طالبان

به دنبال وقوع تنش در مرز ایران و افغانستان، سخنگوی طالبان با بیان اینکه دو طرف در حال گفتگو درباره جزئیات این حادثه هستند، گفت: خواهان تنش با کشورهای همسایه نیستیم.

به گزارش مشرق، پس از درگیری روز شنبه میان مرزبانان ایران و افغانستان، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان گفت هیات حاکمه افغانستان به دنبال تنش با کشورهای همسایه نیست.

وی افزود: تهران و کابل در حال گفتگو درباره جزئیات حادثه درگیری در مرز هستند و تلاش دارند این موضوع از طریق مذاکره و تفاهم حل و فصل شود.

کریمی به طلوع نیوز گفت: « سیاست امارات اسلامی تنش و درگیری با کشورهای همسایه نیست و دو طرف درباره تنش جزئی اخیری که در مرز ایران و افغانستان رخ داده در حال گفتگو هستند، و برای هر اتفاقی که رخ می دهد یک راه حلی پیدا خواهد شد.»

پیش از این نیز «عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان توضیحاتی را در خصوص تنش در مرز ایران و افغانستان ارائه کرده بود.

در حالی که سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران درباره تنش مرزی ایران پیشتر اظهار کرده بود که شروع درگیری از سوی طالبان بوده است، وی مدعی شد که در ولایت نیمروز نیروهای مرز ایرانی به طرف افغانستانی شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.

به گفته وی، در جریان این تیراندازی از هر دو طرف یک فرد کشته و تعدادی زخمی شدند.

سخنگوی وزارت کشور طالبان گفت که وقوع این حادثه با مقامات هر دو طرف در میان گذاشته و در حال حاضر شرایط در مرز تحت کنترل قرار دارد.

این مقام طالبان در ادامه تاکید کرد: «امارات اسلامی خواهان جنگ با همسایگان خود نیست.»

یک روز پس از این درگیری «امیر حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در بازدید از مرزهای شمال سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزهای مشترک با کشور افغانستان بطور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت بطور کامل برقرار است.

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران ضمن بازدید از مرز سیستان گفته بود: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی رخ می‌دهد، بطوریکه روز گذشته تیراندازی بی جایی از سوی کشور همسایه اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد.

سردار رضایی ضمن بیان این که «نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند». تاکید کرد: به کشورهای همسایه می‌گوییم مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    تا‌ دیر نشده باید سرهای افعی طالبان رو زد. وگرنه میشن یکی میشه کردستان عراق یا علیف. چرا ایران داره به سازمان تروریست طالبان اینقدر بها میده؟ بهترین راه زدن تک تک سرهای افعی هست.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    اولا کابل نه بلکه طالبان چون طالبان مورد قبول خیلی از افغانها نیست دوما افرادی که شهید و کشته شدند جواب خانوادشونو شما میدید؟ سوما حقابه چیشد؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    وحشی های بی تمدن. لعنت بهتون که افغانستان رو نابود کردید.
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    برای ما ایرانیها که قدمت چندین ساله وبا عضمت داریم جای بسا تاسف است که یک گروه بی فرهنگ بیسواد بخواهند برای کشورمانشاخ وشانه بکشند باید جواب دندان شکن ومحکمی به انها داده شود تا برای همیشه شمشیرشان غلاف گردد به نظر میاید سردمداران ما زیادی به انها میدان دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس