کد خبر 1489872
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
لندن صدها موشک و پهپاد به اوکراین ارسال می‌کند

طبق اعلام لندن، نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی از اوکراین را در دیدار امروز با رئیس‌جمهور این کشور اعلام خواهد کرد که شامل ارائه صدها موشک و پهپاد در ماه‌های آتی می‌شود.

به گزارش مشرق، «داونینگ استریت» در بیانیه‌ای اعلام کرد «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی برای اوکراین را در دیدار امروز (دوشنبه، ۱۵ مه) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان به نقل از این بیانیه، سوناک «تدارک صدها موشک دفاع هوایی و سامانه‌های هوایی بدون سرنشینِ بیشتر از جمله صدها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر را تایید خواهد کرد».

این بیانیه افزود «این بسته در ماه‌های آتی در حالی که اوکراین آماده تقویت مقاومت خود در برابر تهاجم روسیه می‌شود، تحویل داده خواهد شد».

طبق بیانیه دولت انگلیس، سوناک قرار است در «چکرز» در «باکینگهام‌شر» اقامتگاه خارج از لندن نخست‌وزیر بریتانیا با زلنسکی دیدار کند که اولین بار خواهد بود که وی میزبان یک رهبر خارجی در این مکان است.

به گزارش سی‌ان‌ان، سفر زلنسکی به بریتانیا بعد از اعلام وزارت دفاع انگلیس انجام می‌شود مبنی بر این که لندن موشک‌های کروز «سایه طوفان» را پیش از ضدحمله مورد انتظار کی‌یف علیه نیروهای روسیه، تحویل داده است.

به نوشته بی‌بی‌سی به نقل از سازنده این موشک‌ها، موشک‌های کروز «سایه طوفان» (Storm Shadow) بردی بالای ۲۵۰ کیلومتر دارد.

سفر زلنسکی به انگلیس در ادامه تور اروپایی وی و بعد از سفر به ایتالیا، آلمان و فرانسه انجام می‌شود. در سفر زلنسکی به آلمان، برلین بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد.

اوکراین به بهانه آماده شدن برای ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم.

او همچنین در اظهارنظری دیگر هشدار داد: اگر آن‌ها [موشک‌ها] قرار است تامین شود، ما نتایج قطعی می‌گیریم و از ابزار انهدام خود که به اندازه کافی در اختیار داریم برای حمله به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند، استفاده می‌کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس