کد خبر 1491842
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
زلنسکی

رئیس جمهور کره جنوبی برای اولین بار در هیروشیما با همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

به گزارش مشرق، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در اولین دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه قول کمک غیرنظامی بیشتر به اوکراین را داده است.

به گزارش یونهاپ، به گفته لی دو وون، سخنگوی ریاست جمهوری، یون پس از تشکر زلنسکی از کره جنوبی برای کمک‌های بشردوستانه و درخواست کمک‌های غیرنظامی بیشتر، این قول را داد.

لی در یک جلسه توجیهی گفت: رئیس‌جمهور گفت که برای تامین سریع اقلام مورد نیاز اوکراین از جمله تجهیزات مین‌زدایی و آمبولانس‌ها تلاش خواهد کرد.

یون بر حمایت کره جنوبی از اوکراین تاکید کرد و گفت سئول برای نظم بین المللی مبتنی بر آزادی، همبستگی بین المللی و قوانین ارزش قائل است.

این دیدار در حاشیه نشست سران گروه هفت، یک روز پس از ورود زلنسکی به هیروشیما برای جلب حمایت بین المللی انجام شد.

همچنین این دیدار تنها چند روز پس از ملاقات یون با همسر زلنسکی در سئول و متعهد شدن به ارائه کمک فعال به کشورش با هماهنگی نزدیک با جامعه بین المللی صورت گرفت.

کره جنوبی کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است، اما درخواست کی‌یف برای سلاح‌های مرگبار را رد کرده است.

یون و زلنسکی در مورد نیاز به همکاری دوجانبه برای بازسازی پس از جنگ اوکراین، از جمله مشارکت کسب‌وکارهای عالی کره جنوبی که می‌تواند به تسریع بهبودی کمک کند، توافق کردند.

لی گفت که زلنسکی بر اهمیت فزاینده حمایت بین‌المللی در بحبوحه جنگ طولانی‌مدت تاکید کرد و یون پاسخ داد که کره جنوبی تا زمان برقراری صلح در کنار مردم اوکراین خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس