کد خبر 1491894
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
آلمان برنامه‌ای برای دادن اف-۱۶ به اوکراین ندارد

صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای مشارکت در طرح ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین ندارد.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرهای غربی‌ها درباره دادن جنگنده‌ اف-۱۶ به اوکراین، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان موضع برلین در خصوص این موضوع را بیان کرد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد که بنا بر گفته صدراعظم آلمان، این کشور برنامه‌ای برای ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ندارد.

اولاف شولتز روز یکشنبه (امروز) در حاشیه نشست گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن اعلام کرد که برلین برنامه‌ای برای مشارکت در ارسال اف-۱۶ ندارد چرا که چنین جنگنده‌ای در اختیار آلمان نیست.

صدراعظم آلمان گفت: «اول از همه اینکه همگان می‌دانند که ما چنین جنگنده‌هایی را نداریم». وی البته اعلام کرد که آلمان به طرق دیگر شامل ارسال کمک‌های تسلیحاتی، مالی و انسان دوستانه به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

به گفته اولاف شولتز، برنامه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی برای آموزش پرواز با جنگنده اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی «پیامی مهم» به روسیه ارسال خواهد کرد.

پیش از این اظهارات، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه نست گروه ۷ در ژاپن درباره جنگنده اف-۱۶ و اوکراین صحبت کرده بود.

بایدن که اخیرا موافقت خود را با آموزش پرواز با جنگنده اف-۱۶ به اوکراین اعلام کرده بود طی نشست خبری در حاشیه نشست گروه ۷ گفت: «من از زلنسکی اطمینان کامل دارم که از (اف-۱۶) برای ادامه و حرکت به سمت قلمرو جغرافیایی روسیه استفاده نخواهند کرد، اما هر جا که نیروهای روسیه در داخل (خاک) اوکراین و منطقه باشند، می‌توانند این کار را انجام دهند».

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در حال کمک نظامی به کی‌یف هستند و در ابتدا تسلیحات و مهمات سبک‌تر را در برنامه خود قرار دادند و به تدریج به سمت تسلیحات و مهمات پیشرفته‌ و سنگین‌تر روی آورده‌اند و حالا نوبت به اظهارنظر مقام‌های غربی درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ رسیده است.

تغییرات مکرر در مواضع اعلامی و عملی غرب در قبال جنگ اوکراین در شرایطی انجام شده است که وبگاه آمریکایی «پالتیکو» در یک گزارش مفصل روی عبور مداوم غرب از «خط قرمزهایی که خودش ترسیم کرده»، دست بگذارد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    سلاح کپی بگ یک آهن پاره پرنده بیشتر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس