کد خبر 1495060
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
«نیوزویک»: اوکراینی‌ها به شیوه داعش می‌جنگند

مجله آمریکایی «نیوزویک»، ضمن اشاره به استفاده نیروهای اوکراینی از دوربین‌های تجاری در درگیری‌ها، تاکید کرد که آن‌ها به شیوه تروریست‌های داعشی می‌جنگند.

به گزارش مشرق، مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی ضمن اشاره به شباهت راهبردهای نیروهای اوکراینی و تروریست‌های داعشی در استفاده از دوربین‌های پیشرفته در میدان‌های جنگ، تاکید کرد که اوکراین با اهداف مشخصی از این شیوه استفاده می‌کند.

نیوزویک در مقدمه گزارشش می‌نویسد: اوکراین از پهپادهای تجاری برای ضبط پیروزی‌های خط مقدم و آپلود ویدیوها با استفاده از دوربین‌های تجاری GoPro استفاده می‌کند. این دوربین‌ها هدف قرارگرفتن تانک‌های دشمن، کشتن تک تیراندازها و انفجار نارنجک را به دقت ثبت می‌کنند.

این مجله ادامه داد: نیروهای اوکراینی این فناوری‌ها را از داعش یاد گرفته است؛ گروهی که در جریان ظهور سریع خود در سوریه و حدود ۱۰ سال پیش انجام داد. این گروه تروریستی هم انتشار ویدئوهای پیچیده، از پیش برنامه‌ریزی شده و گاهی خشونت‌آمیز را به عنوان بخشی از یک کارزرا جنگی به کار گرفت و فیلم‌های احساسی جذاب را برای سوء‌استفاده از حساسیت‌های آسیب پذیر از جامعه هدف پخش کرد.

پیش از این، خبرگزاری «اسپوتنیک» هم به نقل از نظامیان روسی گزارش داده بود که ارتش اوکراین از مواد شیمیایی ناشناخته در برخی محورهای درگیری استفاده کرده است. پس از بمباران، نشانه‌هایی از خفگی و سوختگی ریه در میان سربازان ارتش روسیه ظاهر شد.

مجله نیوزویک ضمن توصیف یگانی از نیروهای اوکراینی به «گرگ‌های سفید» گزارش داد که آن‌ها با هدف نزدیک‌تر کردن نبردهای واقعی به بازی‌های جنگی، فیلم‌هایی را برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌کنند.

نیوزویک در ادامه تصریح کرد: این یگان ویدئوهایی را منتشر می‌کند که نشان می‌دهند چگونه نیروهایش موفق به انهدام اهدافی از روسیه شده‌اند؛ برای مثال، یکی از این ویدئوهایی که توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در توییتر منتشر شده، نمای هوایی از انفجار خودروهای نظامی پس از یک درگیری شدید را نشان می‌دهد.

این مجله آمریکایی درباره هدف اوکراین از تهیه فیلم و انتشار آن در شبکه های مجازی نوشت: برای اوکراین، تلاش در جهت گرفتن ویدئو با کیفیت بالا، از صحنه‌های میدان جنگ وجودی‌تر است. چرا که فیلم‌های خط مقدم جنگ باید بینندگان کافی را در سطح جهانی جذب کنند. اوکراینی‌ها، برای اطمینان از فراموش نشدن نبرد این کشور با روسیه و اثبات اینکه حمایت مالی و نظامی غرب از کی‌یف بیهوده نبوده است، این موضوع را استراتژی خود قرار داده‌اند.

«شون هیوستون»، مدرس دوره‌های تبلیغات، درگیری‌های اجتماعی و مطالعات رسانه‌ای در دانشکده نظامی کارولینای جنوبی تدریس می‌کند، با نیوزویک گفت‌وگو کرده و خاطرنشان کرد: «این ویدئو نمونه‌ای جذاب از دستکاری ویدئوهای رزمی و تشابه عجیب بین بازی‌های ویدئویی و فیلم‌های واقعی بود؛ این نمونه‌ای از فناوری‌های ویدئویی مورد استفاده داعش است».

هیوستون در گفت‌وگو با نیوزویک افزود: «داعش هم بر استفاده از این نوع ویدئوهای تبلیغاتی تمرکز کرده بود که متأسفانه برای مخاطبان جوان‌تر جذاب‌تر است».

اوکراین علی‌رغم استفاده از این راهبردهای تروریستی، تلاش برای اشاعه خشونت در جهان و حتی حمایت‌های تسلیحاتی غرب، نتوانسته در میدان درگیری به پیروزی‌های واقعی دست پیدا کند. به طوری که مقامات پنتاگون در آمریکا نیز اذعان کرده‌اند جنگ در اوکراین بدون راه حل نظامی، در آینده ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 1
    یکی دیگه مثل تروریستای روسی میاد سر اسیر بیگناه اوکراینی رو میبره ولی یکی مثل اوکراینی های شیردل از وطن خودشون دفاع میکنه میشه مثل داعش !! مرگ بر روسیه متجاوز
  • احمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 1
    زلنسکی یهودی برای خوشامد آمریکا کشورش راب6 جنگ با وسیع برد ووی آن کرد
  • ناشناس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    دلقک آخرش سرش زیر آب می رود
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    2 0
    کشور رو که بدی دست یک دلقک صهیونیست بهتر از این نمیشه
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    ان شاء الله روسیه کمونیست و تمامی عاشقانش هر چه سریع تر از صفحه روزگار محو شوند. علی الخصوص عاشقان سینه چاک کمونیست ها.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    خیلی عالی!! دم شیر بچه های اوکراین گرم به امید پیروزی مدافعان اوکراینی بر متجاوزان روسیه زنده باد اوکراین
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    ولی خدایش ، هر چی که باشه ، طرفشون ارتش سرخ بود که بدون اعلام قبلی حمله کرده به خاکشون ، با این وجود پوز ارتش سرخ پوتین رو بد زدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس