رسانه صهیونیست: رونمایی ایران از موشک جدید، بخشی از قدرت بازدارندگی آن بود

شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ایران، پاسخ تهدیدهای تل‌آویو را با رونمایی از موشک بالستیک «خرمشهر۴» داد و بار دیگر، بخشی از قدرت بازدارندگی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر۴» گزارش‌هایی منتشر و در آن‌ها تاکید کردند که رونمایی از این موشک جدید و در این زمان، بخشی از تئوری بازدارندگی ایران در مقابل «اسرائیل» و تهدیدات آن است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: ایران از موشک بالستیک جدیدی رونمایی کرد و نشان داد که برد این موشک، تمام «اسرائیل» را پوشش می‌دهد؛ سوال این است که ایران چرا در این زمان چنین خبری را منتشر می‌کند و هدف آن از این رونمایی چیست؟

موشک بالستیک «خرمشهر ۴» با نام خیبر صبح روز گذشته (پنجشنبه، ۲۵می) با حضور امیر «محمدرضا آشتیانی»، وزیر دفاع و جمعی از معاونان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. برد این موشک، ۲ هزار کیلومتر و وزن سرجنگی آن نیز، ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

«اوهاد حمو»، تحلیلگر مسائل عربی درشبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هشدارها و تهدیدهایی که از مدت‌ها پیش بین اسرائیل و ایران در جریان بوده، حالا ادامه دارد؛ رونمایی موشکی ایران، این یک بیانیه صریح و علنی بود. اعلام خبر رونمایی از این موشک تداوم گفت‌وگوهای تهان-تل‌آویو از طریق تبادل هشدارهاست.

حمو در توضیحاتش درباره موشک بالستیک ایرانی خیبر گفت: برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر و وزن کلاهک آن یک و نیم تن مواد منفجره را حمل می‌کند؛ و این اولین موشکی نیست که مساحت «اسرائیل» را پوشش می‌دهد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به تعدادی از حملات موشکی ایران که در دوره اخیر به اهداف آمریکا در منطقه اصابت کرده است، پرداخته و اذعان کرد: ایران این موشک را فقط برای هدف قراردادن «اسرائیل» آماده نمی‌کند، بلکه شاید برای هدف قراردادن اهداف آمریکایی دیگری در خاورمیانه از آن استفاده کند.

و طی پاسخ وی به سوالی مبنی بر اینکه چرا اکنون این اتفاق [رونمایی ایران از موشک جدید بالستیک] می‌افتد؟ حمو تاکید کرد: مسئله بزرگ، در زمان بندی است؛ این موضوع به یک عامل دفاعی مربوط می‌شود تا تهاجمی. این تلاش ایران برای تثبیت جایگاهش به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر اسرائیل بود؛ ایرانی‌ها صداهایی را که از اسرائیل می‌آید، می‌شنوند و اینگونه پاسخ می‌دهند.

این تحلیلگر صهیونیست در خصوص سخنرانی اخیر «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اشغالگران، در دو روز پیش که طی آن درباره اقدام احتمالی تل‌آویو علیه برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده بود، صحبت کرده و خاطرنشان کرد: رونمایی تهران از موشک جدید، تایید این نکته بود که ایرانی‌ها این صدها را شنیده‌اند و از این طریق، پیامی می‌فرستند تا «اسرائیل» را از هرگونه ماجراجویی بازدارند.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه، ۲۳می، در کنفرانس «هرتزلیا» ضمن تکرار ادعاهای ضدایرانی خود و اذعان به توانایی ضربه زدن به ایران گفته بود: ما نسبت به وضعیتی که ایران می‌خواهد پیرامون ما ایجاد کند، بی‌تفاوت نیستیم. ایران در حوزه غنی‌سازی اورانیوم به پیشرفت بیشتری در مقایسه با گذشته، دست یافته است؛ ما در حال بررسی این موضوع هستیم و من می‌گویم که تحولات منفی کنونی، می‌تواند منجر به اقدام شود.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه اینترنتی «رای الیوم» در یادداشتی تاکید کرد: دلایل افزایش تهدیدات لفظی کابینه تل‌آویو علیه ایران، ترس‌ها و ناکامی‌های میدانی در مقابله اشغالگران با مقاومت فلسطین و جنبش حزب‌الله لبنان است؛ تهدیدها همچون ۲۰سال گذشته، هیچ تاثیری بر تهران و متحدانش در محور مقاومت نخواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    2 3
    ایران وقتش را تلف می کند. واقعیت این است که تحریم ها کمر اقتصاد ایران را شکسته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس