کد خبر 1489569
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
زلنسکی: هدف از ضدحمله، حمله به خاک روسیه نیست

رئیس‌جمهور اوکراین گفت هدف از ضدحمله‌ این کشور، نه حمله به خاک روسیه بلکه آزادسازی مناطق داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه (۱۴ مه) گفت کشورش در حال آماده‌سازی ضدحمله برای آزادسازی «مناطق اشغال‌شده» توسط روسیه است، نه حمله به خاک این کشور.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی گفت: اوکراین به خاک روسیه حمله نمی‌کند. هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

به نوشته وبگاه «هیل»، زلنسکی در جستجوی تسلیحات بیشتر برای اولین بار از آغاز جنگ اوکراین، یکشنبه وارد آلمان شد. او در یک کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان افزود «هدف اوکراین آزادسازی مناطق داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی‌ خود است». شولتز هم در این کنفرانس مشترک گفت آلمان تا زمان لازم از اوکراین حمایت خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، یک جت «لوفت‌وافه» زلنسکی را از رم به برلین برد. او شنبه در ایتالیا با پاپ فرانسیس و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آستانه ورود رئیس‌جمهور اوکراین به برلین که در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد، دولت آلمان بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد.

زلنسکی اخیراً در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره ضدحمله احتمالی کی‌یف علیه روسیه گفت ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آن نیاز دارد. وی افزود: غیرقابل قبول است که حمله را اکنون آغاز کنیم زیرا جان افراد زیادی از دست خواهد رفت.

هفته‌هاست رسانه‌های غربی از احتمال وقوع حمله متقابل اوکراین سخن می‌گویند. اوکراین به بهانه آماده شدن برای این ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود گفت کار بر روی ضدحمله مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد.

به تحلیل بی‌بی‌سی، «نیروهای کرملین در مناطق شرقی اوکراین با خطوط دفاعی لایه‌ای تا عمق ۲۰ کیلومتری مستقر هستند و ضدحمله کی‌یف احتمالاً با میدان‌های مین، خندق‌های ضد تانک و سایر موانع مواجه خواهد شد».

طبق این تحلیل، ضدحمله چالشی بزرگ برای اوکراین است و مستلزم آن است که ارتش این کشور طیف وسیعی از قابلیت‌ها از جمله رساندن مهمات، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و قطعات یدکی در امتداد خطوط تدارکاتی است. طبق این گزارش، خط مقدم بیش از هزار کیلومتر امتداد دارد.

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره تا زمانی که روسیه نیروهایش را از همه مناطق اوکراین عقب بکشد، رد کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس