کد خبر 1489566
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
روسیه: حملات نیروهای اوکراینی در باخموت را دفع کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حملات نیروهای اوکراین برای درهم شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه در باخموت را دفع کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه یکشنبه (۱۴ مه) گزارش داد نیروهای اوکراینی تلاش کردند خطوط دفاعی روسیه نزدیک آرتموفسک (باخموت) را درهم بشکنند اما حملات آن‌ها دفع شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، مسکو اعلام کرد در جهت «سولدار-آرتموفسک»، یگان‌های تهاجمی با پشتیبانی یگان‌های نیروهای هوابرد، به نبرد برای تصرف بخش‌های غربی شهر آرتموفسک (باخموت) ادامه دادند.

وزارت دفاع روسیه افزود: در شبانه‌روز گذشته دشمن تلاش‌های گسترده برای شکستن دفاع نیروهای ما در شمال و جنوب آرتموفسک انجام داده است. همه حملات نیروهای مسلح اوکراین دفع شده است. هیچ شکافی در دفاع روسیه ایجاد نشده است.

روسیه شنبه هم از پیشروی نیروهای خود در شهر باخموت خبر داد و اعلام کرد نیروهای روسیه شمال غربی این شهر را آزاد کردند.

بر اساس بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، نیروهای اوکراینی در مجموع بیش از ۴۰۰ نظامی، ۱۲ تانک، ۱۸ خودروی جنگی پیاده‌نظام، دو ترابری زرهی و یک هویتزر دی-۲۰ را در یک روز گذشته در این منطقه از دست دادند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد حین دفع حملات، سرهنگ «ویاچسلاو ماکاروف» از فرماندهان و سرهنگ «یوگنی بروکو» معاون فرمانده امور سیاسی ارتش جان خود را از دست دادند.

گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از ماه‌ها پیش برای تصرف شهر باخموت در حال نبرد است و بنابر گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد این شهر هم اکنون در اختیار نیروهای روسیه است.

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده اما نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    0 21
    زررررررشک تروریست های مزدور زرشک !
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! زرشک تروریست‌های مزدور اوکراینی، زرررررشک!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس