کد خبر 1492643
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا متنی را با عنوان نگذاریم این «فرصت‌ها» تبدیل به «تهدید» شوند را منتشر کرد:

آرمان‌گرایی، آرزوهای بلند، دغدغه‌های بزرگ و اهداف متعالی، از ویژگی‌های جوان است و اگر مکتبی این نیازهای روحی را برآورده و ارضا کند، می‌تواند برای او جذاب باشد.

جوان، دغدغهٔ «عدالت» دارد. اگر رویکرد دینی در حوزهٔ عدالت را به‌خوبی برای او تبیین نکنیم، به سراغ مکاتب دیگر می‌رود؛ مثلا عدالت را در مارکسیسم می‌جوید.

جوان، منبع انرژی بوده، خواستار تغییر وضع موجود است؛ «آزادی‌خواه» است و اگر آزادی در اندیشهٔ دینی برای او تبیین نشود، به سراغ لیبرالیسم خواهد رفت.

جوان، «گرایش‌های عرفانی و ماورایی» دارد؛ اگر عرفان دینی او را جذب نکند، به سراغ عرفان‌های کاذب؛ عرفان‌های سرخ‌پوستی، عرفان‌های هندی، یوگا و امثال آن می‌رود.

تمام گرایش‌هایی که در جوان ممکن است او را به انحراف بکشاند، ریشه در گرایشی دارد که اصل آن ممدوح است و می‌تواند دست‌مایهٔ شناخت عمیق‌تر او از معارف و مفاهیم دینی هم باشد. بنابراین افرادی که دغدغهٔ اصلاحگری و هدایت این نسل را دارند، نباید اجازه دهند این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شده، موجب انحراف گردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 1
    عدالت در کشورهای کافر مثل ژاپن هست ولی در نظام اسلامی نیست !!! مشکل از اسلام نیست از مسیولان منافق هست
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    فعلا که نیاز و ارزوی عادی و معمولی جوانان کشور دیگه در ایران به محال تبدیل کردین در عمل ثابت کنین بقال سر کوچه ما هم همیشه زیاد حرف میزنه
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 2
    چون رهبروقانون اساسی منطبق باعدالت داریم درنهایت باگها وخلاها ی ناقض این قوانین درمسئولینشناسایی وطردومجازات میشوند
  • علی افصحی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    قرآن در سورهٔ عنکبوت آیهٔ شصت و نه می فرماید « الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا آن هایی که دغدغه راه الله که عدالت ، آگاهی ، آزادی و عبادت و نیایش است را داشته باشند کافی است قدم به راه بگذراند تا هدایتشان کنیم» ماجرای جوان جستجوگر و اصحاب دغدغه مند را نمی بایست به مانند معادله مرغ و تخم مرغ درآورد و در نهایت به بن بست رسید. در نگرهٔ شیعی اصل ، خواستن با صداقت یا نیت است که گفته شده خیر من عمله که پر بارتر از خود عمل هم می تواند باشد. ارادهٔ جوان در عدالت ، تحول ، آزادی و معنویت طلبی اصیل ، خود تعیین کننده است و قرآن هم بدان تأکید دارد. راه افتادن جوان در این مسیر همان و دستگیری صاحب کل هستی همان. ما شیعیان انقلابی در راه پیمودن ، هم راه داریم هم راهبر و هم صاحب راه و راهیر و رهپو که الله متعال است. در اصل این خود جوان است که در مسیر عدالت خواهی ، تحول طلبی ، آزادی خواهی و عرفان نباید به هر ندای رنگ شده ای پاسخ دهد جوان با داشتن زمینه های بکر آگاهی های اصیل ، معنویت ، عدالت خواهی می بایست این عناصر را از متون دست اول دینی چون قرآن ، نهج‌البلاغه و آثار پر تعداد برآمده از این منابع اصیل فربه سازد. و چه بسا همین زمینه های اصیل موجب گمراهی نیز بشود . راه این نیست که دغدغه مندان فقط به سمت جوان کنجکاو برود بلکه راه دو طرفه است و جوان اگر صداقت در عدالت خواهی ، آزادی ، تحول خواهی و معنویت دارد باید خود نیز به سمت دغدغه مندان حرکت و اشتیاق داشته باشد. و در این رفت و آمدها و بده بستان های متقابل جوان و دغدغه مندان راه عدالت خواهی و تحول گرایی و عبادت الله متعال است که پر رهرو شده و خواهد شد. در مسیر عدالت و تحول و آزادی و خداگرایی نباید آنی معطل شد. راه میان بر نیز نگاه تحلیلی به درسنامه های امام خامنه‌ای است که دست اول ترین معارف متخذ از متون دست اول را در زمینه های متنوع از جمله عدالت خواهی ، تحول طلبی ، آزادخواهی و معنویت اصیل داراست. با داشتن منبع مؤثقی چون امام خامنه‌ای در رهپوبی آگاهانهٔ جوان امروزی، نیاز به چیز دیگری احساس نمی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس