فیلم مصلحت

مصلحت با دوگانه کاذب «مصلحت» و «عدالت» ، سعی می‌کند تا «فساد سیستمی» نهادینه شده در ساختارهای حاکمیتی کشور را به تصویر کشیده و چنین ذهنیت تباه کننده‌ای را به مخاطب سینمایی خود ارایه نماید.

به گزارش مشرق، فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه اثری ظاهرا دغدغه‌مند، سعی دارد نقد درون گفتمانی بر حاکمیت نظام جمهوری اسلامی باشد؛ اما به واسطه عدم شناخت و دانش کافی و همچنین دقت لازم در طرح دغدغه‌ها و بیان روایت خود به زبان سینما، به فیلمی در مواجهه با انقلاب اسلامی مبدل شده است.

اثری که شاید اگر نام «حوزه هنری» و «سازمان اوج» را در پس خود نداشت، مخاطب را با ذهنیت تماشای فیلمی سفارش شده از آن سوی مرزها و در راستای ترسیم مظلومیت طیف سلطنت‌طلب و همچنین مجاهدین خلق (منافقین) در نظام جمهوری اسلامی مواجه می‌ساخت.

اثری که با پیش کشیدن مبحث دوگانه کاذب «مصلحت» و «عدالت» ، سعی می‌کند تا «فساد سیستمی» نهادینه شده در ساختارهای حاکمیتی کشور را به تصویر کشیده و چنین ذهنیت تباه کننده‌ای را به مخاطب سینمایی خود ارایه نماید.

اما حالا با نزدیک‌شدن به آغاز اکران سراسری فیلم سینمایی «مصلحت» در سینماهای سراسر کشور، اکران دانشگاهی این فیلم از دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران آغاز می‌شود.

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، اثری در ژانر سیاسی- معمایی و پس از سه سال توقیف، به زودی اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

این فیلم قرار است در نخستین قدم با حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در روز یکشنبه ۶ خردادماه در دانشگاه صنعتی‌شریف، دوشنبه ۷ خرداد در دانشگاه امیرکبیر و سه‌شنبه ۸ خرداد ماه در دانشگاه تهران نمایش داده شود.

لازم به ذکر است که این فیلم همچنان اصلاحیه‌های مورد توافق با قوه قضائیه را در فیلم لحاظ نکرده است.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    4 1
    سازمان هنری اوج به نام مستضعفان و انقلاب اسلامی به کام سلبریتی ها و جریان تحریف
    • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 0
      در كل فيلم ها و سريال هايي از نظر رسانه مشرق و حكومت عالي و قابل پخش است كه همه مشكلات و گرفتاريها و فسادها و دزدي ها رو قيچي و سانسور كرده باشه و يكسره و به دروغ از نظام و كارهاي اون تعريف و تمجيد كرده باشه توي فيلم همه چي خوب و عالي نشان داده شده باشه و اينكه كشور هيچ مشكلي نداره همه در رفاه و ناز و نعمت هستن مسئولان هم همه سالم و فاسد و دزد و غارتگر بيت المال نيستن اين يعني فيلم خوب و قابل قبول و پخش
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 3
    ای رحمت بر اون شیری که طالبان خوردن.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    به نظر می رسد سازمان اوج با ظاهر اسلامی و اسم اسلامی ولی برای اهداف استکبار تاسیس شده ، یه جورايی کارمندان استکبارند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    حسین دارابی بدجوری داره توزرد از آب درمیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس