کد خبر 1492783
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
اوکراین

کی یف باید سه موضوع مهم را قبل از آغاز تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ توسط غرب حل کند.

به گزارش مشرق، الی کوک، ستون نویس نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: تحلیلگران می‌گویند قبل از اینکه اوکراین بتواند با هواپیماهای جنگی مدرن پرواز کند، باید با سه مشکل مقابله کند: تعیین مدت زمان لازم برای آموزش خلبانان اوکراینی درگیر در کار با F-۱۶، حل مسئله ایجاد زیرساخت‌های لازم و مقابله با موانع سیاسی.

در مقاله نیوزویک آمده است که آموزش خلبانان اوکراینی زمان زیادی خواهد برد. اندرو کورتیس، خلبان بازنشسته انگلیسی در این باره گفت: حتی آموزش خلبانان باتجربه با یک هواپیمای جدید ماه‌ها به طول می‌انجامد.

همانطور که این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، استفاده از F-۱۶ نه تنها به متخصصان آموزش دیده نیاز دارد، بلکه به زنجیره‌های تامین جدید، روش‌های تعمیر و نگهداری، زیرساخت‌ها از جمله باند فرودگاه کاملا مسطح نیز نیاز دارد. او گفت که علاوه بر این، این جنگنده‌ها می‌توانند به هدف اصلی برای حملات طرف مقابل تبدیل شوند.

کوک افزود: ارائه کمک نظامی به کی‌یف جنبه سیاسی نیز دارد. این روزنامه نگار نتیجه گرفت که تصمیم برای استقرار F-۱۶ پیامدهای ژئوپلیتیکی قابل توجهی دارد و می‌تواند باعث تشدید بیشتر درگیری شود.

پیشتر متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این کشور تامین جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را اولویت خود می‌داند. پیر آنرو، یکی از افسران عالی رتبه سابق یکی از کشورهای ناتو به نا در مصاحبه با ریانووستی اعلام کرد، خلبانان اوکراینی این جنگنده‌ها قرار است تحت یک دوره آموزشی چهار ماهه قرار بگیرند که در طی آن فقط می‌توانند نحوه آموزش برای انجام وظایف محدود مربوط به پشتیبانی زمینی و بمباران را بیاموزند.

مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف اقدامی نادرست بوده و تنها درگیری را طولانی می‌کند و حمل و نقل تسلیحات غربی به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 7
    تحویل این هواپیماها مهم نیست. اهمیت موضوع آن است که آمریکا فرصت مناسبی به دست آورده است تا انتقام جنگ ویتنام را از کرملین بگیرد. حیف که پوتین آنقدر زنده نمی ماند که شاهد پایان این تجاوز باشد
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 1
      هااااااا تو از پیش خدا اومدی یا ملک الموت هستی؟ خخخخخ یعنی بعضی ها اعتماد به سقفشون ....
  • US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 2
    خب ماهها طول بکشه آموزشش ، جنگ سال‌ها ادامه داره
  • US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 2
    خب ماهها طول بکشه آموزشش ، جنگ سال‌ها ادامه داره
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 3
    نترس یک خاکی سرشون می ریزن . اونی که F16 ساخته اینهارم یک فکری می کنی . تو فکر نظام توزیع فلاکتت که اسمش رو گذاشتی اقتصاد اسلامی باش
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      4 5
      تو هم به فکر نون باش که خربزه آبه
  • سید فروزان CH ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    اینطوری میگن تا زلنسکی دلش خوش باشد ،فرانسه هم کفته میراژ میدهد ،زمان صدام هم به عراق میراژ داد منتها با خلبان البته جرات گذشتن از نقطه مرزی را هم نداشتند حال میگن اف ۱۶ و بعد اف ۱۸ و بعد اف ۳۵ ،خلاصه کل ارتش امربکا را هم میدهند فقط به حرف و وعده
  • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    ما توجه نمیکنیم شما فکر مکنید ناتواز ماهاقبل آموزش خلبانان راآغاز نکرد بود چه فکر میکنید آمربکاو پنتگون تازه میخواد اموزش بده چه خیال باطلی
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    آمرام ها پدر هواپیماهای روسی رو در میارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس