کد خبر 1493586
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
هشدار پنتاگون به اوکراین؛ «اف-۱۶ معجزه نمی‌کند»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به هزینه‌ میلیارد دلاری تحویل جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، هشدار داد که این جنگ‌افزار «معجزه» نمی‌کند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیم غرب برای ارسال جنگنده اف -۱۶ به کی‌یف، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا هشدار داده که هیچ سلاحی معجزه‌گر نیست!

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه هفته گذشته گفت که متحدان اروپایی واشنگتن، در حال تدوین و هماهنگی برنامه‌ای جهت آموزش پرواز با جنگنده اف -۱۶ به خلبانان اوکراینی هستند. با این حال، این کشورها همچنین باور دارند که اوکراینی‌ها علاوه بر آموزش پرواز، به آموزش‌های تعمیر و نگهداری این جنگنده و همچنین مهمات کافی نیاز دارند.

آستین همچنین گفته که وقتی پای رصد و پایش حریم هوایی در میان باشد، سامانه‌های پدافند هوایی همچنان اصلی‌ترین نیاز کی‌یف محسوب می‌شود.

همچنین میلی با ارشاره به ارسال احتمالی اف -۱۶ به اوکراین گفت: هیچ سلاح معجزه‌گری وجود ندارد. تحویل اف -۱۶( به اوکراین) ۲ میلیارد دلار هزینه در بر دارد که از جمله آن می‌توان به هزینه نگهداری اشاره کرد.

وی افزود: روسیه هزاران فروند جنگنده نسل چهار و پنج دارد و بنابراین اوکراین اگر بخواهد در هوا با مسکو بجنگد، به تعداد قابل توجهی از این جنگنده‌ها نیاز دارد. از این رو، متحدان آمریکا با تامین تعداد زیادی سامانه پدافند هوایی جهت پوشش حریم هوایی، کار درستی کردند.

میلی اضافه کرد که جنگنده اف -۱۶ به عنوان بخشی از توانمندی‌های هوایی اوکراین، در آینده نقش‌آفرینی خواهد کرد اما کی‌یف برای ساختن یک نیروی هوایی با وسعت، دامنه و قدرت موردنیاز، به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    مشرق تو هنوز داری علیه f16 ها خبر میزاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس