;asl

این گزارش به وضعیت خاص یک شهر در نزدیکی خط مقدم پرداخته که از بابت حضور پررنگ بانوان برای ارایه خدمات «عاطفی» و «رمانتیک» به نیروهای اوکراینی در جبهه باخموت، اقتصاد آن رونق گرفته است

به گزارش سرویس جهان مشرق، نشریه اکونومیست در گزارشی(۱۹ می) به وضعیت خاص یک شهر در نزدیکی خط مقدم پرداخته که از بابت حضور پررنگ بانوان برای ارایه خدمات «عاطفی» و «رمانتیک» به نیروهای اوکراینی در جبهه باخموت، اقتصاد آن رونق گرفته است. به بیان دیگر، این گزارش تصریح می دارد که چیزی شبیه به «جهاد نکاح» گروه‌های تکفیری در سال‌های نبرد عراق و شام، در اوکراین هم در جریان است.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس
«چگونه شهری در خط مقدم تبدیل به پایتخت عاشقانه اوکراین شده است»

**

قطار ساعت ۱۳:۳۸ از کیف به سمت کراماتورسک می‌آید که با استقبال دریایی از گل‌ها و دست‌های دراز شده روبرو می‌شود. از بین مسافران غیرسربازی که در راه باخموت هستند، تقریباً همه آن‌ها همسران و دوست‌دخترهای کسانی هستند که در میدان نبرد بوده‌اند. ویکتوریا ۲۷ ساله و کارولینا ۲۹ ساله برای دیدن مردان خود الکساندر ۳۲ ساله و ولادیمیر ۳۳ ساله که روی سکو منتظر آن‌ها هستند، سفر کرده‌اند. یک روز قبل، اسکندر و ولادیمیر در باخموت نبردهای شدیدی داشتند. حالا تفنگ‌هایشان را با گل رز عوض کرده اند. زوج‌ها بی‌صدا دست هم را می گیرند و راهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در حومه شهر می‌شوند.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس

کراماتورسک، یک شهر صنعتی ۱۵۰۰۰۰ نفری تا قبل از حمله اخیر روسیه، اکنون خود را به عنوان یک مقصد «رمانتیک»! دوباره بازیابی می کند. {به عنوان شهری} در خط مقدم از سال ۲۰۱۴، حمله مجدد روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تقریبا موجودیت آن را زیر سوال برد. ظرف چند هفته، کارخانه‌های کراماتورسک تعطیل شدند و بیشتر جمعیت غیرنظامی آن فرار کردند. اکنون این شهر عمیقاً نظامی شده است. اما نوع جدیدی از انرژی را به عنوان یک مرکز «عشقی» برای سربازانی که اجازه ندارند دور از جنگ در باخموت و آودیوکا سفر کنند، تراوش می کند. ممکن است هیچ هتلی وجود نداشته باشد –پس از بمباران یکی از آن‌ها در تابستان گذشته، هتل‌های شهر تعطیل شده‌اند- اما شبکه ای از آپارتمان ها که به صورت روزی یا ساعتی قابل اجاره هستند، این شکاف را پر می کند. زیرساخت‌های توریستی شهر (گلفروشی‌ها، فروشگاه‌های هدیه، رستوران‌ها و کافه‌ها) رونق گرفته است.

آرتیوم، یک مشاور املاک، می‌گوید از زمانی که قطار سریع‌السیر کیف دوباره در اکتبر شروع به کار کرده، کاسبی‌اش رونق داشته است. اکنون حدود ۸۰ درصد از عایدی او از اجاره مکان به سربازان و شرکای آن‌ها است. بقیه اسکان طولانی مدت برای پناهندگان است. نرخ کرایه اتاق ۱۰۰۰ گریونا (۲۷ دلار) برای ۲۴ ساعت است و نرخ سود آرتیوم دو برابر سطح قبل از جنگ است و به گرانی بخش‌هایی از کیف است. اما تقاضا بالاست چرا که سربازان و نیروهای جنگی اوکراینی پول خوبی می گیرند. آرتیوم می گوید که زنان معمولاً شنبه با قطار سریع السیر می آیند و یکی دو روز می مانند. این شهر در آخر هفته‌ها زنده می‌شود، زوج‌هایی که دست در دست هم در پارک قدم می‌زنند، حتی با صدای بوم و آژیر جنگ.

نزدیکترین مواضع روسیه به کراماتورسک در فاصله ۲۰ کیلومتری قرار دارد و این شهر را در برد آسان سامانه های چند راکتی و موشک‌های اس-۳۰۰ قرار می دهد.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس

یک بازار پر جنب و جوش برای عشق تجاری نیز وجود دارد. از آغاز جنگ در سال گذشته، دو مرکز سرویس جنسی افتتاح شده است. یکی، در منطقه صنعتی شهر قرار دارد که تحت نظارت دقیق ارتش اوکراین عمل می کند. یک مقام نظامی می گوید:

"اکنون زمان پرداختن به اخلاق نیست. تنها چیزی که ما نگران آن هستیم این است که سربازان چیزهایی را که نباید بگویند و دختران چیزهایی را به دشمن منتقل نکنند. "

البته این منبع(مقام نظامی) نباید خیلی نگران باشد. گفتگو با کارگران جنسی بعداً برای ما روشن کرد که آن‌ها خود را جزئی جدایی ناپذیر از تلاش جنگ می دانند. ناتالی، یک زن جوان بلوند ۲۰ ساله‌ می‌گوید:

"ما این‌جا هستیم تا روحیه پسران فوق‌العاده‌مان را تقویت کنیم. آن‌ها از ما دفاع می کنند و ما می خواهیم به هر نحوی که می توانیم به آن‌ها کمک کنیم. "

ناتالی می‌گوید که گروه او ۲۴ ساعته، از طریق حملات هوایی کار می‌کند، و حتی به مواضع نزدیک‌تر به خط مقدم حمله کرده است. قبل از کراماتورسک، زنان در میکولایف، یکی دیگر از شهرهای خط مقدم در جنوب اوکراین مستقر بودند، اما وقتی شنیدند که مشتریان همیشگی‌شان به باخموت اعزام شده‌اند، حرکت کردند:

"می‌دانستیم که بسیاری از آن‌ها زنده برنمی‌گردند، و می‌خواستیم که نزدیک آن‌ها باشیم. "

این زنان می گویند که اغلب خبر کشته یا مجروح شدن مراجعان{مشتریان} قبلی خود را می شنوند.

مانیاشا می گوید پسر ۱۸ ساله اش در ارتش می جنگد. او سعی کرد او را از ثبت نام باز دارد، اما افتخار می کند که این کار را انجام داده است. حالا حتی ظاهر یک سرباز جوان در فاحشه‌خانه او را به گریه می اندازد. او می‌گوید:

"نمی‌توانی جلوی فکر کردن به این را بگیری که این پسر به خط مقدم می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. شما هر کاری که از دستتان بر می آید انجام می دهید تا به او اعتماد به نفس بدهید، او را نوازش کنید. شما به او بگویید که او یک مبارز است، یک قهرمان. "

ناتالی می‌گوید که برخوردها همیشه در مورد رابطه جنسی نیست:

"گاهی اوقات سربازان فقط خواهان حضور یک انسان دیگر هستند. "

باخموت به بسیاری از آنها آسیب وارد کرده است:

"وضعیت روانی کسانی که از آن‌جا بیرون می آیند وحشتناک است، فقط وحشتناک. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 55
  • سیروس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    74 59
    فحشا فساد سازمان یافته گروهای مافیا و نونازیها که فحشاخانهای اوکراینو کنترال میکنن
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      38 19
      مثل اینکه فا.... ها و طرفدارانشون ناراحت شدند که منفی دادند
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      12 4
      اکراین بزرگترین صادر کننده فاحشه در دنیاست
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      11 0
      پس بگو چرا سلبریتیهای دوزاری اینقدر طرفداری اوکراین رو میکنن
    • ارسلان IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      4 0
      پولبریتی ها هم همچون بدشون نمی آد.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    15 13
    عکس خاص هم که می گذاری!
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 4
      یه سوال. الان ما بی دینا بخوایم یه توک پا بریم اوکراین و برگردیم چقدر آب می خوره؟ می خوام ببینم کافیشاپ های تهرون ارزونتر درمیاد یا اوکراین؟! زت زیاد.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    39 51
    بخاطر همین غرب گداهای اصلاحطلب،کسانی که نه غزه نه لبنان سر میدند هیچ وقت نمیرند مناطق جنگی
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      3 5
      رضاپهلوی هم یاسمین رو گذاشته برای جهاد نکاح. فعلا دست یه مربی یوگا هست (لابد یه مجاهد فرانسوی !!) خخخخخ
  • سعید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    45 25
    کجا این دو با هم قابل قیاس هستند کسی رو به زور نکاح کرده اند با خشونت کمی شعور داشته باشید
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      24 9
      بعضی از دختران وهابی به صورت داوطلبانه راهی سوریه شدند تا همسر تروریست ها بشن و بعد طلاق بگیرن و بدون نگه داشتن عده با تروریست دیگری ازدواج کنند.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      16 6
      در گزارش خودشون اومده هتل نیست اما ساعتی و روزی میشه آپارتمان اجرا کرد و در ضمن در گروه های تکفیری هم بعضی زنان داوطلبانه به جهاد نکاح می پرداختند اصلا اسمش را جهاد نکاح گذاشتند تا زنان به نیت جهاد نکاح داوطلبانه وارد این کارا بشن
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      18 10
      اون جهاد نکاح داعش هم کسی رو به زور نکاح نمی کردن.مگه نمی دیدی هر از چندگاهی گزارشش رو که چندتا دختر اروپایی و یا آفریقایی و... به داعش می پیوستن؟!
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      اشتباه لایک کردم
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      3 1
      جهاد نکاح داعش هم کسی رو به زور نکاح نمی کردن و داوطلبانه !!!چشماتو بازکن ناموس های ملت و اسیران رو به عنوان غنیمت بین خودشون تقسیم میکردن و میکنن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    11 15
    جونیور ترامپ ؛ اکراین خدای،چپگرایان مرکز فساد است
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    47 12
    الان دیدن دوست دختر یا همسر با جهاد نکاح داعش یکیه !!!!!
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      11 13
      کور جان ادامه خبر رو هم بخون رسما فاجعه خونه مجانی برای سربازا راه انداختن. "ما این‌جا هستیم تا روحیه پسران فوق‌العاده‌مان را تقویت کنیم. آن‌ها از ما دفاع می کنند و ما می خواهیم به هر نحوی که می توانیم به آن‌ها کمک کنیم. "
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      12 17
      یعنی تلقی ات و تعبیرت از کسی که سرویس جنسی ارائه میده دوست دختره؟!!!خجالت بکش!در گزارش رسانه انگیسی عین کلمه سرویس جنسی اومده بعد تو میگی همسر یا دوست دختر!!!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    19 36
    این موقع جنگ هم به فکر شکم هم هستن عجب موجوداتی هستن این جماعت همون بهتر پوتین ادبتون کرده
    • حامد IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      4 2
      دوست من، مدافعان حرم شریف مون ، ماها رو بد عادت کردند!!! همه جای دنیا سرباز باید شراب + سیگار + سکس اش تامین باشه، ارزان جنگیدن و اعزام های عقیدتی و با خلوص جبهه مقاومت رو نباید جهانی فرض کرد. فقط ما شیعیانیم که بخاطر خدا تنهایی و دوری و آسیب های جنگ و... رو (بحق) مقدس می شماریم.
  • بختیاری IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    20 22
    عجب ! زوج‌ها بی‌صدا دست هم را می گیرند و راهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در حومه شهر می‌شوند.///مانیاشا می گوید پسر ۱۸ ساله اش در ارتش می جنگد. حالا حتی ظاهر یک سرباز جوان در فاحشه‌خانه او را به گریه می اندازد. کسانی که زبان بلد هستند به مانیاشا بگن مواظب باش با پسرت روبرو نشی گِل برسر/// اوکراین و دلقک صهیونیست نفس های نحس آخرو میکشن از همین کثافت کاری ها مشخصه از هرراهی برای پر کردن جبهه ها استفاده میکنند یا حداقل افراد موجود فرار نکنند.
  • ح IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    15 11
    انتحاری تو داعش بد تو اکراین خوب جهاد نکاح تو داعش بد تو اکراین خوب و..... چطوری بگن ما ورژن دوم داعش هستیم؟؟ البته اینا از داعش دفاع هم می‌کردند!!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    26 25
    روسیه و برادر پوتین اشغالگر هستند و اوکراین حق دارد به هر وسیله ای از کشورش دفاع کند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      10 17
      اگه این حق داره پس اوکراین بخواد ناموس خودت هم پیشکشون میکنی برا دفاع؟
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 2
      19:34 بله ایرانیان واقعی هم زمان جنگ از همه چیزشون گذشتن و برای دفاع از وطن رفتن حتی از ناموسشون اما هدیه جوانان به کشورهای دیگه رو یه کشور دیگه مد کرد بشین فکر کن جواب حرفتو قشنگ میگیری سعی کردم مودبانه بنویسم که مشرق تایید کنه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    11 11
    جنگ. قطار .گل رز .تفنگ. زن .اپارتمان اوکراین. این چه جور جنگیه!!!!! اینا واقعا آدم هستن.یا صورت ادمک دارن چقدر عجیب !!! چه دشمن با حالی دارن !!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    28 21
    کثافت از غرب میبارد
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      13 13
      ظاهرا از اوضاع مملکت خودت دوست نداری خبر داشته باشی!
    • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      15 14
      کثافت دقیقا از همینجایی که توش زندگی میکنیم میباره. از کسانی که حتی جرات ندارند به طالبان بگن تو.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      9 12
      نه اینکه ایران خودمون ازدواج سفید زنان خیابانی و غیره نداره!!!!!
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 4
      دوست عزیز ببین باز به قبلهٔ آمال یه مشت غربگدای کلنگی توهین کردی و اینا حاضرن هر فحشی به وطن و هم وطن خودشون بدن و هر تهمتی بهشون بزنن تا ازون ارباب یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون دفاع کرده باشن!! ای خااااااک بر سر هرچی وطن فروش و مزدوره، خااااااااک....
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 1
      16:35 احسنت ،دقيقأ همینطوره!! البته هم از غرب کثافت می‌بارد هم از غربگداها و اغتشاشوهای طرفدارش🤮🤮🤮
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    22 13
    یه فرمانده دلقک و احمق و جنگ نابلد و خام چه بلایی بر سر مردم کشور ش آورده..
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    19 17
    دوستان مشرق لطفا از این گونه گزارش ها نگذارید الان سلبریتی های هنرپیشه هوایی میشوند آرزو میکنند کاش جای آن زنهای اکراینی بودند محسن تنابنده هم می گوید کاش آنجا بودوبه سربازان اکراینی خدمت میکرد انقلابیون فواحش بشتابید که آنجا بهشت شما است
    • ترابیان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      5 4
      سلبریی های مفت خور خودشان اعتراف کردند قبل از دلقک بازی ..............تا به پولهای باد آورده رسیدند
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      7 3
      قبل بازیگر شدن جسمت،روحت رو باید بفروشی
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 3
    اوق. مسخره بازی. میدونه جنگه ها
  • FR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 5
    دیگه هیچ چیزی در غرب تعجب برانگیز نیست مانند گدایی کردن جوان های اروپایی با ظاهر موجه و کفش و لباس شیک برای خرید یک ساندویچ یا بلیط سفر و غیره ! به همین سادگی !
  • ایرانی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    12 2
    انگلوساکسونها به راحتی توانستند اسلاوها را به جان هم بیاندازند و با دست خودشان آنها را به دیار عدم بفرستند تا بعداً خاک و دارایی ها و قدرت آنها را مصادره به مطلوب کنند این امر فقط طی کمتر از 10 سال از سال 2014 و بوسیله صهیونیست ها رخ داد چه بسا صهیونیستها مقصد بعدی شان اوکراین باشد زیرا فلسطین دیگر برای آنها امن نیست
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 3
      خیلی دوست داری ولی نمیشه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 7
    اونوقت ما تو ایران داریم منقرض میشیم
    • amir IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 0
      تو احمق تو ایران نیستی ...زیادی نخور
  • حجت IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 3
    این خبر کاملا گوگل ترجمه هست ؟محض رضای خدا یک بار خودتان بخوانید
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 9
    مشغول این کارا بودین که باخموتو دادین رفت
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 7
    کجا ثبت نام میکنند
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      12 7
      کاخ سفید ایالات محترقه
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      16 8
      تاجزاده و زیبا کلام: نه غزه نه ایران جانم فدای اکراین
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      9 3
      دفتر ستاد افساد طلبان ایرانی مسئول ثبت نام .....
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    19 11
    وقتی یک هرزه منحرف جنسی را به ریاست انتخاب کنند بهتر از این نمیشود این دلقک فاسد صهیونیست اکراین را از هر جهت نابود کرد بعد از جنگ هم به تایلند غرب آسیا تبدیل می شود
    • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      10 13
      دلقک ماییم که از طالبان میترسیم
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 1
      به علی ۲۱:۱۱ واقعا که دلقکی، راست میگی و حلال‌زاده‌ئی برو مرز با طالبان بجنگ!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    16 19
    از خدا بترسید .. بخاطر روسیه بر علیه حق نباشید و ظلم نکنید ... دیدین که از پس همین طالبان هم برنیومدین
    • بختیاری IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      6 5
      دلیل جفتک زدن طالبان سیخک های نامزد جدید مادر پا به نقش پیروپاتالهای آلبانی سقط هست.یک مغز متفکر و منافق صددرصد با چشمانی تیزبین تر از تلسکوپ، که جدیدا توسط مریم سرخور صید شده./// ایران سرافراز دشمنان احمق زیاد دارد و یک به یک راهی جهنم میشوند بی گفتمان اضافه.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      3 5
      طالبان که دیروز به روایت رادیوافغان داشت جنازه حمله می کرد تد از البانی چی میگی
    • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      4 5
      سخنان گستاخانه و بیشرمانه یه غربگدا برای حمایت همه‌جور از غرب و هرچیزی که با غرب باشه این غربگدا ها محور حق و باطلشون فقط غرب هست حتی اگه کشوری که وطن هنها هم هست بر علیه غرب سعی در کودتا یا اغتشاش فتنه (۸۸) و البته نابودی مملکت یا تغیر هرکسی که مخالف غرب باشه(دولت روحانی و اصلاحات) و به ندرت ذره ای حب الوطن دارند و اونایی هم که ندارند موقع افتادن تو تله آمریکا با طالبان حب الوطن نشان گل کرده و ندای جنگ سر می‌دهند البته کل مردم ایران از اون اقدام گستاخانه طالبان به خشم اومدن ولی دیگه مثل این به کشورشون توهین نکرده اند الهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    7 4
    میشه درباره بورس کشور جنگ زده ی اوکراین هم مطلب بذارید تا بیشتر خار و خفیف بشیم ؟
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 5
    همه دنیا می دانند که بزرگترین منبع صدور فواحش و پورونوگرافی زنان اوکراین است و در سطوح بعد جمهوریهای پساشوروی بالتیک که همگی به دلایل اقتصادی بدل به بازار فحشای سرمایه داری لیبرال غربی شدند!!!! و البته این را براساس منابعی که شما راحت میتوانید در اینترنت پیدا کنید عرض میکنم و نه توهین به این ملل بدبخت اسلاو که خودشون انداختن دامن دشمن خبیث یانکی شان
  • یزدان IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    8 7
    به تو چه ربطی داره نخود هر اش
  • سلام IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    13 10
    یادآور آغوش رایگان فتنه مهسا در ایران.
  • همرزم هادی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 5
    حضور زنان در ایجادروحیه وقدرت سربازان درجنگ ها از دوران صدراسلام نیز وجودداشته است درهنگام حرکت سربازان اسلام به سمت دشمن آنها که درجلوی سپاه ساز وتمپک میزدند واوازه خوانی میکردند همین خانم ها بودند البته باید پذیرفت هر انسانی به سبکی برای جنگیدن روحیه میگیرد که دردفاع مقدس این سبک مناجاتودعا ها بودند که ازاین سبک به عنوان بهترین شیوه میتوان نام بردمتاسفانه گروه های داعش وطالبان نیز ازاین سبک استفاده میکنند بطورفزاینده بطوریکه قاشق هایشانه همیشه همراهشان است تادرهنگام واردشدن دربهشت درکنارپیامبر غذا میل کنند امان ازجهل و نادانی امان
    • حمیدرضا IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 1
      چرت وپرت مباف !!!باوجود حضور نبی مکرم اسلام در لشگر ایا زنی جرات داشت باساز وتمپک وآوازه خوانی لشگرحق را تهییج به جنگ کند؟؟
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 0
      اونی که می‌گی سربازان اسلام، سربازان ابوسفیان و معاویه و یزید بودن.
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 1
      یک جاهل نادان، سربازان مشرک ابوسفیان رو که با ساز و تنبک زنان به جنگ پیامبر اعظم امده بودند، سربازان اسلام نامیده و معنویت و مناجات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را با حماقت داعشی‌های جهاد نکاحی یکی کرده.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    15 7
    خاك بر سرشون رزمندگان دفاع مقدس ما برای حفظ ناموس میرفتند میجنگیدن، اینا اول ناموس را به فنا میدن، بعد میرن میجنگن
  • حامد IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    9 7
    اینا سربازان همون دلقک صهیونیسم هستند که واسه ایران کری میخوند.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    10 5
    چقدر تفاوت است میان اعتقاد ونگرش سربازان غیور ما وسربازان اوکراین
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      2 2
      سربازان غیور
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 1
    زن مخام
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      6 7
      ازدواج سفید را عشق است
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    10 1
    نگران نباشید احتمالا صیغه اش را می خوانند
  • وحید IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    8 9
    چرا خبر دروغ کار میکنید؟ ی عده گوساله هم فقط نظر مینویسن
    • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      9 4
      یه عده گوساله هم هنوز قبله هنوز قبله آمالشون غرب هست ،
    • در پاسخ وحید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 0
      پس گوساله‌ی غربگدا نظر نده
  • وحید IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 4
    ناتالی، یک زن جوان بلوند ۲۰ ساله‌ می‌گوید: الان نوشتن بلوند چه ربطی به خبر داره؟
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      3 0
      خخخخ خیلی باحال بود
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    12 4
    اسلام دین تهمت و دزدی و دفاع از ظالم نیست
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      3 5
      برای همین از اوکراینی که از 2014 داشت با دولت کودتاییش مردم شرق اوکراین رو به خاک و خون میکشید حمایت کنیم.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 1
    هر دو کثافت کاری هستن ولی با هم تفاوت دارن.
  • خ IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 2
    این اخرین گزینه است وفرستادن سربازان به اغوش مرگ ..کشوری که فاقد فرهنگ باشد جزاین زیرساختی ندارد ..به همان اندازه که محرک حساب میشه به همان اندازه محرک برای برکشت هست وامید به پشت خط مقدم بیشتر وحتی باعث فرار سربازان میشه ..فکر دیگری نخواهند داشت ..واین اخرین گزینه زلنسکی ..دیگر چیزی برای تشویق نمانده ..
  • خ IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 2
    زلنسکی کشورش را خرابه کرده ..مردمش راتا پنجاه سال اینده بهکار کرده واکنون زنان رابی ابرو وبی خانواده کرده ..درکل قاطی کرده ومن شک ندارم که سرزمین اوکراین را هم خواهد فروخت ..شکی نیست
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      همون اول گفتم این هیتلر ثانی است: هیتلر هم یه هنرپیشه روان پریش بود که بردند مدتی تربیت کردند برای مقاصد صهیونیستی کشتار و جایگزینی اروپایی‌ها. در خود لهستان نگاه کن عکس کوره ها هست کنارش خروارها موی گیس بافت طلایی زنان اروپاست که کشته شدند و بعدش لهستان پر شد از نازیهای صهیونیست. به همین شفافیت دروغ گفتن به جهان و خود غربیها.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    چکارکنیم غصه اوکراین وروسیه هم بخوریم
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 2
    عه توی اوکراین هم؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 0
    صددرصد صیغه میخونن.
  • ژینا پلنگ IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 3
    ژن، ...ندگی، اژژادی
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 2
    این گروهان اصلاحیون، واسه همین میخواست بره اوکراین
  • رضا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    دنیا روی پاشنه میچرخه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    ای بابا .......
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 10
    زنده بادبه وطن پرستان اوکران،زنده بادرئیس جمهورشجاع ساده زیست وطن پرست ودلسوزاوکراین مردبزرگ زلنسکی که تاریخ ازثبت رشادت ونام آنهاافتخارمی کند،مرگ برروسیه متجاوز،لعنت بردولت ومردم متجاوزوحیوان صفت روسیه!
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 1
      مواظب باش از درون منفجر نشی. با آرامش بگو درود بر روسیه که در مقابل ناتو یک تنه ایستاده. ناتو میدونی کیه؟ دشمن ما و کشورهای مستقل. افتاااااااااااد؟
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 3
    انگار روسفیلها خیلی فشار بهشون اومده ک دست بکار تهمت و تخریب شدند
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 3
    صنعت پورن و خدمات جنسی حرف اول را در اوکراین می زند. این صنعت بعد از سال 2014 که اوکراین وارد کارزار نظامی با روسیه شد و به سمت غربی سازی پیش رفت، رونق بسیار زیادی پیدا کرد و به انتخاب اول مردم اوکراین به علت درآمد بالای که دارد تبدیل شد. هر کشوری که زیر نظر آمریکا باشد و به تبعیت از سیاست امپیریالیسم پیش رود صنعت خدمات جنسی آن هم باید پا بگیرد. مثل کشور ژاپن که زیر نظر آمریکاست و امروزه انتخاب اول مردمش برای کسب درآمد بالا، صنعت پورن و خدمات جنسی است. این یک واقعیت تلخ است.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 0
      پس فکر میکنی چرا بعضی ها دارن سنگ آمریکا رو به سینه میزنن ,میخوان کارافرین نمونه شن😉
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    7 4
    ما از طالبان کتک نخوریم نمیخواد در مورد اوکراین بنویسی. باورم نمیشه طالبان هر وقت عشق بکشه به ما سیلی میزنه. خدایا خودت کمک کن.
  • TR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 1
    این حرفها اصل ماحرا رو عوض نمیکنه
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    5 2
    چقدر جالب از زمان جنگ با روسیه دو تا مرکز فحشا افتتاح کردند که سربازای بی غیرتسون دلیل برای اونجا موندن پیدا کنند ... چقدر فاجعه !
  • رضا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 3
    طرف تو نظراتش نوشته" کثافت از غرب میباره" آخه این اصطلاح " جهاد نکاح " از بیخ و بن اصطلاحی عربی است چه ربطی به غرب داره....
  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 0
    عشق تجاری ( بجای خود فروشی) گل رز وظیفه مقدس ، حالا موقع صحبت کردن از اخلاق نیست!!!! و ...... چه خوب انها را بزک می کنند.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 0
    جهههههههههههاد نکاح!!! 😳😳😳😳😳
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 3
    اینکه زلنسکی خواه به عنوان نوونازی و ادم بد خواه به عنوان جوان جنگجو تابحال در برابر پوتین با اینکه جنگیده و فرار نکرده خیلی مهمه چون رهبران و افراد درشت در ملل عمدتا در برخیمسلمان که دزد و دیکتاتور مطرح میشوند سریع فرار میکنند مثل صدام و قذافی و تا اخرین لحظه نمیجنگند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 3
    عفت داشته باشید این چه عکسهایی که منتشر میکنید؟ بعدشم از کجا میدونید شاید همسرش باشه
    • الناز IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 1
      یک: شما که به خاطر رقصیدن و بوسیدن تو کوچه ها و بی ناموسی و بی غیرتی همه جوره به مملکت گند زدید نترس همه مثل تو به یه عکس منحرف نمیشن دو: منبع خبر رو ببین بعد واسه ی زنای اوکراینی رگ غیرتت رو باد کن
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 1
    فرهنگ شان همین است. چند وقت پیش نیویورک تایمز درباره ی بدشدن کاسبی کارگران جنسی در اوکراین گفته بود. میتونستید اونو قرار بدید. درواقع اصلا این کار زشت یا غیرقانونی نیست اونجا
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    هر کشوری و حکومتی که آلوده به فساد و غحشا شده به نابودی کشیده شده و از بین رفته است جوانی که دنبال عیاشی است آخه حال جنگیدن با دشمن خود را دارد او فقط به غریزه جنسی فکر می کند نه دفاع از کشورش یا جنگیدن برای کشور گشایی
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 4
    این خبرها رو از کجای ذهن مریض و منحرف درمیاری .اصلا چیزی هم باشه به تو چه. چرا سنگ روسیه رو به سینه میزنه. چقدرم ....اومدن زیر خبر پیام تایید دادن.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 1
    قرار است حامیان زن، زندگی، آزادی هم به آنها بپیوندند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    2 1
    آقا من میخوام برم اوکراین سربازی
  • ممل IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 0
    حالااگ اتفاقی ای قطارپرازدختربدست سربازان پوتین بیفته چی مشه🤣🤣🤣🤣
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 2
    دیگر شکست اکراین قطعی شده است.
  • بهروز IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 1
    از دلقکی مثل زلنسکی چه انتظاری دارید
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    1 1
    انگلوساکسونهای شهوانی خوکهای کثیف
  • هانا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    این چیزها در اروپا مهم نیست بیکاری؟ تو ارتش سوریه که یه کشور اسلامی است این چیزها بود
  • جانباز جنگ IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    1 0
    از اختلاسهائی که تو ایران میشه چرا حرفی نمیزنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس