قراردادهایی که منافع باشگاه را تامین نمی‌کند؛ استفاده ابزاری از نام پرسپولیس

اشتباه مدیریتی باشگاه پرسپولیس در زمان عقد قراداد با بازیکنان، شاید موجب شود تا سرخپوشان با ضرری چند میلیون دلاری مواجه شوند. قراردادهایی که در آن منافع باشگاه دیده نشده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم را از آن خود کرد که اکنون در آستانه فتح جام حذفی نیز قرار دارد. این تیم روز چهارشنبه در صد و یکمین دربی پایتخت مقابل استقلال در شرایطی به میدان می‌رود که در صورت برتری در این مسابقه صاحب یک رکورد فوق‌العاده خواهد شد.

در شرایطی که خیلی از باشگاه‌ها کار خود را در نقل و انتقالات آغاز کردند، اما پرسپولیسی‌ها تاکید دارند تا پس از جام حذفی، در نقل و انتقالات فعالیت کنند. این در حالی است که مسوولان باشگاه این فرصت را داشتند تا برای تمدید قرارداد برخی بازیکنان خود اقدام کنند اما هیچ اقدام مثبتی در این باره صورت نگرفته است.

فرشاد فرجی، وحدت هنانوف،‌ میلاد سرلک، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر از جمله ستاره‌هایی هستند که قراردادشان در پایان فصل می‌رسد اما با وجود اینکه فرصت کافی برای تمدید قرارداد بود، مدیران باشگاه تا الان ادامی صورت نداده‌اند.

میلاد سرلک، سعید صادقی و عیسی آل کثیر نفراتی هستند که در راه قهرمانی جزو مهمترین ابزار گل‌محمدی بودند. وحدت هنانوف هم با وجود نیمکت‌نشینی، در برخی دیدارها برای سرمربی سرخپوشان به یک مهره تاثیرگذار تبدیل شد. بازیکنی که در دفاع میانی، دفاع راست و هافبک دفاعی به بازی گرفته شد.

استفاده ابزاری از نام پرسپولیس توسط بازیکنان؟

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در نقل و انتقالات فصل قبل توانست چند ستاره را سرخپوش کند و حتی سعید صادقی را هم که با پیشنهاد مالی بهتر در آستانه استقلالی شدن بود را هایجک کرد. با این حال، نکته قابل تامل عقد قرارداد یکساله با این ستاره بود. صادقی مهره فنی با ارزشی در فوتبال ایران محسوب می‌شود اما او در سال منتهی به جام جهانی و برای دیده شدن به جمع سرخپوشان پیوست و اینکه چرا قرارداد او یکساله بود، جای سوال دارد.

میلاد سرلک هم شرایط این‌چنینی داشت. سرلک سومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می‌کند. او فصل قبل هم با پیشنهاداتی از قطر و امارات مواجه بود اما با کت و شلوار و شمایل جالب به باشگاه آمد تا قراردادش را تمدید کند. او هم به دلیل حضور در تیم ملی در سال جام جهانی ریسک نکرد تا به تیم دیگری برود.

استفاده ابزاری از نام پرسپولیس توسط بازیکنان؟

این در حالی است که در فوتبال حرفه‌ای برای عقد قرارداد، منافع باشگاه در نظر گرفته می‌شود نه فقط منافع بازیکن. اگر قرار باشد این بازیکنان به تیم‌های دیگر به ویژه تیم‌های عربی منتقل شوند، باید باشگاه هم از این انتقال نفع ببرد نه اینکه از نام پرسپولیس تنها برای دیده شدن استفاده ابزاری شود. این سو مدیریت در دوران درویش شاید باعث شود تا پرسپولیس چند میلیون دلار ضرر کند. برای مثال زمانی که مهدی طارمی به الغرافه قطر پیوست، با پولی که به سرخپوشان رسید، بار سنگینی از روی دوش باشگاه برداشته شد.

قطعا در این شرایط که قیمت بازیکنان چند برابر شده و باشگاه باید برای خرید یک بازیکن معمولی باید بیش از ۱۰ میلیارد هزینه کند و از سوی دیگر با پرونده سنگین رادوشوویچ مواجه است، فروش بازیکنانی نظیر سرلک و صادقی می‌توانست بخش زیادی از هزینه‌های باشگاه را تامین کند نه اینکه بازیکن از پرسپولیس برای دیده شدن استفاده کند و سپس این تیم را بدون اینکه منافع باشگاه تامین شود، ترک کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس