کد خبر 1500829
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
همسر زلنسکی خواستار کمک رژیم صهیونیستی به اوکراین شد

همسر رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی و همسرش در تل‌آویو خواستار کمک این رژیم به اوکراین شد.

به گزارش مشرق، «اولنا زلنسکا» همسر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اولین دیدار از سرزمین اشغالی با «میخال هرتزوگ» همسر رئیس‌ رژیم صهیونیستی دیدار کرد و خواستار کمک این رژیم به اوکراین شد.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، زلنسکا امروز (دوشنبه) با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و همسرش میخال هرتزوگ در تل‌آویو دیدار کرد.

در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی در دوران زمامداری خود بخشی از سرزمین اوکراین را در نبرد با روسیه از دست داده است، همسرش دست به کار شده و با رهبران جهان برای بحث در خصوص حمایت بشردوستانه از اوکراین دیدار کرده است.

طبق بیانیه دفتر ریاست رژیم صهیونیستی، زلنسکا و هرتزوگ در صدد هستند تا در دیدار با یکدیگر بر «موضوعات بشردوستانه با تأکید بر درمان پس از سانحه برای کودکان و نوجوانان متمرکز شوند».

همسر ولودیمیر زلنسکی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، سفرهای زیاید به کشورهای مختلف انجام داده و با مقام‌های آمریکایی، انگلیسی و دیگر کشورها دیدار کرده است.

همسر رئیس‌جمهور اوکراین ماه گذشته با سفر به سئول با رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار داشت و خواستار کمک این کشور در زمینه ارائه مین یاب، تجهیزات مین زدایی و همچنین سامانه دفاع هوایی شده بود.

زلنسکا علاوه بر دیدار با هرتزوگ در صدد دیدار با برخی نظامیان اوکراینی که در سرزمین اشغالی تحت درمان هستند نیز دیدار کند. رسانه‌ها گزارش کرده بودند که سربازان زخمی اوکراین در سپتامبر سال گذشته برای درمان وارد فلسطین اشغالی شدند و تاکنون ۱۱ نفر از آن‌ها به اوکراین بازگشته‌اند.

طبق این گزارش،‌ زلنسکا در ژوئیه ۲۰۲۲ با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش جیل بایدن در کاخ سفید دیدار کرد و در یک جلسه مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کرد و همچنین به لندن، سئو، پاریس و ابوظبی سفر کرده است و با بانوان اول این کشورها دیدار کرده و خواستار افزایش کمک آن‌ها به اوکراین شده است.

برخلاف درخواست‌های مکرر اوکراین، رژیم صهیونیستی تاکنون سامانه‌های تسلیحات دفاع در اختیار اوکراین قرار نداده است و می‌گوید که تنها کمک‌های پزشکی و انساندوستانه در اختیار این کشور قرار داده است.

هفته گذشته، مقام‌های اوکراینی به روزنامه تایمز اسرائیل گفتند که «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نتوانسته یک مکالمه تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ترتیب دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین مهرماه سال گذشته در جمع گروهی از خبرنگاران رسانه‌های فرانسوی به شدت از رژیم صهیونیستی بابت عدم کمک نظامی انتقاد کرده و گفته بود: «شوکه هستم. نمی‌فهمم. اسرائیل هیچ چیز به ما نداده است. هیچ! صفر!».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 6
    از اسرائیل خوشم نمیاد اما واقعا زلنسکی قهرمان ملی است و نام او قطعا در تاریخ جاودان می ماند.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      8 3
      هاهاهاهاهاهاها خودفروخته قهرمان پلاستیکی شما قراره ۵۰ سال ایران رو تحریم کنه
  • عمیر IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    زنده باد زلنسکی قهرمان و ملکه قهرمانش
  • عمیر IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    من طرفدار دوآتشه شیربچه های زلنسکی هستم (البته اگر یه کم مصرف را کنترل شده تر انجام دهند) ولی این طور دوره گردی مثل دلالان و گدایی کردن برای وجهه ما خوب نیست
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 1
    (الغریق یتشبث بالحشیش) یعنی آدم در حال غرق به هر تخته پاره ای چنگ می اندازه ؛حالا می بینیم که غریق به غریقی دیگه چنگ می اندازه !!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس