کد خبر 1489885
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
زلنسکی: دریافت «اف 16» مانند عضویت اوکراین در ناتو پیچیده است

رئیس‌جمهور اوکراین که در ادامه تحرکاتش برای دریافت تسلیحات بیشتر بعد از ایتالیا، آلمان و فرانسه، به انگلیس سفر کرده، در توییتی از نقش پیشروی لندن در ارائه تسلیحات زمینی و هوایی به کی‌یف تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در ادامه تور اروپایی خود در انگلیس حضور دارد، در توییتی اعلام کرد: بریتانیا در زمینه گسترش توانایی‌های ما روی زمین و در هوا پیشرو است. این همکاری امروز ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود در دیدار و گفت‌وگو با «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، مذاکرات اساسی رو در رو و در قالب هیأت‌ها خواهد داشت.

سوناک امروز با انتشار تصویری از دیدار خود با زلنسکی خبر داد. پیش از آن، لندن در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس بسته جدید حمایت نظامی برای اوکراین را در دیدار امروز (دوشنبه، ۱۵ مه) با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان به نقل از این بیانیه، سوناک «تدارک صدها موشک دفاع هوایی و سامانه‌های هوایی بدون سرنشینِ بیشتر از جمله صدها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر را تایید خواهد کرد».

سفر زلنسکی به انگلیس در ادامه تور اروپایی وی و بعد از سفر به ایتالیا، آلمان و فرانسه انجام می‌شود. در سفر زلنسکی به آلمان، برلین بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد.

اوکراین به بهانه آماده شدن برای ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم.

او همچنین در اظهارنظری دیگر هشدار داد: اگر آن‌ها [موشک‌ها] قرار است تامین شود، ما نتایج قطعی می‌گیریم و از ابزار انهدام خود که به اندازه کافی در اختیار داریم برای حمله به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند، استفاده می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بابک IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    افسوس که ما یکی از این بزرگ‌مردا کم داریم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 1
    دمشون گرم به کشوری که مورد حمله قرار گرفته کمک میکنن در غیر این صورت باید فاتحه آدمیت خوانده بشه
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    فقط عمو شاهد ۱۳۵+۱

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس