دسته دختران

تغییر مدیرعامل بهمن سبز در سیاست‌ دوگانه «فسیل- غریب» تغییری ایجاد نخواهد کرد و سیاست‌ های فسیل شده همچنان برنهاد پرلجستیک اما بدون خروجی سازمان سینمایی سوره سایه افکنده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سازمان سینمایی سوره در دهه شصت و هفتاد یکی از تاثیرگذارترین نهادهای متولی تولید و توزیع آثار سینمایی در کشور بود. تولید هر فیلمی در این نهاد بر اهمیت سینمای پس از انقلاب می‌افزود و به تدریج این اهمیت بر چرخه تولید رنگ باخت.

این نهاد بسیار مهم چند سالی است که تولیدات سینمایی‌اش در معرض توجهات قرار نمی‌گیرد و خدمات این نهاد در حوزه پخش و نمایش نصیب آثار سینمای بدنه می‌شود.

این سازمان فعال فرهنگی و تاثیرگذار، در دهه‌های گذشته و در سال‌های اخیر با فاصله گرفتن از راهبردهای کلان فرهنگی، تبدیل به یک نهاد گعده‌ای شده و هر مدیر میانه‌ای می‌تواند سیاست‌گذاری‌های کلان این نهاد را تغییر دهد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
بخشی از اظهارات خندق آبادی در دورانی که مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری سوره بود

نمونه مصداقی متاخر، «سعید خندق‌آبادی» مدیرعامل سابق موسسه هنرهای تصویری سوره است.

خندق‌آبادی از جمله مدیرانی بود که در سال‌های اخیر، راهبردهای فرهنگی این نهاد را تغییر اساسی داد. خندق آبادی در نشست‌های خبری‌اش شعارهای سیستم‌پسندی را ارائه می‌کرد که با عملکردش در این نهاد کاملا متفاوت بود.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟

او در این نهاد در حرکتی مغایر با سیاست‌های حوزه هنری، یکی از سریال های بحث برانگیز و انتقادی شبکه نمایش خانگی، تحت عنوان «دل» به کارگردانی منوچهر هادی را تولید کرد.

این مجموعه تا مدت‌ها در تیررس انتقاد رسانه‌ها قرار داشت و پس از چندی با انتشار نامه‌ای با «محمدرضا فرجی» مدیروقت "دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم" و مطرح شدن نام خندق‌آبادی به عنوان تهیه کننده و نماینده موسسه هنرهای تصویری سوره سینما، ابعاد حواشی این سریال گسترده تر و انتقادات فراوانی متوجه متولیان بالادستی شد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
سعید خندق آبادی مدیرعامل سابق موسسه هنرهای تصویری سوره و از سرمایه گذاران سریال دل

با اینکه مدیران وقت، مشارکت در تولید این مجموعه را تکذیب کردند اما شنیده‌ها نشان می‌داد که او با بودجه این نهاد اقدام به تولید این اثر کرده است؛ همین مسئله به پاشنه آشیل این سازمان تبدیل شد و برخی تغییرات مدیریتی بعدی را به دنبال داشت.

در همان دوران سازمان سینمایی سوره اقدام به خرید حق پخش فیلم سینمایی «هزارپا» کرد که این خرید هم حرکت قطار انتقادات نسبت به سازمان سینمایی سوره را تسریع کرد. این نهاد فیلم مبتذل «رحمان ۱۴۰۰» را در سالن‌های نمایش خود اکران و حق امتیاز پخش این فیلم را در شبکه نمایش خانگی بر عهده گرفت.

اتفاقی دیگر که دامنه تناقضات را با معیارهای فرهنگی و انقلابی این موسسه هنری و دینی آشکارتر کرد، پیگیری این ماجرا در روزنامه فرهیختگان بود. در همان روزها فرهیختگان برای پیگیری بحث خرید رایت و پخش «رحمان ۱۴۰۰» با «سعید خندق‌ آبادی» مدیریت مؤسسه هنرهای تصویری سوره تماس گرفت که وی به طرز غافلگیر کننده‌ای عصبانی شد و گفت به این سوال پاسخ نمی‌دهد و گوشی تلفن را قطع کرد.

حواشی دوران خندق آبادی در ابعاد گسترده‌ای برای این سازمان حاشیه تولید کرد و در نهایت در سوم مهرماه ۱۳۹۹ محمدحمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی سوره برکنار شد.

«فیلم گردی» که با هزینه سنگین حوزه هنری راه اندازی شد، تنها پلت‌فرمی بود که با اهدافی نظیر حمایت از تولیدات نمایشی انقلابی و ارزشی تاسیس شد تا رقیبی جدی برای پلت‌فرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم نت باشد. اما مدیریت این پلت‌فرم به سرنوشتی تراژیک‌ دچار شد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
توزیع فیلم مبتذل رحمان ۱۴۰۰ - اثری که توسط سازمان سینمایی دولت حسن روحانی توقیف شد در پلت فرم فیلم‌گردی

در شرایط کنونی پلت‌فرمی که سازمان سینمایی سوره در دوران مدیریت پیشین تاسیس کرد و هزینه‌های لجستیکی فراوانی صرف آن شد، با کاستی در مدیریت و عدم تقویت پتانسیل‌های رقابتی تعطیل شد تا جریان انقلابی در حسرت یک پلت‌فرم باقی بماند.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
تبلیغات مجازی گسترده فیلم‌گردی برای فیلم استخراج با حضور گلشیفته فراهانی
تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
تبلیغات مجازی گسترده فیلم‌گردی برای فیلم استخراج با حضور گلشیفته فراهانی

در وصف مدیریت پلت‌فرم مذکور ذکر یکی از اشتباهات تاکتیکی کافی است. در حالیکه فیلیمو و نماوا و فیلم‌نت در ابتدای پاندمی کرونا، حاضر به توزیع فیلم استخراج نبودند، فیلم‌گردی با دوبله اختصاصی آنرا منتشر و در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای را برای دیده شدنش فراهم کرد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
محمدرضا شفا تهیه کننده دیدن این فیلم جرم است و مصلحت

چرا سازمان سینمایی سوره از ریل‌ انقلابی‌اش فاصله گرفت؟

دقیقا در شرایطی که کشور با بحران واردات دارو مواجه شد، سازمان سینمایی سوره، فیلم ۲۱ روز بعد را روانه پرده سینماها کرد. اثری کاملا سیاه‌ که استیصال سیاسی -اقتصادی ناشی از خروج ترامپ از برجام را در خودآگاه تماشاگر تقویت می‌کرد. اگر این فیلم را هر نهاد دیگری غیر از سازمان سینمایی سوره تولید کرده بود، توسط نهادهای نظارتی بالادستی توقیف می‌شد.

تولید این فیلم نشان داد دفترچه سیاست‌های سازمان سینمایی سوره دچار تحریف شده و آثار تولید شده در این نهاد همچون دهه شصت و هفتاد شمسی نه تنها موجب تقویت روحیه عمومی در میان توده‌های مختلف نمی‌شود، بلکه گرایش به اشاعه سیاه‌نمایی را تقویت می‌کند. تهیه‌کننده فیلم محمدرضا شفا یکی از سینماگرانی است که در لوای ساخت فیلم انتقادی به سیاست‌های دولت وقت، در آثار بعدی‌اش با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

با نمایش «دیدن این فیلم جرم است» محصول سازمان سینمایی سوره، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ، رسانه‌های جریان اصلی آن را اثری تبلیغاتی علیه" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" توصیف کردند و این فیلم برای مدتی طولانی توقیف شد.

بیشتر بخوانید:

«دیدن این فیلم جرم است»در سوژه مردود است/چرا این فیلم تصور غیرواقعی از ایران ارائه می‌دهد

«دیدن این فیلم جرم است» ساختار سپاه را فاسد و ترسو معرفی می‌کند/ این فیلم تیر خلاص به امیدواری نیروهای حزب‌اللهی است

لازم به ذکر است در کشاکش آشوب‌های اخیر مخالفان حاکمیت در خارج از کشور، بریده‌های این فیلم به عنوان دستاویزی تبلیغی برای اشاعه هنری اعتراضی در فضای مجازی استفاده شد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
نمایی از فیلم توقیف شده مصلحت

مصلحت اثر بعدی این تهیه کننده که با حمایت سازمان سینمایی سوره ساخته شد، با ارجاعاتی غیرمستقیم به روایتی تمثیلی از زندگی «آیت الله محمدی گیلانی» می‌پرداخت که پس از نمایش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مورد انتقاد قرار گرفت و تا اطلاع ثانوی فیلم همچنان توقیف است.

هناس، شادروان و «دسته دختران» سایر آثار تولید اخیر سازمان سینمایی سوره در چهلمین جشنواره فیلم فجر آثار بسیار متوسط و معمولی بودند که نتوانستند در کانون توجهات قرار گیرند. اما در مورد خاص دسته دختران سیاست تازه حوزه هنری در خرید آثار مستهلک و بدون کیفیت خودنمایی می‌کرد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟

سیاست «خریدهای مستهلک‌» برای نخستین بار با مشارکت میلیارد تومانی با فیلم «دسته دختران» اجرا شد. این اثر سینمایی تا مرحله ساخت ویژوال در دوران مدیریت «علیرضا تابش» آماده شد و حتی نسخه اولیه آن در سالن اصلی بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درآمد.

فارابی از تامین باقی هزینه‌های میلیاردی فیلم عاجز و حوزه هنری وارد عمل شد و مابقی هزینه‌های فیلم را پرداخت کرد. بر اساس شنیده‌ها برآورد تولید فارابی به صورت رسمی تا سقف ۱۶ میلیارد بود و با تامین سایر هزینه‌ها توسط سازمان سینمایی سوره از جمله تبلیغات، هزینه تولید این فیلم به صورت غیررسمی از مرز بیست میلیارد تومان عبور کرد تا سازمان سینمایی سوره با رفتن تابش آنرا به عنوان برند تازه‌اش معرفی کند.

سازمان سینمایی سوره هزینه‌های فراوانی را صرف کرد تا از منیرقیدی، نرگس آبیار دیگری بسازد و با ساخت فیلم «ضد» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی مسیر تولید سیانور و ماجرای نیمروز را مصادره کنند، اما یکی از شیرین‌ترین مثل‌های فارسی به ایرانیان توصیه می‌کند هر گردی، گردو نیست.

نسل سازی این نهاد در چهلمین دوره از این فستیوال به «ضد» خودش تبدیل شد، منیر قیدی، نرگس آبیار نشد و شفیعی (محمدرضا) دامنه حدود و ثغور فعالیتش در حوزه سریال‌های متوسط تلویزیونی تعریف شده است.

بنجل سازی مشارکتی ادامه دارد؟

در ادامه خرید و ساخت آثار فاقد کیفیت سازمان سینمایی سوره از دو تولیدش در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کرد.

«عطرآلود» هادی مقدم‌دوست محصول بسیار نازلی بود که تولید آن به یوسف منصوری سپرده شد تا ارزش افزوده‌ مشارکت با سیما، به چاشنی تبلیغاتی آثار سازمان سینمایی سوره افزوده شود. منصوری با حفظ سمت در مقام تهیه کننده عطرآلود به عنوان دبیر جشنواره صد شناخته شد تا مدیر اجرایی یکی از کم اثرگذارترین جشنواره‌های به تاریخ پیوسته سازمان سینمایی سوره باشد. در شرایطی که مهمترین جشنواره‌های فیلم‌های کوتاه جهان در سامانه‌های آنلاین برگزار می‌شود، جشنواره میلیاردی دیگری به لیست جشنواره‌های غیراثر گذار فرهنگی کشور افزوده شد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
یوسف منصوری دبیر جشنواره ۱۰۰ و تهیه کننده فیلم عطرآلود

ماجرای مشارکت سازمان سینمایی سوره در فیلم «در آغوش درخت»، تکرار روایت شراکت در «دسته دختران» با هدف کارنامه سازی مدیریتی است.

فیلم با تامین هزینه‌ها توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلید خورد و سازمان سینمایی سوره به عنوان دومین تامین کننده سرمایه در راستای سیاست افزایش تولیدات در جشنواره فیلم فجر وارد کارزار تولید این اثر شد. شعار حمایت از "کانون گرم خانواده" تابلوی تازه این نهاد سینمایی برای حمایت از این دو اثر ضعیف بود.

ملودرام‌های مشابه با هدف تقویت کانون گرم خانواده در بخش خصوصی، فراوان ساخته می‌شوند و بایداین پرسش را با مدیران این مجموعه مطرح کرد، ساخت آثاری با مضامین انقلابی و تبلیغات دینی در کدام هدفگذاری این نهاد تعریف می‌شوند؟

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
رصد سالن‌های حوزه هنری پس از اکران نوروزی نشان می‌دهد فیلم فسیل از تعداد سانس‌های بیشتری در سینماهای مرکزی کلان شهرها بهره‌مند است

سیاست رحمان هزار و چهارصدی با حمایت از فسیل ادامه پیدا کرد

موسسه بهمن سبز متولی بهره‌برداری از ۲۴۰ سینمای سازمان سینمایی سوره در سراسر کشور و شامل امور سینمایی استان‌ها، دفتر پخش، سامانه فروش بلیت گیشه و آژانس تبلیغاتی سوره است.

با اتمام دوره مدیریت سیدمصطفی حسینی، طی روزهای اخیر هادی اسماعیلی به عنوان مدیرعامل جدید موسسه بهمن سبز انتخاب شد اما «دَر » همچنان روی پاشنه‌ سیاست‌های خندق‌آبادی می‌چرخد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
رصد سالن‌های حوزه هنری پس از اکران نوروزی نشان می‌دهد فیلم فسیل از تعداد سانس‌های بیشتری در سینماهای مرکزی کلان شهرها بهره‌مند است

سازمان سینمایی سوره با داشتن ۲۴۰ سالن سینما در اکران هر اثر سینمایی نقش تعیین کننده‌ای دارد. این نهاد در گذشته با تمام قوا از اکران آثاری نظیر رحمان ۱۴۰۰ و هزارپا و سایر آثار کمدی تحت عنوان «پرفوش» حمایت کرد و این سیاست در حوزه پخش کماکان ادامه دارد.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
رصد سالن‌های حوزه هنری پس از اکران نوروزی نشان می‌دهد فیلم فسیل از تعداد سانس‌های بیشتری در سینماهای مرکزی کلان شهرها بهره‌مند است و در پردیس سینمایی بهمن سانسی به فیلم غریب اختصاص داده نشده است

اما تغییر مدیریت بهمن سبز حتی به صورت نمایشی هم تاثیری در تغییر در سیاست های حوزه هنری نداشت. در اکران مهندسی شده نوروزی این نهاد با رصدی دقیق اغلب سانس‌های پرفروش سینماها در تهران، مشهد و بسیاری از کلان‌ شهرها به فیلم فسیل اختصاص دارد و عملا فیلم غریب که شایسته اکران مناسب‌تری است، در سانس‌های بسیار کم مخاطب در سینماهای بهمن سبز اکران می‌شود.

تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
رصد سالن‌های حوزه هنری پس از اکران نوروزی نشان می‌دهد فیلم فسیل از تعداد سانس‌های بیشتری در سینماهای مرکزی کلان شهرها بهره‌مند است . در میان تمام سالن‌های مهم حوزه هنری غریب در سالن کوچک سینما سپیده در یک سانس نمایش داده می شود
تداوم غلبه "رحمان‌ها و فسیل‌ها" بر فیلم‌های جبهه انقلاب / سیاست‌های سازمان سینمایی سوره چه نسبتی با فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد؟
اختصاص مهجورترین سانس‌های اکران در پردیس مهر شاهد تهران

این عدم تغییر در یک هفته اخیر نشان می‌دهد در موازنه دوگانه «فسیل- غریب» تغییری ایجاد نخواهد نشد و سیاست‌ های فسیل شده همچنان بر این نهاد پرلجستیک اما بدون خروجی سایه افکنده است.

با این حال سال‌هاست که سازمان سینمایی سوره همچون دهه شصت و هفتاد شمسی تولید آثار شاخص و تاثیرگذار را تکرار نخواهد کرد و با شعار حمایت از خانواده سیاست‌ تولید فیلم‌های آپارتمانی در این نهاد امتداد پیدا خواهد کرد .در حوزه پخش این نهاد همچنان از آثاری با مضامین انقلابی حمایت نخواهد کرد و سیاست گیشه محور بر سایر سیاست‌گذاری‌های جبهه فرهنگی انقلاب غلبه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    10 9
    چه کسانی به دنبال گسترش مجدد تلگرام هستند و چه نقشه های برای جامعه دارند؟! خسارتها و تباهی های گذشته و حال از این مجاری شیطانی کافی نیست؟! کدام کشور مستقل شریان تبادل اطلاعات مردمش را دست دیگران می دهد؟! کاش لااقل از همان آمریکا درس حفظ منافع ملی می گرفتند. حفظ دین و آرامش فکری و تربیت اجتماعی پیش کش.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 2
      کاش یک نهاد نظارتی عاقل و کاملا انقلابی داشتیم تا پیگیر این موضوع باشد چرا سرعت دانلود محتواهای فاسد در برخی پلتفرم های داخلی ۱۰۰ برابر سرعت دانلود محتواهای سالم دیگر پلتفرم هاست.... یک فیلم ضداخلاقی در فحشاخانه مجازی داخلی جایگزین اینستا با ۵۰۰ مگابایت حجم در کمتر از یک دقیقه دانلود می‌شود...
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 2
      تلگرام به خاطر یهودی ستیزی در برزیل محکوم شد
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 2
      افکار رسانه های مثل مشرق و سایر دوستانی که اسلام ناب رو به سینه می کوبن به اینصورته که اسلام باید ظاهر خودشه حفظ کنه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    6 7
    شاخص گذاری توسط شهیدسلیمانی شده است شماهابجای گیردادن به احتکارارزی بانکهاوسدهای ربوی بندکردین به این فیلمهابی لیاقتها
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 9
    در همه عرصه ها رشته کار از دست در رفته است. چه برسد به سینما که مدتها است مرده است
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    11 17
    شما حتی از عکس زن با علامت پیروزی هم وحشت دارید چه برسد اسراییل
    • مرگ بر اسرائیل IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 1
      تو و رفقات هم بجای نظر دادن سریالی تو سایت های ایرانی برید شنا یاد بگیرید بقول خود مسئولان طویله اسقاطیل الان از همیشه به نابودی و رفتن به زباله دان تاریخ نزدیک تر شده
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 1
      آره وحشت داریم نرفتیم سوریه 250 گروه تروریستی رونابودکنیم نفتکش امریکای لاتین نبردیم عین الاسد.والتاجی وجدیدهم پایگاه اشغالی العمررانزدیم به کی میگی عامومامعترضیم به سیاستهای فسادوغارت متجاوزین اخلاقی به هم وادمکشی های شیاطین مرتدصهیونیسم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      4 2
      آره وحشت داریم نرفتیم سوریه 250 گروه تروریستی رونابودکنیم نفتکش امریکای لاتین نبردیم عین الاسد.والتاجی وجدیدهم پایگاه اشغالی العمررانزدیم به کی میگی عامومامعترضیم به سیاستهای فسادوغارت متجاوزین اخلاقی به هم وادمکشی های شیاطین مرتدصهیونیسم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 1
      آره وحشت داریم نرفتیم سوریه 250 گروه تروریستی رونابودکنیم نفتکش امریکای لاتین نبردیم عین الاسد.والتاجی وجدیدهم پایگاه اشغالی العمررانزدیم به کی میگی عامومامعترضیم به سیاستهای فسادوغارت متجاوزین اخلاقی به هم وادمکشی های شیاطین مرتدصهیونیسم
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 1
      اگر وحشت داشتیم که زیر تیتر گزارش عکس آن را نمی گذاشتیم . کسی که در خانه شیشه ای نشسته سنگ به دیگران پرت نمی کند . قرار بود 25 سال آینده را نبینید ولی عجله دارید زودتر کار خودتان را تمام کنید .
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      2 2
      احمق اگر دین نداری لااقل وطن دوست و منصف باش به جای زن ایرانی ، یک زن افغانی الاصل رو به عنوان قهرمان دفاع مقدس معرفی کردن، تاریخ رو تحریف کردن و مردها رو تحقیر. درجنگ کی زنان قهرمان بودند واقعیت جنگ اینه که برای پس گرفتن جنازه یک دختر سه رزمنده غیور شهید شد مرد کوتاه قدتر از زن انتخاب شده تازه زنه با حمل جعبه سنگین قیافه ای راحت دارد مثل قهرمان اما مرد که ان سمت جعبه را برداشته قیافه ای خسته و مستاصل. مرگ بر امثال نیکی کریمی و سایر زن سلبمی توهایی که برای هنرگندان مرد دیگر اغوش می گشایند و برای رزمندگان مرد رگبار می گشایند
    • س، ن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      چرت و پرت نگو بابا چه ربطی داشت؟ این خبر راجب سازمان سوره ست که به جای حمایت از فیلمای خوب دنبال حمایت از فیلمای آبدوخیاریه ، حالا تو میخوای فکر کن که کل این گزارش و حرف و حدیث ها که از چندین سال قبل متوجه این سازمانه به خاطر یه علامت پیروزیه که یه زن اونم توی یه فیلم دفاع مقدسی نشون داده ، طرف اثرش اینقدر ضعیفه که فروش نداشته و میخواد برای فیلمش حاشیه سازی کنه که فروش بره ولی آدمای ساده ای مثل شما نمی‌فهمید
    • وطن پرست IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      وحشت هم دارد خصوصا وقتی که آرمان ان زن رواج برهنگی در جامعه باشد. از تکرار اندلوس وحشت داریم. اینکه تو نمی ترسی جای تاسف دارد. یا تاریخ را نمی دانی یا ارزش میراث بین نسلی را نفهمیدی.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 4
    ترکی یکی از زبانهای ایرانی است. زنده باد امپراطوری فرانژادی ایران
    • AT ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 1
      ترکی و عربی و عبری به هیچ وجه جزو زبانهای ایرانی نبوده و نیست.»»بخاطر مهاجرت و حملۀ قبایل ترک آسیای میانه به ایران و اشغال استانهای اردبیل و آذربایجان ایران توسط آنها،زبان مردم آنجا که آذری بود بمرور زمان تضعیف شد و زبان ترکی جایگزین زبان آذری شد.»۹۵ درصد مردم استانهای آذربایجان/اردبیل و زنجان ایرانی اصیل هستن که زبانشان به ترکی تغییر کرده و شاید ۵ درصد هم ترک نژاد باشند.
  • محسن IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 2
    چقدر ما بدبختیم که بازیگرانی که به هیچ چیز اعتقاد ندارن و حیا و عفت و غیرت رو زیر پا گذاشتن، نقش رزمندگان و سربازان دفاع مقدس رو بازی میکنن که در ایمان و غیرت سرآمد و الگو بودند
  • US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 2
    چه کسی میشینه فیلم های عرزشی ببینه که همین تفکر شهدا رو هم مصادره کردن و باعث پایمال شدن خون شهدا شدن
    • س، ن IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      تفکر شهدا تفکر اسلامی بود و در راستای اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب بود چیزی که توی وصیت نامه ها و مستنداتی که از شهدا هست کاملا مشهوده و اون کسانی که می‌خوان شهدا رو مصادره کنن امثال شمایید که به موقعش شهدا رو یه مشت شستشوی مغزی شده میدونید که برای هیچی مردن ، خون شهدا رو شماها پایمال کردید نه کس دیگه ، در ضمن توی سینمای ایران اگر چهار تا فیلم درست درمون پیدا بشه هم همین فیلمای ارزشیه که مردم هم استقبال زیادی میکنن
  • AT ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 2
    این فرشته حسینی معلوم نیست چکاره است و از کجا حمایت میشود!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 2
    شما که صدا و سیما با آن بودجه چند هزار میلیاردی از بیت المال در اختیارتونه چه کاری ویژه ای در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامی کردید که حالا دارید از بقیه انتقاد میکنید!؟
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 1
    این فرشته حسینی افغان نان و نمک می خورد و نمکدان می شکند ! چرا باید یک اتباع بیگانه همه خطوط قرمز و اصول کشور محل اقامتش را به سخره بگیرد.!؟
    • تک تیرانداز IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      چون پول داره. باید پرسید چرا مسولین فرهنگی هیچ عکس العملی نشون نمی دن!۹
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 1
    از همه زدید ، یه مطلبی هم از اوج و کند کاری هاش بزنید
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    حالا که دولت عوض شده، چرا همون رویه رو میرن؟!!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    سریالها و فیلم های ایران ارزش ندارن و باید مردم تحریم کنن و فقط آمریکایی ببینن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    فیلم مبتذل رحمان ۱۴۰۰ - = آذری جهرمی هم از فیلم ایراد میگیره
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    من نمی دونم اقای منوچهرهادی غیرت از نظرشون معنا ومفهومی داره چطور ممکنه کسی از خانوم خودش تو فیلم رحمان ۱۴۰۰ استفاده کنه! !!😤😤😤
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 2
    متاسفانه فضای مجازی مخصوصا شبکه های اجتماعی دسته دشمنه
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      2 0
      دشمن دشمن راه نینداز خود شما دشمن اصلی هستید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    واقعا اوضاع جامعه الان طوری هست که اکثریت مردم فقط دوست دارن فیلمهای به قولی خنده دار وسطح پایین ببینند ودر لحظه شاد باشن تا اینکه بخوان یک فیلم معنادار ‌پرمحتوا رو ببینند .تو پلتفرم شبکه نمایش خانگی نیسان آبی کلی بیینده داره اما همین مردم تمایلی به دیدن فیلم سینمایی منصور راجع به شهید ستاری ندارند .علت اصلی این هست که ایرانی‌ها متاسفانه سطحی نگر شدن ظاهر بین شدن .این سالها آموزش وپرورش ما وصدا وسیما و دانش گاههای ما تو زمینه فرهنگ سازی اصلا عملکرد خوبی نداشتن علت هم تبلیغات غلط ونادرست متولیان فرهنگی کشور هست که تخصص وسواد این کار رو ندارن
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس