کد خبر 1493545
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
‌

کاربران توئیتری با اشاره به مقاومت اسدالله اسدی در برابر شکنجه سفید و غیرانسانی زندان های اروپایی، غیرت و مردانگی ایشان را با دروغ‌پراکنی و قهرمان‌سازی های فیک معاندین مقایسه کرده اند.

سرویس سیاست مشرق- اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی پس از ۵ سال اسارت در بلژیک، با با همکاری دستگاه‌های ذیربط، دولت، وزارت امور خارجه، قوه قضائیه و وساطت دولت عمان، روز پنجم خرداد آزاد شد.

اسدی در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شده بود و پس از آن به بلژیک منتقل شد.

پیش از آزادی اسدی، وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که میانجیگری‌های این کشور بین بلژیک و ایران برای آزادی شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده و دو فرد آزاد شده امروز به مسقط منتقل خواهند شد. در پی این توافق، «اسدالله اسدی» دیپلمات بازداشت‌ شده ایرانی در بروکسل با یک زندانی بلژیکی به نام «الیویه وندکاستیل» مبادله شده و به کشور باز خواهد گشت. رسانه‌های بلژیک ساعتی پیش اعلام کردند که یک هواپیمای بلژیکی اسدی، را به عمان منتقل کرده است.

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

الیویه وندکاستیل، زندانی سابق بلژیکی در ایران

اما اصل ماجرای ربودن اسدالله اسدی با طراحی رژیم صهیونیستی و سازمان «منافقین» صورت گرفته بود. اسدی هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور وقت به اروپا، به اتهام واهی بمب‌گذاری در اجلاس منافقین، در بلژیک بازداشت شد. این طرح صهیونیستی با دولت‌های اتریش، آلمان، فرانسه و بلژیک هماهنگ شده و گروگان‌گیری ایشان در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ اجرا شد.

اقدامی که بارها توسط جمهوری اسلامی، خلاف ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی عنوان شد. اکنون پس از آزادی اسدی از زندان، حقایق دیگری از اقدامات غیر قانونی و خلاف حقوق بشر اروپایی روشن شده است. تصاویر آزادی اسدالله اسدی در فرودگاه مهرآباد نشان میدهد که محاسن ایشان طی این اسرات تحمیلی، سفید شده و رنج بسیاری را متحمل شده اند.

علاوه بر این همسر ایشان نیز در صفحه توئیتری خود از اقدامات غیرانسانی دستگاه قضای اروپا علیه همسرش روایت کرده است. ایشان در توئیت خود نوشت: بعد از ۱۷۸۹ روز اسارت، اما چه اسارتی، ۱۰۰ روزش در زندان بیماران اعصاب، ۲۸ روزش در بونکر آب به صورت عریان، ۹۰ روزش در سلول انفرادی بدون پنجره و این لحظات آخر چه حس وصف ناشدنی ای دارد.

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

این رفتارهای وحشیانه دولت‌های اروپایی در قبال زندانیان بی‌گناه خود دور از چشم کاربران توئیتری نمانده و نسبت به آن واکنش نشان داده و حقوق بشر کشورهای اروپایی را زیر سوال بردند. علاوه بر این توئیتری ها نسبت به بلاتکلیفی پرونده اسدی در دولت حسن روحانی نیز کنایه زده، و از اقدامات دیپلماسی دولت سیزدهم در راستای آزادی زندانیان سیاسی خارج از ایران تشکر کردند.

برخی کاربران این اتفاق را دستاورد بدون مذاکره و برجام عنوان کرده و برخی هم اقدامی «تحسین برانگیز» در سیاست خارجه کشور دانستند.

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

اما موضوع دیگر آزادی اسدالله اسدی، محاسن سفید و رنج اسارت در دیار حقوق بشر اروپایی است. نکته ای که کاربران توئیتری به آن اشاره کرده و با زندانیان سیاسی داخل ایران مقایسه کردند. افرادی همچون حسین رونقی، نرگس محمدی، آرمیتا عباسی و ...، زندانیان سیاسی داخل ایران بودند که پس از اغتشاشات ۱۴۰۱، بازداشت شده بودند. این افراد پس از ارتباط‌گیری با رسانه‌های معاند، مدعی شدند که در زندان های جمهوری اسلامی با خشونت فزیکی و جنسی مواجهه شدند. امثال رونقی و عباسی طی ادعاهای بی پایه و اساس مدعی ضرب و شتم و شکستن پا، ناخن و دیگر اعضای بدن خود شدند. اتهاماتی که فردای آزادی از زندان، یکی پس از دیگری رد شد.

برجسته ترین دروغ های رسانه ای معاندین در این راستا، حسن فیروزی بود. در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ و تراکم اخبار و ادعاهای جنجالی و هیجانی ضد جمهوری اسلامی، رسانه های معاند یک صوت از شخصی به نام حسن فیروزی منتشر کردند که ادعا شده بود وی در جریان اعتراضات خیابانی بازداشت شده و تحت شکنجه شدید قرار دارد. معاندین که حکم اعدام او را نیز صادر کرده بودند به این مقدار از فریب بسنده نکرده و تصاویری فیک از نشانه های شکنجه بر او را منتشر کردند.

این صوت منتسب به فیروزی در اوج اعتراضات مجازی و خیابانی تهیه و منتشر شد که موجی از تحریک احساسات عمومی جامعه (البته در فضای مجازی) را با خود همراه کرد. اما حالا اعترافات او پس از دستگیری نشان میدهد که فایل‌ها را خودش تهیه و به خواست مدیران کانال و یک شبکه رسانه‌ای معاند تهیه و برایشان ارسال می‌کرده است. او در واقع به طلبکاران خود بدهی داشته و برای همین تصمیم گرفته از خانه فرار کند و به همین دلیل در ۲۹ آبان‌ ضمن فرار از منزل، سناریوی بازداشت و شکنجه خود را طراحی و آن را با اعضای رسانه‌های خارج از کشور مطرح کرده است. او در اعترافات خود مدعیست «قصدم این بود تا بتوانم از این داستان به نفع خودم استفاده و با ربط دادن موضوع دستگیریم به اتفاقات اخیر در کشور عنوان کردم که توسط ماموران امنیتی بازداشت و روانه زندان شده‌ام تا از دست طلبکاران نجات پیدا کنم».

اکنون کاربران با اشاره به مقاومت اسدالله اسدی در برابر شکنجه سفید و غیرانسانی زندان های اروپایی، غیرت و مردانگی ایشان را با دروغ‌پراکنی و قهرمان‌سازی های فیک معاندین مقایسه کرده اند.

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

رد حقوق بشر اروپایی بر محاسن اسدالله اسدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    10 1
    یه انقلابی اگر زهر اروپایی نکشدش قوی ترش میکنه. ماشالله بهش
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    8 1
    خدا بهش قوت بده
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    4 0
    رد حقوق بشر فقط چشم هاي بچه هاي ايران كه با ساچمه نابينا شدند.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    8 1
    از فاشیسم اروپایی بایستی ضرب المثل در فارسی بسازیم تا هیچگاه فراموش نشود و مردم بدونن با چه لجنی طرفند. بایستی فیلم ساخته شود تا همه متوجه بشوند عمق کثافت تا کجاست
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      شما کمتر حرص بخور بیشتر کتاب بخوان تا با معنی فاشیزم اشنا بشی حالا که گفتی فاشیزم اروپایی یک بار برو از نظام و حکومت خودت انتقاد کن ببین اقایان شلوار پات میزارن
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    نه بابا لاست میگی چی چی شده شکنجه
  • زهرا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    چقدر سختی کشیده بنده خدا. الحمدلله که آزاد شدن. خدا کمکش کنه بتونه به زندگی عادی برگرده .
  • خدمت IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    درعوض غرب گدایان بیشرف،ماله کشی می‌کنند،تف به شرف سلبریتی های بی سواد کشور را سیاه، ولی غرب ازجمله آمریکا آمای بهشت می دانند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    6 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • امیر IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    6 4
    عقب نشینی بزدلانه دولت غربگرای قبلی در برابر این اروپایی های وحشی باعث اینهمه پررویی و جسارت اونها شده!!!
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 0
    تقصیر جمهوری اسلامیه که کلا گوشش به اراجیف یه سری بی شرفه و مدام میخواد در جایگاه محکوم از خودش دفاع کنه! باید کار خودش رو انجام بده و گوشش بدهکار اراجیف مثلا حقوق بشری غربیا و کاسه لیساشون نباشه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    1 0
    برای حمید نوری هم دعا کنید از دست وایکینگهای وحشی نجات پیدا کنه
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    یکی هم پیدا شده در اروپا که خواسته در نقض حقوق اولیه انسانها روی دست نظام شما بلند بشه اینهمه بهتون فشششششار اومده؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    اجر تون با امیر المومنین علی ع چقدر شکسته شدن خدا لعنت کنه هم خودشون رو هم دموکراسی دروغ ونیرنگ پلشتشون رو خدا می دونه سر ایشون چی اوردند .کاش جوانان ونوجوانان ما اینها رو ببینند وبراشون دموکراسی سراسر دروغ مدعیان حق بشر روشن بشه حالم از شون بهم میخوره لعنت خدا برشما سربازان ابلیس
  • US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    زدنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس