کد خبر 1491724
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
زلنسکی

رئیس‌ جمهور اوکراین تایید کرد که کنترل شهر باخموت دیگر در کنترل نیروهای کی‌یف نیست.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه تایید کرد که روسیه کنترل شهر باخموت را پس از نبرد هشت ماهه گروه واگنر با حمایت نیروهای روسی به دست گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، زلنسکی گفت که فکر می‌کند اوکراین این شهر را از دست داده است و "در حال حاضر فقط در قلب ماست".

زلنسکی این سخنان را در کنار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس گروه هفت در هیروشیما ژاپن گفته است.

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه اعلام کرد که نیروهای واگنر با حمایت نیروهای روسی کنترل کامل شهر باخموت را به دست گرفته اند.

بیانیه این وزارتخانه در کانال تلگرام حدود هشت ساعت پس از اظهارات مشابه یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر منتشر شد. مقامات اوکراین در آن زمان گفتند که جنگ در باخموت ادامه دارد. نبرد هشت ماهه در این شهر طولانی‌ترین درگیری در اوکراین است.

خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه «تکمیل عملیات را به یگان‌های واگنر و همچنین به همه سربازان یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که پشتیبانی لازم و حفاظت از جناحین آن‌ها را ارائه کردند، تبریک می‌گوید.»

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در ویدئویی که پیشتر در تلگرام منتشر شد، گفت که شهر حدود ظهر شنبه تحت کنترل کامل روسیه قرار گرفت.

بیش از هشت ماه است که نبرد در باخموت و اطراف آن ادامه داشته است.

زلنسکی در ماه مارس در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس بر اهمیت کنترل باخموت تاکید کرد و گفت سقوط آن می‌تواند به روسیه اجازه دهد تا حمایت بین‌المللی را از توافقی که ممکن است کی‌یف را ملزم به دستیابی به سازش‌های غیرقابل قبول کند، جلب کند.

تحلیلگران گفته اند سقوط باخموت ضربه‌ای به اوکراین خواهد بود و مزایای تاکتیکی به روسیه می‌دهد، اما برای نتیجه جنگ تعیین کننده نخواهد بود.

باخموت واقع در حدود ۵۵ کیلومتری (۳۴ مایلی) شمال دونتسک پایتخت منطقه‌ای تحت کنترل روسیه، ۸۰۰۰۰ نفر جمعیت قبل از جنگ داشت و یک مرکز صنعتی مهم بود که توسط معادن نمک و گچ احاطه شده بود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که تصرف این شهر به روسیه این امکان را می دهد که پیشروی خود را به منطقه دونتسک ادامه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 1
    اگر سیستم حکومتی روسیه عقل داشته باشند دستور میدن روسها هرچه زودتر خاک اوکراین و مناطق اشغال شده رو ترک‌کنند . روسیه هرچه بیشتر جلو بره و هرچه بیشتر اشغال کنه به نابودی نزدیک تر میشه روسیه شاید بتونه اوکراین رو ویران کنه و این کشور رو اشغال کنه اما نمیتونه از نابودی خودش جلو گیری کنه . میگی نه فقط صبور باشید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 1
    انشالله پس میگیرید
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 1
    برو به جهنم صهیونیسته آشغال کثافت
    • محمد قزل IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 0
      تبریک بر دلاور مردان روسیه انشاالله نابودی غربی های همجنس باز فرا برسد
  • رضا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    دفترش دوباره بيانيه داده و شكست ارتش اوكراين را در باخموت تكذيب كرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس