توضیح لولا درباره ملاقات نکردن با زلنسکی در حاشیه اجلاس جی۷

رئیس جمهور برزیل از دلیل اصلی ملاقات نکردن با همتای اوکراینی‌ وی در حاشیه اجلاس جی۷ پرده برداشت!

به گزارش مشرق، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل می‌گوید که ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی در حاشیه اجلاس سران جی۷ در ژاپن، سر وقت به قرار ملاقات با او نرسیده است!

لولا درباره این دیدارِ محقق‌نشده گفت: راس ساعت ۳:۱۵ دقیقه عصر، در همین اتاق همراه با زلنسکی مصاحبه دونفره داشتیم. زلنسکی به قرار ملاقات نرسید چون مشخصاً قرارهایی داشت و نتوانست بیاید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از لولا نوشته که او از محقق نشدن این قرار ملاقات «ناراحت» شده است. البته این خبرگزاری مدعی شده که در برنامه ملاقات‌های رسمی لولا که دفتر وی پیش از سفر به هیروشیما منتشر کرده، دیدار حضوری با رئیس جمهور اوکراین به چشم نمی‌خورد. با این حال، بلومبرگ، به نقل از مقامات برزیلی نوشت که هیئت اعزامی برزیل برای ترتیب دادن قرار ملاقات با زلنسکی تحت فشار بودند.

زلنسکی اندکی بعد از لغو این قرار، گفت که «هرکسی برنامه‌های خودش را دارد و به همین دلیل هم نتوانستیم با رئیس جمهور برزیل دیدار کنیم.» زلنسکی و لولا پیش‌تر در ماه مارس از طریق تلفن با یکدیگر صحبت کرده بودند.

لولا به‌رغم محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، از مشارکت در تحریم‌های اعمالی غرب علیه مسکو و تامین سلاح برای کی‌یف خودداری کرده است. وی مصرانه تاکید دارد که جنگ روسیه و اوکراین باید از طریق مذاکره حل و فصل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مقدس IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    معمولا اينطور بوده و هست كه مردم دلقك ها را براى تفريخ و خنده دست ميندازند و سركار ميگذارند اين يارو زلنسكى معتاد دلقك ظاهرا اجلاس رو با سيرك اشتباه گرفته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس