کد خبر 1492112
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
اوکراین، باخموت از دست‌رفته را گلوله‌باران کرد + ویدئو

نیروهای اوکراینی که کنترل شهر باخموت را از دست دادند و نیروهای روسیه آن را تصرف کردند، بخصوص ساختمان‌های شهر را با خمپاره، گلوله‌باران کردند.

به گزارش مشرق، شهر استراتژیک آرتموفسک (باخموت) در شمال منطقه دونتسک، شنبه توسط یگان‌های ارتش روسیه و گروه واگنر به کنترل کامل مسکو درآمد و به نوشته اسپوتنیک گمان می‌رود هزاران نیروی اوکراینی و مزدور خارجی در ویرانه‌های شهر دفن شده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای اوکراینی پس از تصرف کامل شهر توسط روسیه در تلاش برای منفجر کردن پرچم روسیه که بر یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر سایه انداخته، ساختمان‌های مسکونی را گلوله‌باران کردند.

یکی از نیروهای طرف روسیه به اسپوتنیک گفت: دیروز وقتی ما پرچم را روی ساختمان نُه طبقه نصب کردیم، دشمن فوراً تصمیم گرفت آن را با خمپاره‌های ۱۲۰ و ۸۲ میلی‌متری سرنگون کند.

وی افزود: آن‌ها همه چیز را امتحان کردند اما شکست خوردند. هر جا که روس‌ها پرچم خود را برافراشتند، آنجا سرزمین ماست.

روسیه شنبه (۲۰ مه) اعلام کرد باخموت را به طور کامل تحت کنترل درآورده که پایانی بر طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ جاری ۱۵ ماهه بین دو طرف است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا شهر باخموت در کنترل کی‌یف باقی مانده، گفت «فکر می‌کنم، نه». رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت از شهر شرقی باخموت که در محاصره قرار گرفته، «چیز زیادی باقی نمانده و ویران شده است. این، تراژدی است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    چهارتا گلوله شلیک شده میگویند گلوله باران شد پس گلوله باران ندیده اید که گلوله جای گلوله فرود میامد وزمین را شخم میزد بطوریکه میشد توی اون تخم وبذر پاشید .مثل بازپس گیری شلمچه درسال ۶۷ یک آتش تهیه ایی صدام میریخت که شما درنیم متری همکارت را نمیتوانستی ببینی بلکه ازروی صدا کردن متوجه حضوراو میشدی تعداد تانکهایی که مثل یک مار بستون بجلو میامدند را ندیده بودید والا اینطور گزارش خبری تنظیم نمیکردی ما کاری به اوکراین نداریم اما همین باخموت مورد اختلاف وجز سرزمین ما بود فقط ۲۴ ساعت طول میکشید که فیصله پیدا کند .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    زلنسکی عبری زبان مهره اسراییل دلقک فاسد و دروغگوست
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    اشغال باخموت توسط مزدوران واگنر
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 1
    درود بر ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز و اروپایی‌های نوکر و غربگداهای داخلی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس