کد خبر 1492477
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
اوکراین

فرماندار شهر «بلگورود» روسیه در مرز اوکراین از حمله یک گروه تروریستی و خرابکار وابسته به اوکراین و زخمی شدن دست‌کم هشت نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار شهر «بلگورود» واقع در جنوب غربی روسیه در مرز اوکراین گفته است که در نیمه‌شب گذشته (دوشنبه) این شهر مرزی مورد حملات پهپادی یک گروه تروریستی روسی مخالف «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که در کنار کی‌یف علیه مسکو مبارزه می‌کند، قرار گرفت.

شبکه «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، فرماندار بلگورود اواخر شب گذشته و اوایل امروز (سه‌شنبه) در مجموعه‌ای از پیام‌هایی که در صفحه تلگرام منتشر شد، اعلام کرد که دو خانه در شهر «گریورون» مورد حمله پهپادها قرار گرفته است. پیش از این، داوطلبان روسی حامی اوکراین، این شهر را مورد حمله قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: «خانه‌ها پس از پرتاب مواد منفجره از پهپاد، آتش‌ گرفتند».

گلادکوف همچنین تصریح کرد که در روستای «بوریسوفکا» در دو حمله جداگانه، مواد منفجره از هواپیماهای بدون سرنشین بر روی یک ساختمان اداری و یک خانه پرتاب شد که البته در هیچ یک از حوادث پهپادی، تلفات جانی گزارش نشده است.

اوایل دوشنبه، گلادکوف اعلام کرد که اکثر ساکنان گریورون پس از مجروح شدن هشت نفر در حمله یک «گروه خرابکار» مرتبط با ارتش اوکراین، شهر را تخلیه کردند.

از طرف دیگر، دو گروه ضدروسی طرفدار اوکراین تحت عناوین «لژیون آزادی روسیه» و «سپاه داوطلبان روسیه» مدعی شدند که روز دوشنبه پس از عبور از اوکراین به سمت بلگورود، به طور کامل شهرک «کوزینکا» را آزاد کردند و وارد «گریورون» شدند.

این دو گروه که در بالا به آن‌ها اشاره شد، گفته‌اند که قصد دارند یک منطقه غیرنظامی در امتداد مرز با هدف جلوگیری از حملات خمپاره‌ای روسیه به اوکراین ایجاد کنند.

در عین حال، یک مقام اوکراینی مدعی شده است که این گروه متشکل از اتباع روسیه است و تأکید کرد که آنها مستقل عمل می‌کنند.

فرماندار بلگورود گفته است که «عملیات ضدتروریستی» در بلگورود در جریان است.

گلادکوف امروز پس از حمله نیمه‌شب گروههای تروریستی حامی اوکراین به شهر مرزی بلگورود گفت که عملیات ضدتروریستی در این منطقه واقع در جنوب غربی روسیه در جریان است.

فرماندار بلگورود در کانال تلگرام اعلام کرد: «وزارت دفاع با کمک سازمان‌های مجری قانون به پاکسازی قلمرو ادامه می‌دهند. تمامی اقدامات لازم از سوی نیروهای امنیتی در حال انجام است. ما منتظر تکمیل عملیات ضد تروریستی هستیم که دیروز اعلام شد. سعی می‌کنم در اسرع وقت اطلاعات را برای شما به روز کنم».

امروز (سه‌شنبه) گلادکوف از ساکنان گریورون خواست تا زمانی که عملیات کامل نشده است به خانه های خود بازنگردند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های روسیه تأکید دارند که یک «گروه جاسوسی و خرابکار» وارد منطقه مرزی بلگورود شده است.

علی‌رغم ارتباط این گروههای ضدروسی حامی اوکراین با کی‌یف، دولت اوکراین هرگونه ارتباط مستقیم با این گروههای تروریستی را رد کرده است.

«میخایلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در حساب توییتری خود نوشت: «اوکراین با علاقه آنچه را که در حال رخ دادن است رصد می‌کند اما مستقیماً در آن درگیر نیست».

از دو روز پیش که گروه شبه‌نظامی «واگنر» روسیه، تسلط کامل بر شهر باخموت را اعلام کرده است، نیروهای اوکراینی حملات خود را به این شهر و به مناطق مرزی روسیه تشدید کرده‌اند.

رسانه‌های روسی روز گذشته گزارش کردند که نیروهای اوکراینی پس از تسلط کامل روسیه بر شهر باخموت در تلاش برای منفجر کردن پرچم روسیه که بر یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر سایه انداخته، ساختمان‌های مسکونی را گلوله‌باران کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    روسیه دیگه امنیت ندارد می تصور می کرد یک روز خاک روسیه مورد حمله مسلحانه قرار بگیرد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    تروریستی)))) لامذب تو یوروش بردی اونجا
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 2
    زلنسکی با جوونیهای سوروس گور به گور مو نمیزنه با هم فامیلن این جرثومه ها
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 2
    ارواح خاک حروم لقمه های اوکراینی که فقط از دور نگاه میکنن
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    روسیه چرا چنین لژیونی از داوطلبین اوکراین با نام ارتش آزادیبخش را در اوکراین تشکیل نمی دهد تا اوکراین را آزاد کنند روسیه نیز باید از سربازان فراری و داوطلبن اوکراین ارتش آزادی بخش اوکراین را تاسیس نماید ترکیه در سوریه و عربستان در یمن و اسرائیل در جنوب لبنان چنین ارتشی را تاسیس و هدایت کردند چرا روسیه را خواب مطلق فرا گرفته است
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه یابد پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردن 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    روسها باید قبل ضدحمله اوکراین باید از محور خارکیف راه اهن بولتاوا به خارکف را مسدود نمایند تا محور جنوبی امن شود و اوکراین نتواند ضد حمله انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس