کد خبر 1494648
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کی یف

دستیار رئیس‌جمهور اوکراین به حمله پهپادی امروز در مسکو که روسیه کی‌یف را مسئول آن خوانده، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در حالی که روسیه کی‌یف را مسئول حمله پهپادی امروز در مسکو معرفی کرده، «میخائیل پودولیاک» دستیار رئیس‌جمهور اوکراین دخالت در این حمله را رد کرد اما گفت از تماشای آن لذت می‌برد.

به گزارش الجزیره، این مقام ارشد اوکراینی گفت «در خصوص حملات: البته از تماشای آن و پیش‌بینی افزایش تعداد حملات خرسندیم. اما قطعناً ارتباط مستقیمی با آن نداریم».

انکار کی‌یف در حالی است که روسیه گفته اوکراین قابل‌توجه‌ترین حمله پهپادی خود علیه مسکو را انجام داده اما دفاع هوایی روسیه همه هشت پهپاد را منهدم کرده است.

پیش‌تر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین بامداد سه‌شنبه (۳۰ مه) با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه آن‌ها سرنگون شدند.

این وزارتخانه توضیح داد سه فروند پهپاد از طریق جنگ الکترونیک کنترل خود را از دست دادند و از اهداف مورد نظر منحرف شدند. پنج پهپاد دیگر توسط سامانه ضدهوایی «پانتسیر-اس» در منطقه مسکو سرنگون شدند.

پیش از اعلام وزارت دفاع روسیه، «آندری وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو گفته بود چند پهپاد مهاجم حین نزدیک شدن به مسکو سرنگون شدند و «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو گفت چند ساختمان در اثر حمله پهپادی آسیب دیدند. وی افزود به کسی آسیب جدی وارد نشده است.

کمیته تحقیقات روسیه گفته حمله پهپادی به ساختمان‌های مسکونی در مسکو در حال بررسی است. از اوایل این ماه در پی حمله پهپادی اخیر به کرملین در مسکو، پرواز پهپاد در آسمان مسکو و در بسیاری از مناطق روسیه ممنوع شده است.

اوایل ماه مه مسکو اعلام کرده بود اوکراین تلاش کرد با دو پهپاد به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین حمله کند. این حادثه خسارت جانی نداشت و پهپادها رهگیری و منهدم شدند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت پوتین در آن زمان در کاخ کرملین نبود. مسکو این حمله را تروریستی خواند و کمیته تحقیقات فدرال روسیه در ارتباط با تلاش کی‌یف برای حمله به کرملین با پهپاد پرونده تشکیل داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس