدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    دوستان وزارت ارشاد و رئیس قوه قضائیه کلا کلاهشون رو بندازند بالاتر خدا رو شکر مملکت مثلا اسلامیه دوستان وزارت ارشاد و قوه قضائیه اصلا نگران به هدر رفتن خون شهدا و این همه مصیبت که کشیدیم نباشند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 11
    از این چرت پرت ها در بیاین ، اگر کسی حجاب رعایت میکنه اعتقاد داره اگر نمیکنه نداره پس بزور کسی را با اعتقاد یا بی اعتقاد نکنید
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 1
      جواب ساده : در مورد عبور از چراغ قرمز نظرت چیه؟ بستن کمربند ایمنی چی؟ و خیلی مسائل دیگه10
    • وطن پرست IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 2
      من موندم چطور حاظرید وقتی میرید به هند به گاو احترام بزارید ولی تو کشور خودتون اعتقادات هم وطن خودتون رو چرت و پرت می دونید؟ شماها گاو هستید.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      یه زمانی اگه کسی امد به بچت تجاوز کرد به این کار اعتقاد داره کسی نباید بهش کاری داشته باشه .هر مجرمی به کاری که می کنه اعتقاد داره اگه اعتقاد نداشت که انجام نمیداد مهندس
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      وطن پرست اعتقادات کسی چرت و پرت نیست ،به زور چیزی را به کسی بگی که قبول نداره چرت و پرت هست .
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    هر دم ازین باغ بری می رسد
  • Bang TH ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 7
    طالبان دارند روزی چند نفر ایرانی را میکشند …..شما گیر داده‌اید به حجاب …….مسخره ها …..
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 1
      عامل شهادت اونها این بی حجابها هستند
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 0
      تا دیروز همین شماها دستور میدادین بریزین بکشین وتکبه تکیه کنین نیروی انتظامی رو الان دلسوز شون شدین!!!افسر راهنمایی رانندگی رو میخاستن سر ۴ راه اتیش بزنن ..هرزگی پایانی ندارد امروز حجاب فردا یه زهر مار دیگه رو علم می کنید
  • CA ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    13 4
    اتفاقا داره چهره واقعی ایران را نشون میده، مشکل از شماست که کله را هنوز زیر برف پنهان کردید و نمی‌خواهید کندی را که در مملکت زدید ببینید!
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 2
    عزیزان مشرق از میدان ونک به سمت میدان تجریش در خیابان ولیعصر پیاده روی کنید و ببینید آیا حجابی باقی مانده
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 0
      تو برو افغانستان پیاده روی کن.تو را چه به تجریش و ولی‌عصر.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      اِ اِ اِ اونجا که دیگه همه شکم سیرن یه متر زمین و خونه نیم میلیارد قیمت داره نظام تا تونسته اون قسمت را پروار کرده و تذکر بجای چهار لاخ مو برین معیشت و شکم مردم را دریابید در موردشان صدق نمیکنه بللللله الان روح الله عجمیان از خشت و گِل اجاره ای پرواز کرد تا بهشت بیکران خداوند که وسعتش از اسمان ها و زمین بیشتر است و این بینوایان چندروزی با پز بالا نشینی سرخوش گناه و معصیت تا ناگهان مرگ برسد و بفهمند جهنم ابدی که خریدند چگونه است
    • IQ ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      اتفاقا بالاشهر پره افغانی هستش شهرستانی که ول می چرخند صبح تا شب زیاد قیافه نگیر عمو جان ونک تجریش مگه کجاست 😅🤣😂
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    باید با بازیگرا و عوامل فیلم برخورد جدی بشه.از جریمه های سنگین مالی تا حبس های سنگین.هر کدوم داخل ایران هستن باید مجازات بشن.وقتشه سلبریتی ها و بازیگران بدونن که سزای قانون شکنی و زیر پاذاشتن قانون و تمدن ایران چه چیزیه؟اگر برخوردها قاطعانه باشه بازدارنده خواهد بود.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    6 3
    تندروها اگه نمیخوان از این کشور برن افغانستان
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 1
    این همه شهید دادیم که به اینجا برسیم
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 2
    درد ما کار و شغل و مسکن و خودرو است و دغدغه شما حجاب چند زن بازیگر
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 2
    کاش یک هزار میلیاردم اهمیتی که برای حجاب قائل اید را برای رفاه اقتصادی مردم قائل بودید
  • CA ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    چطور جمهوری اسلامی فیلم زنان خارجی سر لخت و پا لخت در اخبار و فیلم های سینمایی صداوسیما نشان میدهد ؟اگر گناه و حرام است نباید اینها را هم نشان داد اگر استدلال این است که اینها مسلمان نیستند خب این کسانی که بدون حجاب سر لخت پا لخت میخواهند در فیلم ها و مکان های عمومی ظاهر شوند هم مسلمان نیستند اگر اون آره اینم آره عموم در صداوسیما با عموم در سینما چه فرقی میکند تازه این نقد درون جمهوری اسلامی است یعنی فرض بر اینکه من جمهوری اسلامی قبول دارم دارم نقدش میکنم اونایی که قبول ندارند که اصلا نقد نمیکنند
  • محمد IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    ظاهرا جریمه هابازدارنده نیست بایدچندبرابربشه
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    اگر به پای پیشگویی و خرافات و اوهام نگذارید؛ علائم آخرالزمان و آلارم های نزدیک بودن وقوع قیامت و زنگ های هشدار به صدا در آمده و این سقوط مرگبار به دره جهنم وحشتناک داره قربانی میبره اونم از فاجرترین آدما چنان که اگر بصیرتی باشه می بینند که فساد عالم و آدم رو بر داشته چنان که بگندد حتی نمک!
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    هر کس بخواد خودکشی کنه حتما یکی از این فیلمای سینمای ایران رو نگاه کنه سه سوته قبر خودشو میبینه!
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    سینمایی که کارگرداناش و هنرمنداش خودکشی می کنند ارزش نداره، سرطان روحه در قلب جامعه و آزمایشگاه سم سازی برای سم پاشی بهتر!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    تازمانی که قبرستان باصطلاح هنرمندان از بقیه باید جدا باشد وسلیته ها باسم هنرمندجولان بدهند وضع همین است
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    بالاخره به هم تجاوز نکردند چون عادت اینها ست طبق اعتراف خودشان
  • SG ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 3
    فعلا طالبان داره شما رو سلاخی میکنه، شما هم برید دنبال حجاب...
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      فعلا تو هم بلولین تا طالبان بعد از سلاخی اینها بدون زحمت بیاد شما خوشکل مشکلها رو بگیره ببره هرچی هم داد بزنی فایده و دادرسی نداشته باشی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    سینمای ایران الگوی اقتصادی بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فاحشه ، مستراح شور و سیاستمدار به اقصی نقاط دنیا
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    معمولأ اشخاصی به ساختن فیلمهای سیاه و تیره از جامعه می پردازند که توانایی فنی و علمی بسیار ناچیزی در زمینه فیلمسازی دارند و به جز فحاشی و در یک کلام بی تربیتی نمی توانند بروز و ظهور دیگری داشته باشند. فقر هنر، خلاقیت، علم و انسانیت و از طرفی شهوات جنسی و مادی اینان را تبدیل به این فرقه مهوع کرده است که در هیچ جا به جز مراکز رسمی فحشا از قبیل کن و برلین خواستاری ندارند. فیلمهای این ها را باید در توالتهای عمومی ایران به نمایش گذاشت تا حداقل مردم بدانند که این انبانهای نجاست برای ارضای شهواتشان آمادگی دارند که تا کجا پیش بروند که البته این تازه اول کارشان و راهشان است.
  • علی اقا IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    خسته شدیم از هرگوشه و کنار این مملکت هر روز خبر یک اغتشاش، تحریم، خیانت و وطن فروشی عده ای میاید. مردم تا کجا صبر کنن؟ چه کسی باید این امور رو پی گیری کند و پاسخگو باشد؟
  • علی اقا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    "شما یادتون نمیاد زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی هم وضع قیمتها و دلار و سکه بهتر از الان بود هم این همه شل حجاب در خیابان نداشتیم و هم در داخل مملکت فیلم بی حجاب نمیساختن. شرمش بمونه برای بدخواهان دکتر و اصلاحطلبان دلسوز نظام" این یکی از کامنت هایی بود که دوستان اصلاح طلبتون گذاشتن کار به جایی رسیده که اصلاح طلب ها میان اینطوری از خودشون دفاع میکنن. بعضی جاهاشو هم داره راست میگه بنده خدا
  • محمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    به نظر شما دستگیری این بازیگران و کارگردان و تولید کننده این فیلم کار سختیه؟ نکنید یعنی موافق و هم دست این ها هستید
  • IQ ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    مرگ بر کارگردان‌های فاسد مرگ بر بازیگران منافق فاسد مرگ بر سینمای فاسد روز سوم خرداده روزی که این همه جوان مثل دسته گل رفت جلوی دشمن برای ناموس آب خاک این مملکت بخدا قسم روزی برسه خود سر عمل کنیم درباره شما طبق شرع اسلام می خوای بزار می خوای نزار مشرق مرگ بر ضد انقلاب داخلی خارجی
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    این یعنی بی قدرتی وزارت اطلاعات و عدم شفافیت شبکه بانکی . بهتر بانک مرکزی و وزارت اطلاعات از دولت گرفته شود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و بازیگران با نمک سریال فوق لیسانسه خواهشمندیم ادامه این سریال رو با عنوان دکترها یا دکترا ها در تلویزیون ببینیم .
  • فردا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    فقط اعدام
  • مجید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    سلام.فارسی تیزر همان پیش پرده است.لطفا رعایت کنید.
  • مجید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    سلام.فارسی تیزر همان پیش پرده است.لطفا رعایت کنید.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    از بس شکم سیرید فکر حجابید ما اینقدر مشکلات داریم و اقتصادمون نابوده و بی پولیم با کار طاقت فرسا که اگر دختری بدون لباس هم در خیابان ظاهر شه تحریک نمیشیم برید اقتصاد درست کنید بجای این اراجیف
  • امی RO ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    ای خدا ای کاش عقل شعور و اعتماد به به حقوق فردی ی قرص یا آمپول که به تهی مغزها میدادیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس