کد خبر 1493882
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
انتخابات تناسبی چگونه برگزار می‌شود؟

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درباره تناسبی شدن انتخابات در تهران، گفت: در انتخابات تناسبی، مردم به جای رأی دادن به کاندیداها به لیست‌ها رأی می‌دهند.

به گزارش مشرق، صبح امروز نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۷ خرداد ماه) و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ماده به این طرح در مورد برگزاری انتخابات تناسبی برای نخستین بار در تهران با ۱۶۱ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره این مصوبه مجلس گفت: در انتخابات تناسبی مردم به جای رأی دادن به کاندیداها به لیست‌ها رای می‌دهند.

وی افزود: در انتخابات تناسبی لیست‌ها به تناسب رای که در انتخابات آورده‌اند، در مجلس کرسی خواهند داشت و این مدل در واقع مقدمه‌ای برای حزبی شدن انتخابات است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، دیگر انتخابات به شکل اکثریت که پیش از این، آن را شاهد بودیم به کنار می‌رود و دیگر انتخابات به شکل اکثریت و رای به کاندیداها را نخواهیم داشت.

مصوبه تناسبی شدن انتخابات در صورت بررسی و تائید در شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    به تدریج از الکترال آمریکا تقلید م یکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس