۵ مظنون به ربایش وزیر بهداشت آلمان و قتل محافظانش بازداشت شدند

دادستانی آلمان امروز اعلام کرد که ۵ مظنون به ربایش وزیر بهداشت و قتل محافظانش بازداشت شده و تفهیم اتهام شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستانی آلمان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ۵ نفر وابسته به یک گروه تروریستی که در تلاش برای برنامه ریزی جهت اجرای کودتا و ربایش یکی از وزرا بودند، تفهیم اتهام شدند.

بر اساس اعلام العربیه، این ۵ مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی به ارتکاب جرم خیانت بزرگ متهم شده اند. این گروه تروریستی تلاش می‌کرد وزیر بهداشت آلمان را ربوده و محافظان او را بکشد.

شبکه تلویزیونی دویچه نیز دراین ارتباط خبر داد: ۵ نفر به خیانت در یک توطئه تروریستی مشکوک متهم شدند. دادستان عمومی آلمان در این خصوص گفت که مظنونان برای ایجاد «شرایط جنگ داخلی» در آلمان برنامه ریزی کرده بودند. آنها همچنین متهم به توطئه برای ربودن وزیر بهداشت هستند.

«کارل لوترباخ» (Karl Lauterbach) وزیر بهداشت آلمان با تشکر از پلیس جنایی آلمان برای بازداشت این مظنونان گفت: پلیس جنایی فدرال آلمان جان خود را به خاطر ما به خطر انداخت. این کار آن ها خدمت بزرگی به همه ما به شمار می آید.

این در حالیست که یک روزنامه آلمانی آذر ماه سال جاری از گزارش داد که افراد تندروی را بازداشت کرده که قصد داشتند به بوندستاگ، پارلمان این کشور، یورش ببرند. گفته شده این افراد می‌ خواستند الگوی شورش ۶ ژانویه در حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا را در آلمان پیاده سازی کنند.

گزارش های رسانه ای در آن زمان حاکی از آن بود که طراحان کودتا علیه دولت آلمان قصد ترور صدر اعظم این کشور را هم داشتند.

بنا به این گزارش ها، سازمان دهندگان کودتای نافرجام اخیر در آلمان، پیش از دستگیری، در حال طراحی برنامه ترور «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علوی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    لطفا برای آگاهی بیشتر یک گزارش تحلیلی از گروه های مخالف آلمانی کار کنید .اونها چه خواسته و اهدافی دارند ؟مخالف کدام سیاست های آلمان هستند؟ آیا مخالف آمریکا هستند ؟ پایگاه اجتماعی مردمی آنها چگونه است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس