۳ نفر دیگر به ظن «توطئه برای کودتا» در آلمان بازداشت شدند

۳ نفر دیگر در چارچوب تحقیقات تلاش برای کودتا که در دسامبر سال گذشته در آلمان آغاز شد، بازداشت شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستانی فدرال آلمان امروز سه شنبه طی بیانیه‌ ای اعلام کرد: یوهانا اف-جی، هانس یواخیم اچ و استفن دبلیو، از بستگان مظنون به نام «شاهزاده هاینریش سیزدهم» که در محوریت برنامه‌ ریزی کودتا در این کشور قرار دارد، به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است: یوهانا اف- جی از ماه می سال ۲۰۲۲ در گروه تروریستی فعال بوده و در یک جلسه شورای سطح بالا نیز شرکت کرده است. هانس یواخیم اچ و استفن دبلیو نیز در حال کار روی حمایت مالی و یافتن منابع انسانی بودند. مظنون مذکور امروز نزد قاضی معرفی خواهند شد.

دادستانی فدرال آلمان در ادامه اضافه کرد: شورایی که به ریاست «شاهزاده هاینریش سیزدهم» تشکیل شده بود، قصد داشت نظم دولتی موجود در آلمان را لغو کند و نظم دولتی جدید در این کشور را با قدرت‌ های پیروز جنگ جهانی دوم مذاکره کند. یوهانا اف-جی دو بار با سرکنسول فدراسیون روسیه ملاقات داشته و درخواست حمایت از وی در این زمینه کرده است.

پیتر فرانک، دادستان کل فدرال آلمان پیشتر اعلام کرده بود که دستگیر شدگان متهم به «تاسیس یک گروه تروریستی با هدف از بین بردن نظم قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان و تشکیل کشوری بر اساس الگوی امپراطوری آلمان در سال ۱۸۷۱ موسوم به جنبش رایش» هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    تعداد بازداشتی ها به 10 نفر هم نمیرسه ( 5 تا قبلا، 3 تا هم الان )، 10 نفر چطوری میخوان کودتا کنن آخه، یچی بگید باورپذیر باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس