کد خبر 1493237
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
آمریکا رهبر گروه واگنر روسیه در مالی را تحریم کرد

آمریکا روز پنجشنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از کشور «مالی» برای انتقال تسلیحات به نیروهای خود در اوکراین رهبر گروه «واگنر» در این کشور واقع در غرب آفریقا را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، ایالات متحده روز پنجشنبه رهبر گروه «واگنر» روسیه در مالی را تحریم کرد. واشنگتن مدعی شده نشانه‌هایی مبنی بر تلاش کرملین برای استفاده از این کشور واقع در غرب آفریقا به عنوان ایستگاهی برای ارسال تسلیحات به نیروهای روسیه در اوکراین در دست دارد.

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری، «ایوان ماسلوف» از مقام‌های محلی گروه واگنر را هدف قرار می‌دهد. خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز پنجشنبه خود به نشانه‌های نامشخصی درباره تلاش این مقام گروه واگنر برای خرید مین، پهپاد و سایر سیستم‌های تسلیحاتی از تأمین‌کنندگان خارجی برای تحویل به نیروهای روسیه در اوکراین اشاره کرده است.

گروه واگنر یک شرکت نظامی خصوصی است که برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند به نمایندگی از ارتش و دولت روسیه فعالیت می کند. روسیه رسماً هرگونه ارتباط با گروه واگنر را رد و اعلام کرده که واگنر یک سازمان خصوصی است که مستقل از دولت فعالیت می کند.

کشورهای غربی نسبت به گروه واگنر و فعالیت های آن به ویژه در مداخله‌های ادعایی در امور دیگر کشورها ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی کشورهای غربی بر همین اساس تحریم‌هایی را علیه این گروه و رهبران آن وضع کرده‌ و آنها را به نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر متهم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس