کد خبر 1494523
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
بمباران سنگین کیف در حملات شبانه روسیه/ اوکراین: مقابله کردیم

ارتش روسیه در حملات شبانه، پایگاه‌های هوایی اوکراین را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در حملات شبانه، پایگاه‌های هوایی اوکراین را هدف قرار داده است و در مقابل نیروهای اوکراینی تأسیسات صنعتی در داخل روسیه را گلوله باران کردند.

اوکراین نیز در اعتراف نادری به آسیب رساندن به یک هدف نظامی روسیه خبر داد و گفت که کار برای بازسازی برخی اماکن آسیب دیده در بمباران‌ها آغاز شده است.

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که بیش از یک پایگاه هوایی اوکراین هدف قرار گرفته است، هرچند خسارات وارده به پایگاه‌های هوایی هنوز به صورت دقیق از طرف اوکراین تأیید نشده است.

همچنین پایتخت اوکراین برای شانزدهمین بار در این ماه پس از دومین شب بمباران متوالی مورد حمله قرار گرفت. اما مقامات گفتند که بیشتر پهپادها و موشک‌های شلیک شده در طول شب سرنگون شده و هیچ هدفی تا صبح مورد اصابت قرار نگرفته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از دفاع ضد موشکی پاتریوت توسط ایالات متحده تمجید کرد و در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «وقتی پاتریوت ها در دست اوکراینی‌ها از رهگیری ۱۰۰ درصدی هر موشک روسی اطمینان حاصل کنند، ترور شکست خواهد خورد.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد که تمامی ۱۱ موشک مورد استفاده در حملات روزانه منهدم شده است. اما هیچ اشاره‌ای به سیستم‌های پاتریوت نکرد.

این در حالی است که الجزیره گزارش داده است که انفجارهایی کیف، پایتخت اوکراین را لرزاند. شهردار کیف نیز وقوع ۳ انفجار را تائید کرده است.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفت که پاتریوت در مکان مناسب علیه موشک‌های بالستیک اسکندر قرار دارد. ایحنات به تلویزیون اوکراین گفت: «فکر می‌کنم می‌توانید حدس بزنید. اگر موشک‌های اسکندر-ام رهگیری شوند، می‌توانید درباره ابزارهایی که به طور خاص اهداف را هدف قرار داده‌اند - اهداف بالستیک، نتیجه‌گیری کنید.»

این حملات که ساکنان کیف را به دنبال پناهگاه در ایستگاه‌های مترو سوق داد، بخشی از موج جدید حملات هوایی روسیه در ماه جاری بود.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر گفت: «دشمن با این حملات مداوم، به دنبال این است که مردم غیرنظامی را در تنش عمیق روانی نگه دارد.» پاولو کیریلنکو فرماندار منطقه گفت: «در حمله روسیه به شهر تورتسک اوکراین در شرق دونتسک در روز دوشنبه دو نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.»

سرهی چرواتی، سخنگوی گروه شرقی نیروهای اوکراینی به تلویزیون اوکراین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته سه درگیری نظامی در منطقه او رخ داده است. وی گفت: «اما دشمن آتش خود را به مواضع ما حفظ کرده است.» چرواتی همچنین گفت که یگان‌های شبه نظامی واگنر در شهر باخموت شرقی که تحت محاصره قرار گرفته است توسط چتربازان و واحدهای موتوری روسی جایگزین می‌شوند.

ارتش خصوصی واگنر روسیه این هفته پس از اعلام کنترل کامل باخموت پس از طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ، تحویل مواضع به نیروهای عادی را آغاز کرد.او گفت که ارتش اوکراین در حال انجام سازماندهی مجدد و سایر اقدامات نظامی است… به طوری که تحرکات بیشتر می‌تواند از نظر ضربه زدن به دشمن موفق تر باشد.

اگرچه روسیه می‌گوید که آماده از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح با کیف است و از تلاش‌های میانجیگری برزیل و چین استقبال کرده است، اما یکی از دستیاران ارشد زلنسکی گفت که طرح صلح کیف که خروج کامل نیروهای روسیه را پیش بینی می‌کند، تنها راه برای پایان دادن به جنگ است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 2
    روسیه هیچ غلطی نخواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس