فروش امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم فقط 500 هزار تومان!

این روزها بازار فروش سؤالات امتحانی، نه تنها برای امتحانات پایه دوازدهم، بلکه برای امتحانات هماهنگ پایه دهم و یازدهم هم داغ است.

به گزارش مشرق، افراد سوجو و کلاهبردار نه تنها از امتحانات نهایی برای خود کیسه‌ای دوخته‌اند بلکه به سراغ دانش‌آموزان پایه یازدهم و امتحانات هم هماهنگ رفته‌اند.

سودجویان از طریق ایجاد کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خارجی، دانش‌آموزان را ترغیب می‌کنند تا سؤالات امتحانی را از آنها خریداری کنند و طوری نیز وانمود می‌کنند که سؤالات آنها کاملا درست است و جالب اینکه دانش‌آموزانی هم به این افراد اعتماد می‌کنند.

یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی گفت: این کانال‌ها به سرعت بین دانش‌آموزان پخش می‌شود. نمی‌دانم واقعا چه کسی اولین بار آن را معرفی کرد ولی تقریبا همه بچه‌های کلاس‌مان به آن سر زدند.

وی ادامه داد: اگر قبل از شروع امتحانات ثبت‌نام کرده باشید، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای همه امتحانات هماهنگ می‌گیرند اما برای هر درس به صورت تکی ۵۰۰ هزار تومان باید پرداخت. سؤالات را هم شب قبل از امتحان می‌فرستند.

این دانش‌آموز افزود: سؤالات امتحانات، با سؤالاتی که این کانال‌ها می‌فرستند، متفاوت است. البته خیلی شبیه است اما همان سؤالات نیست.

* چرا دانش‌آموزان به سمت کانال‌های فروش سؤال گرایش پیدا می‌کنند؟

نکته مهم درباره فروش سؤالات امتحان نهایی این است که چرا دانش‌آموزان به سمت این کانال‌ها گرایش پیدا می‌کنند؟ چرا حاضرند هزینه دهند و سؤالات امتحانی را خریداری کنند؟

مادر یک دانش‌آموز پایه دوازدهمی رشته تجربی گفت: تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور باعث شده است که بچه‌ها مضطرب شوند و نگران امتحانات‌شان باشند. قبلا یک استرس کنکور را داشتیم و حالا استرس امتحانات نهایی هم اضافه شده است.

وی اضافه کرد: این استرس‌ها باعث شده است که برخی بچه‌ها دور از چشم والدین به سمت خرید سؤالات امتحانی از کانال‌ها در فضای مجازی بروند و فریب این کانال‌ها را بخورند.

* سؤالات امتحانی لو نمی‌رود

در حالی که برخی دانش‌آموزان به دنبال خرید سؤال از کانال‌های تلگرامی هستند، مسؤولان آموزش و پرورش می‌گویند که سؤالات امتحاناتی دانش‌آموزان رمزگذاری شده مانند سؤالات امتحان نهایی به حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امسال ۲ درس در پایه دهم و ۲ درس در پایه یازدهم به صورت هماهنگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در امتحانات هماهنگ هم سؤالات به صورت الکترونیکی و رمزگذاری شده به حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود و رمز نیز چند دقیقه قبل از شروع آزمون در اختیار رئیس حوزه امتحانی قرار می‌گیرد.

زارعی از دانش‌آموزان خواست که فریب کانال‌های مدعی فروش سؤالات امتحانی را نخورند و در دام آنها گرفتار نشوند.

بنا بر گفته مسؤولان آموزش و پرورش، تاکنون هیچ سؤال امتحان نهایی و امتحان هماهنگ لو نرفته است و فروش سؤالات نیز کلاهبرداری بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    30 0
    کارشناسان هشدار داده بودند بازار امتحان نهایی درست میشود ولی طبق معمول یک کلام کار خودشونو کردن کشور شده محل آزمون خطا بیسوادان
  • 63636366666 IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    اتفاقا سوالات عربی عین خودشون بود بعضی گرفتند کشور شده فاسد در همه جوانب
  • شهرام IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اگر سوالات امتحاناتی که در کنکور تاثیر دارند توسط افرادی خریده شوند تاثیر معدل در کنکور باعث از بین رفتن حق بقیه میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس