کد خبر 1492682
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
نخست وزیر ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن امروز چهارشنبه تأکید کرد این کشور برنامه‌ای برای پیوستن به سازمان نظامی ناتو ندارد.

به گزارش مشرق، «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن در نشست پارلمان این کشور اعلام کرد توکیو قصد و برنامه‌ای برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو ندارد، اما تمایل ناتو برای گشایش دفتری در توکیو را تأیید کرد و گفت «نمی‌دانم تصمیم نهایی را گرفته‌اند یا نه.»

ماه پیش، سفیر ژاپن در آمریکا گفته بود که ناتو به منظور تسهیل مشاوره‌ها و هماهنگی‌ها در منطقه قصد دارد دفتری در توکیو باز کند؛ این دفتر نخستین دفتر ناتو در قاره آسیاست.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن نیز هفته پیش اعلام کرد که ژاپن در حال مذاکره است تا دفتر ارتباط ناتو را در این کشور راه‌اندازی کند. وزیر خارجه ژاپن درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین را به عنوان بهانه ای برای گسترش قلمرو ناتو به آسیا توجیه کرد.

هایاشی در ادامه افزود که حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته رخدادی بود که پیامدهای آن از مرزهای اروپا فراتر رفت و درنتیجه ژاپن را مجبور کرد در مباحث امنیت منطقه‌ای تجدیدنظر کند.

وزیر خارجه ژاپن ادعا کرد که دلیل اینکه کشورش به این سمت سوق پیدا کرده این است که از زمان حمله روسیه به اوکراین، جهان بی‌ثبات‌تر شده است!

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به افتتاح دفتر «ناتو» در ژاپن اعلام کرد پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه بدون شک صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 3
    ژاپن یک کشور اشغال شده است و تابع اشغالگران است. و اشغالگران که همان ناتوی فعلی هستند و دلیلی هم نمی بینند که ژاپن عضو ناتو شود و امتیازاتی هم از آن جهت کسب کند.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 1
      خب به تو چه ربطی داره نخود هر آشی میشی
    • Omid IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 3
      عجب مستعمره ی چاق و چله ای هم هست😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس