کد خبر 1492829
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
آمریکا: ارسال اف-۱۶ هم کمکی به اوکراین نمی‌کند

فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا با بیان اینکه اوکراین به جنگنده نیاز دارد، اذعان کرد، ارائه «اف-۱۶» به کی‌یف هم کمکی به این کشور در جنگ با روسیه نمی‌کند.

به گزارش مشرق، باوجود تبلیغات گسترده کشورهای غربی به سردمداری واشنگتن درباره ارائه تسلیحات پیشرفته به اوکراین برای جنگ با روسیه از جمله جنگنده‌های «اف-۱۶»، یک نظامی ارشد آمریکایی آب سردی را در این موضوع بر پیکره کی‌یف ریخت.

«فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا روز سه‌شنبه ادعاها مبنی بر اینکه ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روند جنگ با روسیه گذاشته و به نیروهای کی‌یف برای پیروزی در این درگیری کمک کند، را تلویحاً رد کرد.

دولت واشنگتن با اینکه خود قصد ندارد به‌صورت مستقیم هیچ جنگنده‌ای به اوکراین ارسال کند اما به کشورهایی قبلا از آمریکا اف-۱۶ خریداری کرده‌اند، اجازه داده تا هر تعداد از این هواپیماهای جنگی را که می‌خواهند به اوکراین ارائه کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، کندال در این‌باره گفت که این جنگنده‌های آمریکایی نمی‌توانند چیزی را برای کی‌یف در میدان نبرد تغییر دهند زیرا در مرحله کنونی جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی نقش تعیین کننده‌ای در درگیری ایفا نمی‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراینی‌ها توانایی بیشتری می‌دهند که در حال حاضر از آن بهره‌مند نیستند. اما تا آنجا که من می‌دانم، این یک عامل مهم تعیین‌کننده برای کل قابلیت‌های نظامی آنها نخواهد بود».

این نظامی ارشد آمریکایی درباره آموزش خلبانان اوکراینی اما اظهار داشت: «آنها بسیار با انگیزه هستند. هر کاری که برای اوکراینی‌ها انجام داده‌ایم، آنها توانایی یادگیری را نشان داده‌اند. فکر نمی‌کنم تا به حال افرادی با انگیزه‌تر از این که بخواهند وارد جنگ شوند و تفاوت ایجاد کنند، دیده باشم».

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته با بیان اینکه ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین نمی‌تواند عملیات روسیه را تضعیف کند، گفت که غرب با افزایش کمک نظامی به کی‌یف، هر روز بیشتر در این جنگ دخیل می‌شود .

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه برنامه‌های آموزش به خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده‌ها را تایید و ادعا کرد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تضمین داده که از این هواپیماهای جنگی برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    هرچه آمريکا واروپا به اوکراین سلاح بفرستن مردم بیشتری کشته‌ می‌شوند وروسیه هم برنده‌ اين جنگ خواهدبود
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      دوده بعدی را میگیرد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    این جنگ بیشتر زمینی و چریکی هست روسیه با کنترل جنگ و پیشروی بسیار اهسته تلفات و هزینه های جنگ رو کنترل کرده گذر زمان برای انها دیگر مهم نیست هدف انها طولانی کردن جنگ و هزینه تراشی برای غرب و نابودی تاسیسات نظامی انرژی حمل و نقل اوکراین و به زانو دراوردن اونه از طرفی در جبهه مقابل اوکراین دیگه چیزی برای از دست دادن نداره و فقط یک راه اونم ادامه دادن جنگ داره
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      چی مصرف کردی
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      تو با این سطح سواد بالایی که داری تو رو خدا نظر نده ، مردم میخونن و مغزشون بخاطر سطح فوق‌العاده بالای کامنت های شما خاکستر میشه ... از ما گفتن !!!
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      استراتژیست کی بودی تو
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    کمک بکنه یا نکنه به شماها چه ربطی داره، کاسه داغتر از آش شدید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    مشرق جون به جای مطلب علیه f16 ها بگو سوخو ۳۵ ها چی شد؟؟!!
  • US ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    8 1
    اگر کمکی نمیکرد که روسیه خودشو بخاطر این موضوع به در و دیوار نمیکوبید!! :)) ۶۰ تا نظر وجود داره ، مشرق میگرده دنبال نظری که همراستا با نظر روسیه است...البته راشاتودی که ۲۰:۳۰ روسیه است... خخخخخخخخ
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    7 1
    نبرد خونین بر سر تصرف شهر باخموت بیش از ۲۰ هزار تن از سربازان خود را ازدست‌داده و نزدیک به ۲۰ درصد از ۵۰ هزار مجرم روس که از آغاز حمله روسیه به اوکراین به استخدام واگنر درآمدند، جان خود را ازدست‌داده‌اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس