کد خبر 1494637
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در روند رو به رشد با افزایش ۱۳ هزار و ۴۳ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۵۷ صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۰ هزار و ۸۸۴ واحد به رقم ۷۷۳ هزار و ۸۹۳ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از ۸ میلیون و ۴۲۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰ میلیارد سهام، در قالب ۶۰۸ هزار معامله و به ارزش ۸۷۸۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۵۷ صدم درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۴ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۵۷ صدم درصد، شاخص بازار اول بورس ۵۷ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۵۸ صدم درصد رشد کرد.

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، بانک تجارت، کشتیرانی جمهوری اسلامی، گل گهر، صنایع شیمیایی ایران و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند. در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشدی طی شد، شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۲۶ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۰۱ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۸ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۲ میلیارد سهام در قالب ۳۷۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۲۵۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای فولاد غدیر ایرانیان، مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران خودرو دیزل، بانک دی و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    نماد فرابورس قیمت هر سهم آن در اردیبهشت بوده ۱۷۰۰ تومان ولی اکنون رسیده به ۱۳۹۰ تومان !!؟!؟!!!!!! منِ نوعی تو این چند روز حدود ۱۵۰ میلیون ضرر کردم . بعد جناب عشقی بی کفایت، میگه این سقوط نیست این اصلاح هست!!!!!!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    قیمت سهم خودرو سال 99 حدود 700 تومن با دلار 15 هزار تومان بود الان 350 تومن با دلار 52/000 تومان هست یعنی قیمت سهم نسبت به سال 99 یک ششم شده،
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    بورس دیگران رو که نمیدونم ولی بورس ما رو بخدا و پیغمبر ربط ندهید چون هرکه با ایمان وارد میشه معلوم نیست عاقبتش چی میشه؟؟ بشخصه همون یه ذره ایمان بعلاوه مالم بعلاوه زندگییم سه ساله به فنا رفت
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    لطفا ارقام و اعداد برای فرداها ندهید زیرا باید جواب پس دهید ... بورس دستوریه ما را اگر حضرت عیسی و یوسف را هم بیاورند نمی تواند رقم بدهد چون در لحظه چهار نفر حقوقی تصمیم می گیرد که چه طور عمل کند باید راهکار بدهید که فقط حقیقی باشد در غیر اینصورت این اژدها هفت سر همه حقیقیها را با تمام سرمایه می بلعد .
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    فقط مسکن، ملک ، ارز و طلا که تعیین قیمت توسط مالک انجام میشه نه بورس سرمایه ات رادادی و هیچ نقشی در ان نداری حتی سود نا قابلی که میدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس