فرانسه

یک مقام فرانسوی اعلام کرد که این کشور در حال حاضر بر ارسال تسلیحات زمینی به اوکراین تمرکز کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو اعلام کرده است که دولت فرانسه معتقد است هنوز برای بحث در مورد تحویل جت‌های جنگنده به اوکراین زود است.

این در حالیست که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در دیدار آخر هفته با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، متعهد شد که ده‌ها خودروی زرهی دیگر را در اختیار کی‌یف قرار دهد. اکنون این مقام فرانسوی به نشریه پولیتیکو گزارش داد که فرانسه معتقد است اکنون زمان ارسال «تجهیزات جنگی، خودروهای زرهی، تانک‌ها و توپخانه» است و این‌ها چیزهاییست که اوکراین به آن نیاز دارد.

البته این منبع می‌گوید فرانسه به درخواست‌های اوکراین برای ارسال تجهیزات هوایی هم در آینده توجه خواهد کرد و سپس در پاسخ به این سوال که آیا فرانسه در حال بررسی ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین است، این موضوع را «کمی زودرس» دانسته و تاکید کرد که در حال حاضر باید روی عملیات زمینی و پدافند هوایی تمرکز شود.

زلنسکی اواخر روز گذشته (یک‌شنبه) به فرانسه رفت و این سفر را درست پس از دیدارهای روز شنبه با «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، انجام داد.

در سفر به فرانسه و پس از یک شام سه ساعته، مکرون و زلنسکی بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن جزئیات برنامه‌های پاریس برای «آموزش و تجهیز چندین گردان با ده‌ها خودروی زرهی و تانک سبک» را تشریح کردند.

پیشتر از آن هم آلمان اعلام کرده بود بزرگترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (۲.۹۴ میلیارد دلار) به این کشور ارائه خواهد کرد.

دولت زلنسکی در چند ماه گذشته درخواست‌های خود را برای دریافت هواپیماهای نظامی ساخت غرب افزایش داده است، البته این درخواست‌ها تاکنون به جایی نرسیده است و تنها چندین کشور عضو ناتو جت‌های جنگنده طراحی شده شوروی را به اوکراین ارائه کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس