طرح گسترش دامنه عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل از راه جذب دانشجو

منابع رسانه‌ای عبری از تلاش مقامات رژیم صهیونیستی برای افتتاح یک دانشکده پزشکی با هدف جذب دانشجویان عرب و خارجی در راستای عادی سازی روابط با کشورهای عربی پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، نشریه عبری «د مارکر» از برنامه‌های کابینه رژیم اسرائیل برای جذب دانشجویان عرب و مصری با تأسیس دانشکده پزشکی پرده برداشت.

این نشریه در گزارشی نوشت: تل آویو معتقد است که این پروژه پلی برای سازش میان کشورهای منطقه و اسرائیل خواهد بود، زیرا علاوه بر ایالات متحده، دانشجویانی از مصر، اردن و احتمالاً عربستان سعودی و همچنین کشورهای اسکاندیناوی، آلمان، هند و چین به اراضی اشغالی خواهند آمد.

بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی دانشگاهی با همکاری بیمارستان «یوسفتال» که یک دانشکده پزشکی در شهر ایلات است، مشرف به دریای سرخ تاسیس خواهد کرد.

این نشریه اسرائیلی افزود: الی لنکری، شهردار ایلات که کمتر از دو سال پیش روی کار آمده، طراح این طرح بلندپروازانه است.

شهردار ایلات به د مارکر گفت: در نگاه اول، به نظر می‌رسد این طرح یک رویا است، این طرح شامل تأسیس یک دانشکده پزشکی بین المللی در ایلات با همکاری یک یا چند دانشگاه خارجی با صدها دانشجوی مصری، عرب، اسرائیلی و خارجی است که هر ساله به زبان انگلیسی در این دانشکده تحصیل خواهند کرد.

رژیم اسرائیل طی سال‌های اخیر از هر دری برای سازش با کشورهای عربی وارد شده است و ابزارهای آن نیز برای مشروعیت بخشی به اشغالگری‌های خود در جهان بسیار متنوع بوده و امضای توافق عادی‌سازی با کشورهای عربی تنها یکی از این روش‌هاست.

عمده تمرکز صهیونیست‌ها در این زمینه معطوف به جذب جوانان عرب از کشورهای مختلف است. برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای مجازی و نشر افکار صهیونیسم در آنها با دعوت از جوانان عرب از جمله اقداماتی است که اسرائیلی‌ها برای نفوذ به جامعه نسل جوان در کشورهای عربی انجام می‌دهند.

بر همین اساس کارشناسان معتقدند که عادی‌سازی فرهنگ و نشر افکار عادی‌سازی روابط در افکار عمومی کشورهای عربی و مسلمان به ویژه جوانان به مراتب خطرناک‌تر از عادی‌سازی سیاسی و امنیتی بوده و به همین دلیل است که صهیونیست‌ها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این عرصه انجام داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس