کد خبر 1514012
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
پاسخ آیت الله سیستانی به نامه پاپ فرانسیس

آیت الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ فرانسیس، خواهان تشدید تلاشها برای ریشه کنی خشونت و نفرت پراکنی شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیستانی در پاسخ به نامه اخیر پاپ فرانسیس، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با خشونت و نفرت‌پراکنی و ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان انسان‌ها تأکید کرد.

آیت الله سیستانی بیان کرد: از نامه جنابعالی که به مناسبت دومین سالگرد سفر تاریخی‌تان به عراق برای من فرستادید و دیداری که در نجف اشرف با شما داشتم، خرسند شدم. آن دیدار مهم انگیزه ای برای بسیاری از پیروان مذاهب اسلامی و مسیحی و نیز برای دیگران در اظهار مدارا و همزیستی شایسته با کسانی که از نظر دین و عقیده با آنها تفاوت دارند، بود.

وی در نامه خود آورده است: در نامه خود به برخی از موضوعاتی که در آن دیدار مهم بر آن تاکید کردیم، اشاره کردید؛ از جمله اهمیت یکپارچگی تلاش‌ها به منظور ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت پراکنی و ایجاد ارزش های دوستی و وحدت بین مردم که مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش های فکری مختلف است.

آیت الله سیستانی بیان کرد: من هم در اینکه باید برای دفاع از مظلومان در نقاط مختلف جهان تلاش بیشتری کرد با شما هم نظر هستم. برای فجایعی که بسیاری از مردم و گروه های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط شرق و غرب زمین متحمل شدند که نتیجه آزار و اذیت فکری و مذهبی و سرکوب آزادی های اولیه و فقدان عدالت اجتماعی بوده است که در پیدایش برخی از تحرکات افراطی که از حمله به غیر همفکران خود ابایی ندارند، نقش دارد.

وی در نامه خود آورده است:.مهم می دانم که همگان به رفع این ستم ها توجه بیشتری داشته باشند و هر چه در توان دارند برای دستیابی به عدالت و آرامش در جوامع مختلف انجام دهند و این به طور حتم در کاهش پدیده های نفرت و خشونت به طور کلی نقش دارد. لازم می دانم به نقش اساسی ایمان به خداوند متعال و پیام های او و پایبندی به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر چالش های بزرگ پیش روی بشریت در این عصر اشاره کنم.

آیت الله سیستانی در جوابیه نامه پاپ همچنین به حفظ کیان خانواده و تقویت ابعاد روحی و معنوی و رعایت تقوی که جایگاه انسان را ارتقا می بخشد هم، اشاره کرد و برای بشریت خیر و صلاح و صلح و رحمت واسعه الهی را درخواست کرد و برای پاپ هم آرزوی سلامتی و صحت کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 0
    درود خدا بر افتخار ایران و سیستان
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 0
      درود خدا بر انسانهای مرد و آزاده از سراسر جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس