کد خبر 1492198
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

سفیر مسکو در واشنگتن هشدار داد که هرگونه حمله اوکراین با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به شبه‌جزیره کریمه، به‌مثابه حمله هر دو کشور به خاک فدراسیون روسیه است.

به گزارش مشرق، تصمیم آمریکا برای ارسال احتمالی جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین برای جنگ با روسیه و دادن چراغ سبز به کی‌یف برای حمله به پایگاه‌های مسکو در شبه‌جزیره کریمه، با واکنش تند «آناتولی آنتونوف» دیپلمات ارشد روس در واشنگتن همراه شد.

سفیر مسکو در آمریکا امروز (دوشنبه) به واشنگتن هشدار داد که هرگونه حمله احتمالی نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به کریمه، توسط کرملین به عنوان حمله به خاک فدراسیون روسیه تلقی خواهد شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه برنامه‌های آموزش به خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را تایید کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی است که این هواپیماها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف در این‌باره توضیح داد: «من می‌خواهم مقامات دولت ایالات متحده را نسبت به قضاوت‌های عجولانه درباره کریمه، به‌ویژه در مورد تشویق کردن رژیم کی‌یف برای حملات هوایی به این شبه‌جزیره، برحذر دارم».

وی در ادامه تاکید کرد: «فقط یادآوری می‌کنم که حمله به این منطقه از نظر ما، حمله به هر منطقه دیگری از فدراسیون روسیه است. ایالات متحده باید کاملاً از واکنش احتمالی روسیه آگاه باشد».

طبق این گزارش، سفیر روسیه در آمریکا همچنین اظهار داشت که ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این جنگ را برجسته‌تر می‌کند اما باعث تضعیف اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین نمی‌شود.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه با اشاره به پیشروی زمینی گروه نظامی «واگنر» و پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ارتش این کشور از آنها، تسلط بر شهر راهبردی باخموت را تایید کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنتونوف در این‌باره گفت: «هیچ زیرساختی برای به‌کارگیری اف-۱۶ در اوکراین نیست و تعداد خلبانان و پرسنل تعمیر و نگهداری مورد نیاز هم وجود ندارد. ولی اگر جنگنده‌های آمریکایی از فرودگاه‌های ناتو که توسط کشورهای داوطلب خارجی کنترل می‌شوند، بلند شوند، چه اتفاقی می افتد؟»

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه از طریق جنگ اوکراین است، افزود: «واشنگتن، اعضای گروه ۷ را به‌طور کامل تابع سیاست خود در رابطه با جنگ اوکراین کرده است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 2
    شبه جزیره کریمه متعلق به اوکراین است و باید برگردد
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 0
      شبه جزیره کریمه متعلق به روسیه بوده هست و خواهد بود، اوکراینیهای نازی صهیونیست همجنس باز خوابشو ببینن!!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 2
    کریمه متعلق به اوکراین است و باید برگردد. ان شا الله به یاری حق تعالی بزودی عملیات بازپسگیری کریمه از اشغال متجاوزان روسی آغاز خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس