موضع استقلال برای انتخاب داور توهین‌آمیز است/ این ستاره پرسپولیس خودش یک تیم است!

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: یحیی و شاگردانش خوب می‌دانستند که بعد از قهرمانی در لیگ باید قهرمانی جام حذفی را نیز کسب کنند.

به گزارش مشرق، غلام فتح‌آبادی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس با زدن دو گل در دقایق ابتدایی به نوعی خیالش را از بابت برد و رسیدن به دیدار فینال راحت کرد، از این‌رو با فراغ بال به فینال رسید و حالا یحیی و تیمش را مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی می‌داند. مهاجم سرزن و اسبق پرسپولیس معتقد است حتی اگر بازی به پنالتی هم کشیده شود پرسپولیس از مهره‌هایی بهره می‌برد که شانس پیروزی این تیم را در ضیافت پنالتی‌ها افزایش می‌دهد.

کیفیت بازی پرسپولیس مقابل هوادار را چگونه ارزیابی کردید؟

یحیی و شاگردانش خوب می‌دانستند که بعد از قهرمانی در لیگ باید قهرمانی جام حذفی را نیز کسب کنند از این‌رو بعد از پیروزی استقلال مقابل نساجی عزمشان برای بردن حریفشان بیشتر شد تا این تیم را با شکست مواجه سازند. آن‌ها خیلی خوب تیم حریف را تحت فشار قرار داده و با زدن دو گل در ده دقیقه ابتدایی به چیزی که می‌خواستند دست یافتند و بارشان را برای پیروزی بستند. بعد از زدن دو گل هم با وجود این‌که پنالتی به ضرر پرسپولیس گرفته شد بیرانوند با سیوی استثنایی آن را مهار کرد تا تیم را به زدن گل بعدی و بردی پرگل سوق دهد.

سرمربی پرسپولیس گفته هر دو پنالتی که برای هوادار گرفته شد پنالتی نبود!

کاملاً درست است و من فکر می‌کنم داور در گرفتن هر دو پنالتی خصوصا پنالتی دوم اشتباه کرد؛ همان پنالتی که مرادی برای تیم هوادار گل زد.

مسعود شجاعی بازیکن هوادار هم گفته بیرانوند قبل از زدن پنالتی حرکت کرده و پایش از خط جلوتر آمده بود!

نه من این حرف را قبول ندارم چون بیرانوند یک دروازه‌بان تمام‌عیار و پنالتی‌گیر است که به‌عنوان بهترین دروازه‌بان ایران می‌توان رویش حساب خاصی باز کرد. علیرضا هر دو پایش پشت خط بود و به هیچ‌وجه از خط رد نشده بود و فقط با مهارت و جسارت خودش بود که پنالتی را مهار کرد.

بیشتر بخوانید:

یک فینال و حمله پرسپولیس به همه رکوردهای آبی

بازی حساس پرسپولیس مقابل استقلال را در فینال جام حذفی چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

قاعده مسابقات جام حذفی به این شکل است که در نیمه اول باید کار را تمام کنید و در نیمه دوم منتظر اشتباه حریف بمانید و در دقایق آخر با حفظ توپ نیم‌نگاهی هم به دروازه حریف داشته باشید.

در بازی فینال هم می‌توان روی پنالتی گرفتن بیرانوند حساب کرد؟

بیرانوند از نظر فنی و روحی روانی در بهترین شرایط قرار دارد و اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود حتما می‌تواند کار را برای تیمش درآورد چون خودش یک تیم است ضمن این‌که به نظرم پرسپولیس به نسبت استقلال، پنالتی‌زن‌های بهتری مانند گولسیانی، ترابی و صادقی دارد که حتما می‌توانند به تیم کمک کنند.

در رابطه با صحبت مسئولان استقلال که گفته‌اند باید داور خارجی دربی ۱۰۱ را قضاوت کند و حتی گفته‌اند که پولش را هم می‌پردازند چه نظری دارید؟

من فکر می‌کنم این‌گونه صحبت کردن توهین به افشاریان و کمیته داوران است چون ما داوران خوبی در فوتبال ایران داریم و فکر می‌کنم با این اظهارنظر خواسته‌اند ذهنیت یحیی و تیمش را به‌هم بریزند که نمی‌توانند به این مقصودشان برسند چون حواس یحیی و تیمش حسابی جمع است و تمرکزشان هم فقط روی بازی است.

خودتان هم خاطره‌ای از زمان حضورتان در پرسپولیس در جام حذفی دارید؟

بین سال‌های ۶۱ تا ۶۳ بود که در یک بازی در فینال با شاهین تهران به فینال رسیدیم که نتیجه با حساب صفر بر صفر مساوی شد و کار به ضربات پنالتی کشید. در آن زمان با از دست دادن پنالتی توسط عبادزاده و ناصر محمدخانی ما در فینال مغلوب شاهین شدیم.

در رابطه با تقابل‌های بازیکنان دو تیم سرخابی چه توضیحی دارید؟

در استقلال قایدی خطرناک‌ترین است که برای از کار انداختن او باید دو به یک او را مهار کرد و مقابل او برتری عددی داشت چون قایدی اگر یک‌نفره دفاع شود به احتمال زیاد از سد آن بازیکن می‌گذرد اما با برتری عدی می‌توان قایدی را از کار انداخت. دیگر نفر شاخص استقلال محبی است که تک‌روی دارد در حالی که بازیکنی مانند امیری تک‌روی ندارد ضمن این‌که ترابی، امیری، صادقی و آل‌کثیر هم هستند که می‌توانند برای تیمشان مفید واقع شوند.

صحبت پایانی و توصیه خاصی اگر در رابطه با پرسپولیس دارید بیان فرمایید.

به نظرم شرایط پرسپولیس آن‌قدر خوب است که آن‌ها برای بردن و پیروزی نیاز به انگیزه ندارند و قطعا یحیی هم می‌خواهد با دو جام از مسابقات این فصل خارج شود و بعد از این جام به آسیا برسد تا بعد از موفقیت در آسیا، در مسابقات جام باشگاهای جهان هم حضور یابند که این خودش بزرگترین انگیزه برای یک تیم محسوب می‌شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یایحا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 1
    کل طرفداران استقلال معتقد هستند که تیم داوری فینال جام حذفی باید از یک کشور اروپایی باید قضاوت کند. چندین سال است که با حق کشی تیم لنگ را قهرمان میکنن. طرفداران استقلال حاضر به پرداخت کلیه هزینه داور اروپایی هستن.
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    افشاریان همه جوره به لنگپولیس خدمت کرده و پنالتی های مفت و الکی بنفع تیم لنگ گرفته و داوران هم مو به مو دستورات افشاریان اجرا کردند.
  • مچتبی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    دروغ می گی مثل ....بیشرف فقط تو چهار هفته پایانی لیگ دوبازی با داورهای فاسد بردید. مفهمید خجالت چیه... برو بمیر
  • لنگی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    اگه ریگی به کفشتان نیست چرا با آوردن داور خارجی مخالفید؟؟؟؟؟؟ یه جام اسنبی دیگه برای لنگ کنار گذاشتن بیشرف ها
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    توهین وقتی ست که در بازی مس خطای بیرون از محوطه برای پرسپولیس پنالتی گرفته میشود. توهین وقتی ست که در بازی سپاهان و تراکتور دو خطای پنالتی برای سپاهان گرفته نمیشود تا تیم سگلی به صدر برسد.توهین وقتی ست که در بازی دربی خطای مسلم پنالتی برای استقلال گرفته نمی‌شود تا عملاً استقلال از جمع مدعیان کنار برود هنوزم بگم یا کافیه؟؟؟؟؟
  • پیروزه IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    1 0
    خوبه یک بار که شده بازیهای پرسپولیس را ببینی که چطوری داورها ی ایرانی برایشان خطا می گیرند و خطایهای که انجام میدهند داورها به راحتی می گذرندبرای همینه که استقلال مصر است که داور خارجی بیاورید. تا حق به حق دار برسد.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    استقلال دست به ۶ر کاری میزنه تا جو بده و داوری رو بسمت خودش بترسونه ما هم با داور خارجی یا فغانی موافقیم چون داور داخلی شک نکنید با این همه فشار خطا و پنالتی و یا اخراجی که بنفع پرسپولیس باشه با این جو از ترس اشتباه نمیگیره
  • مسعود IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    کیسه اگه پول داور خارجی را داره چرا پول استرا را پرداخت نکرد تا از آسیا حذف شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس