فروش در سینماهای ایران رکورد زد

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: فروش در سینماهای ایران رکورد زد و به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش مشرق، « محمد خزایی» عصر چهارشنبه در آیین افتتاح سه سالن سینمایی هتل امیرکبیر شهر اراک، افزود: انقلابی در حوزه زیرساخت سینمای کشور رخ داده و شاید فروش ۱۰ هزار میلیارد ریال در سینماهای کشور
در حوزه اقتصاد بالا نباشد اما برای سینما تجربه جدیدی است.

وی بیان کرد: بیشترین رقم در فروش سینماهای کشور در بهترین شرایط چهار هزار میلیارد ریال است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قول داده بودیم که در پایان سال جاری به مخاطب ۳۰ میلیون نفر در سال برسیم که این مهم در حال محقق شدن است و روز گذشته ۲۴ میلیون مخاطب در کشور ثبت شد.

خزایی اظهار کرد: تا زیرساخت‌ها محقق نباشد و رونق اقتصادی نباشد، نمی‌توان به محتوای فرهنگی فکر کرد و
در عرصه تولید و محتوا برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و ۱۷ فیلم در بنیاد سینمایی فارابی در بخش‌های مختلف تولید شده است که نتیجه بخشی از خروجی آن را در فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال دیده می‌شود.

وی گفت: فرهنگ است که می‌تواند حوزه اجتماعی، سیاست، اعتقادی و اقتصادی را بسازد و
فرهنگ و سینما و زبان تصویر امروز می‌تواند روابط مردم با مردم، دولت با مردم و دولت با دولت‌ها را در دیپلماسی امید تسری دهد و بهبود دهد.

رییس سازمان سینمایی کشور افزود: کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سینما انجام می‌دهند، حتی کشورهایی که صنعت سینما ندارند.

خزایی بیان کرد: در نقاط مختلف ایران استعدادهای بسیار درخشانی وجود دارد که هر کدام می‌توانند منشا تحول آفرین در حوزه تصویر باشند، البته دست ما برای حمایت از این افراد خالی است.

وی اظهار کرد: در کشورهای اطراف مجبور هستند برای تمدن‌سازی از هنرمندان و خلاقیت دیگر کشورها استفاده کنند اما در کشور ما نیروی انسانی متخصص، سالن یازی و زیرساخت وجود دارد و حوزه سینما رونق دارد و مقام ۱۰ تا ۱۲ دنیا در حوزه سینما متعلق به ایران است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه سینمایی کشور پس از انقلاب اسلامی به شدت رشد پیدا کرد و جایگاه خوبی را در دنیا کسب کرده است.

خزایی پیشنهاد داد: بر اساس زیرساخت‌های استان مرکزی این آمادگی وجود جشنواره منطقه‌ای سال آینده در این استان برگزار شود.

وی گفت: ظرف یک سال آینده سالن سینما در خیلی از شهرستان‌های بالای ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی افتتاح می‌شود، یا مجتمع‌های فرهنگی تبدیل به سینما می‌شود و یا سالن‌هایی که نیاز به احیا داشته باشند کمک می‌شود.

سه سالن سینمایی هتل امیرکبیر اراک با ظرفیت ۵۷۴ نفر با حضور رییس سازمان سینمایی کشور افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 2
    جناب مدیر خب تورم رفته بالا. شما اگر راست می گی امار تعداد فروش بلیط رو منتشر کن. همین نشون می ده ادم بی لیاقتی هستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس