کد خبر 1491763
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
بایدن کمک 375 میلیون دلاری به اوکراین را تأیید کرد

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بسته جدید ۳۷۵ میلیون دلاری شامل مهمات، توپخانه و خودروهای زرهی به اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه نشست گروه هفت (G۷) در «هیروشیما» ژاپن، جدیدترین بسته تسلیحات به اوکراین را اعلام کرد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، بایدن تصریح کرد که اوکراین «کل جهان» را تحت تأثیر قرار داده است و همه از «آن‌چه شما انجام داده‌اید در حیرت هستند».

زلنسکی نیز در ادامه از رئیس‌جمهور آمریکا برای «تصمیمات مختلفی» که برای حمایت از اوکراین گرفته، قدردانی کرد.

این اولین دیدار رو در رو بایدن با زلنسکی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته تاکنون بوده است.

بایدن در این دیدار با اشاره به تصمیم اخیر خود برای صدور مجوز ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین و آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با این هواپیما در آمریکا به زلنسکی گفت: «ایالات متحده همچنان هر آن‌چه که می‌تواند برای تقویت توانمندی اوکراین برای دفاع از خود انجام می‌دهد».

وی سپس ادامه داد: «تحریم‌های جدید علیه روسیه تضمین می‌کند که ما همچنان بر پوتین فشار می‌آوریم تا حامیانش را پاسخگو بدانیم».

بایدن در ادامه تصریح کرد که بسته جدید کمک‌های امنیتی که پیش از این یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته بود، مجموعاً ۳۷۵ میلیون دلار است و شامل مهمات، توپخانه و وسایل نقلیه می شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به طور غیرمستقیم، کی‌یف را به عدم صلح با روسیه دعوت کرد و گفت که از «صلح عادلانه» در اوکراین حمایت می‌کند و گفت که تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور «غیرقابل مذاکره» است.

وی سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «ما همراه با کل G۷ پشت اوکراین هستیم و آن را همراهی می‌کنیم قول می‌دهم که هیچ‌ جای دیگری نرویم.»

پیش از این، کاخ سفید بامداد یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ای درباره تصویب بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار را تأیید نکرد.

وی با این‌حال گفت: «تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که آخرین بسته [حمایتی برای کی‌یف] بیش از دو هفته پیش تخصیص داده شد و برای هیچ‌کس نباید تعجب‌آور باشد که چنین کمک‌هایی به اوکراین ادامه یابد».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و ارسال انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، تنها بر آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس