کد خبر 1494661
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
والیبال ایران نیازمند یک عزم ملی؛ هزینه‌های میلیاردی برای ادامه موفقیت ها

در میان رشته‌های غیرفوتبالی، والیبال در کنار کشتی بیشترین تعداد اعزام‌ها را دارد و همین مسئله باعث شده فدراسیون والیبال هر ساله هزینه‌های زیادی را برای این اعزام‌ها متقبل شود.

به گزارش مشرق، قطعا والیبال ایران موفق‌ترین رشته ورزشی گروهی نسبت به سایر رشته‌ها همچون بسکتبال، هندبال و حتی فوتبال است. بیش از یک دهه است که تیم ملی والیبال ایران در میان قدرت‌های برتر والیبال جهان خودنمایی می‌کند و حضور ثابتی در لیگ ملت‌ها و مسابقات جهانی و حتی المپیک دارد.

یکی از دلایل موفقیت این تیم، توجه فدراسیون والیبال به تیم‌های رده‌پایه است. این تیم‌ها در فرایندی حرفه‌ای قرار فعالیت می‌کنند و برای انتخاب بازیکنانش هر ساله استعدادیابی گسترده‌ای انجام می‌شود. اعزام به اردوهای خارجی و مسابقات آسیایی و جهانی باعث شده بازیکنان این تیم‌ها پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند.

بیشتر بخوانید:

صعود به المپیک با پرواز بیزینس/ توقع عالی از دست‌های خالی والیبال!

در میان رشته‌های غیرفوتبالی، والیبال در کنار کشتی بیشترین تعداد اعزام‌ها را دارد و همین مسئله باعث شده هر ساله هزینه‌های زیادی صرف این اعزام‌ها شود. تاکنون فدراسیون والیبال از طریق اسپانسرها بخش زیادی از بودجه خود را تامین می‌کرد؛ اما با توجه به افزایش نرخ ارز، کار این فدراسیون سخت‌تر از گذشته است؛ این در حالیست که والیبال ایران برای کسب سهمیه المپیک باید مسیر بسیار سختی را طی کند.

صحبت‌های برخی از ملی‌پوشان والیبال ایران که روز گذشته با اصحاب رسانه انجام دادند را باید به حساب دلخوری آنها گذاشت. هر چند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را برای حمایت از رشته‌های پرمخاطب همچون والیبال انجام داده است؛ اما باید نگاه جدی تری به این رشته شود. رشته‌ای که توانسته نام ایران را در میادین بزرگ بین‌المللی طنین‌انداز کند.

یکی از راهکارهایی که می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه بیشتر برای والیبال باشد. این مسئله می‌تواند اتفاقات مثبتی را رقم بزند. ضمن اینکه در این روزهای حساس، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم توجه بیشتری به والیبال کشور خواهند داشت.

باید امیدوار بود تیم ملی والیبال بتواند یک بار دیگر در کسب سهمیه المپیک که سخت‌ار از گذشته هم شده موفق باشد؛ اما برای رسیدن به این هدف نیاز به یک عزم ملی است و همه نهادهای مربوطه در این مسیر همراه والیبال ایران باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس