همسر بایدن

همسر رئیس جمهور مُسن آمریکا با رد پیشنهاد گرفتن تست صلاحیت ذهنی از سیاستمداران بالای ۷۵ سال، آن را «مضحک» خواند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه انتقادات جمهوری‌خواهان از گاف‌های متعدد جو بایدن، رئیس جمهور مسن آمریکا، جیل بایدن، همسر وی پیشنهاد نیکی هِیلی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور درباره گرفتن تست صلاحیت ذهنی از سیاستمداران بالای ۷۵ سال، این پیشنهاد را «مضحک» توصیف کرد.

جیل بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا همسرش در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده میلادی، گزینه تست صلاحیت ذهنی را مدنظر قرار می‌دهد یا خیر، گفت که «ما هرگز حتی درباره چنین تستی بحث هم نمی‌کنیم!»

وی با اشاره به سفر اخیر بایدن به کی‌یف و دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، این سفر و ملاقات را شاهدی بر قوای ذهنی و آمادگی جسمانی بایدن برای رهبری آمریکا دانست.

وی افزود: چند نفر آدم ۳۰ ساله می‌توانند به لهستان سفر کنند، سوار قطار شوند، ۹ ساعت دیگر هم در راه باشند، به اوکراین بروند و با زلنسکی دیدار کنند؟ به بایدن نگاه کنید؛ ببینید که چه کارهایی انجام می‌دهد و هر روز آن را تکرار می‌کند.

نیکی هیلی در ماه فوریه و همزمان با اعلام نامزدی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیشنها داد که سیاستمداران بالای ۷۵ سال تست صلاحیت ذهنی بدهند. او آشکارا به بایدن ۸۰ ساله که مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است، و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور که ۷۶ سال دارد، اشاره داشت. پیش از هیلی، ترامپ هم به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کرده بود.

اظهارات جیل بایدن در حالی است که کاربران فضای مجازی، ادعاهای اخیر چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه او در دوران جوانی در جنبش حقوق مدنی مشارکت داشته را به سخره گرفته‌اند.

اکثر کاربران بایدن را «دروغگو» خوانده و نوشته‌اند که «وقتی بایدن لب باز می‌کند، یعنی دروغ می‌گوید و این آدم مشکل جدی دروغگویی دارد!»

این انتقادات پس از سفر بایدن به سِلما در ایالت آلاباما برای شرکت در پنجاه‌وهشتمین سالروز «یکشنبه خونین» مطرح شده است. در هفتم مارس ۱۹۶۵ یک تظاهرات ۶۰۰ نفری در حمایت از حقوق مدنی در سِلما پس از حمله نیروهای سفیدپوست و معاونان کلانترهای منطقه، به خشونت کشیده شد. بایدن در این مراسم گفته بود: در جریان جنبش حقوق مدنی، در شمال دانشجو بودم.

رئیس جمهور آمریکا مدت‌هاست به دلیل گاف‌های متعدد گفتاری و رفتاری به سوژه فضای مجازی بدل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 1
    کلاً پیرمردهای بالای 70 سال نباید وارد دنیای سیاست بشوند. رهبران و مدیران باید جوان یا میانسال باشند و مغزشان معیوب یا بیمار نباشد. با افزایش سن، سلامت عقلی از دست می رود.
  • شیوا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    این خانم خودش شکل مومیاییه مخصوصا گردنش . یه تست هم از این بگیرید
  • US ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    قدرت مزه کرده به این ها، کی به زلنسکی پول بده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس