کد خبر 1491764
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
تعهد کانادا به اوکراین درباره کمک‌های نظامی+فیلم

نخست‌وزیر کانادا بعد از دیدار با رئیس‌‍جمهور اوکراین در حاشیه نشست «گروه ۷» در ژاپن، بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مالی اتاوا از کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که پمپاژ تسلیحاتی اوکراین توسط کشورهای غربی ادامه دارد، نخست‌وزیر کانادا در این باره با رئیس‌جمهور اوکراین در هیروشیمای ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در حاشیه نشست «گروه ۷» به میزبانی شهر هیروشیما در ژاپن، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار دوجانبه ترتیب داد.

نخست‌وزیر کانادا در صفحه توئیتر شخصی خود ضمن انتشار فیلمی از دیدار با ولودیمیر زلنسکی درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد و بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی کانادا از اوکراین تاکید کرد.

جاستین ترودو نوشت: «کانادا متعهد است که به اوکراین و مردمش کمک نظامی، مالی و انسان دوستانه‌ای که آنها نیاز دارند، ادامه دهد. این تعهد، تغییر نکرده است و هرگز قرار نیست تغییر کند. امروز در هیروشیما من این موضوع را شفاف به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفتم».

تاکید نخست‌وزیر کانادا بر ادامه کمک‌های نظامی و مالی از اوکراین در شرایطی مطرح شده که کشورهای غربی به رهبری آمریکا، از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در حال پمپاژ تسلیحاتی و ارائه انواع حمایت‌های اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین هستند.

کانادا و دیگر کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هستند و همچنین به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان از هند در آسیا گرفته تا برزیل در آمریکای لاتین، برای دور شدن از روسیه و منزوی کردن این کشور فشار می‌آورند.

غرب که کمک‌های تسلیحاتی خود را در ابتدا با ارسال موشک‌های دوش پرتاب به اوکراین در جنگ با روسیه آغاز کرده و سپس به سمت ارسال تانک و سامانه های پدافندی رفته بود، به تدریج به سمت سلاح‌های مخرب‌تر و پیشرفته تر رفته و طی روزهای اخیر مقام‌های ارشد غربی درباره ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ حرف زده‌اند.

آمریکا و انگلیس که سردمدار کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هستند، طی هفته‌های اخیر از برنامه خودشان برای دادن موشک‌های دوربرد خبر داده‌اند و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم اخیرا موافقت خود را با آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز جنگنده اف-۱۶ اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    نوکران کاسه لیس امریکا مجبورنداز دیگرنوکران حمایت کنند.
  • ناشناس IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    احتمالا کانادا بعد از امریکا هم فروخواهد پاشید و تجزیه خواهد شد . اینو از من قبول کنید . هیچ کشوری در این دنیای پر آشوب در امنیت و مصون نیست همین امریکا ممکن است فردا هم به کانادا حمله کند پس اونایی که خیال میکنن کانادا بهترین کشور دنیا است و میرن تا به آرزویشون برسن برای رفاه و امنیت به هوش باشن . کشورهایی که راه و روششان در آزادی مطلق باشن بیشترین آسیب را خواهند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس